آرایش صورت

افزایش سن با آرایش لب ! | 10 اشتباه رایج

افزایش سن با آرایش لب ! | 10 اشتباه رایج

خانم ها برای زیبایی لب هایشان یک پک کامل از رژلب را خریداری می کنند و هنگامی که به بیرون مراجعه می کنند همیشه یک نوع رژلب در کیف لوازم آرایش خود دارند . همه خانم ها می دانند که رژلب در زیبایی ظاهری نقش مهمی دارد و می تواند چهره را شیک و بانشاط نشان دهد ، به همین دلیل رژلب به عنوان نماد اعتماد به نفس در خانم ها شناخته می شود . تاثیر رژلب به گونه ای است که می تواند چهره کسل و خسته را شاداب نشان دهد ، اما متاسفانه بسیاری از بانوان مهارت کافی در آرایش لب را ندارند و همین دلیل باعث می شود از زیبایی چهه آنها کاسته شود و چهره مسن و از مد افتاده داشته باشند . در این مقاله سعی کرده ایم 10 اشتباه رایج در آرایش لب که باعث افزایش سن می شود را به شما بیاموزیم ، تا بتوانید لب های خود را بهتر آرایش کنید .

اشتباهات رایج در آرایش لب

  • استفاده نکردن از خط لب هنگام رژلب زدن | یکی از دلایل افزایش سن با آرایش لب

اگر به لب های خود توجه کرده باشید ، خط دورلب معمولا رنگ پریده است و همین رنگ پریدگی باعث می شود لب ها بدون فرم بنظر برسند. رژلب به تنهایی نمی تواند فرم لب ها را کامل کند ، بنابراین استفاده از خط لب قبل رژ بسیار ضروری است .

  • انتخاب رنگ نامناسب خط لب

انتخاب خط لبی که به رنگ رژ بیاید بسیار ساده است ، اما افرادی که حرفه ای نیستند و مهارت کافی ندارند ، در انتخاب خط لب مناسب دستپاچه می شوند . معمولا خط لب باید 2 درجه تیره تر از رنگ رژ لب باشد . در صورتی که تفاوت بین خط و رژ لب زیاد باشد ، رنگ لب ها حالت بدفرم و نامنظم پیدا می کنند . بهتر از ابتدا خط لب بکشید ، سپس رژبزنید و با یک براش رژ را روی خط کاور کنید .

  • خطوط تیز گوشه و بالای لب

بهتر است برای گوشه های تیز بالای لب و گوشه لب از خط لب استفاده کنید . شما می توانید خط لب را به گونه ای بکشید که لب ها از حالت تیزی بیرون بیاید و حالتی شیب دار به خود بگیرند . اگر می خواهید خط لب را پهن تر بکشید ، می توانید نوک خط لب را به آرامی روی پشت دست بکشید تا کمی از حالت نوک تیزی بیرون بیاید ، سپس لب هایتان را فرم دهی کنید .

  • خط لب را خارج از خط لب نکشید

بسیاری از افراد به گونه ای خط لب را از خطوط دور لب خارج می کنند که زیبایی صورت خود را به صفر می رسانند . به شما توصیه می کنیم خط لب را روی خطوط لب بکشید تا حالت بد به خود نگیرد . اگر لب هایتان کوچک است و دوست دارید لب هایتان بزرگتر بنظر برسد ، می توانید کانسیلر را روی لب بزنید و با یک اسفنج کاور کنید . حالا که سطحی صاف و یکدست روی لب هایتان ایجاد کرده اید، می توانید هر فرم لبی که دوس دارید را روی پوست خود طراحی کنید . در آخر مقداری سایه برجسته یا هایلایتر به مرکز لب پایین خود بمالید تا حجیم تر بنظر برسد.

افزایش سن با آرایش لب ! | 10 اشتباه رایج
  • استفاده نادرست از برق لب

برق لب یکی از محصولات با کیفیت و پرطرفدار برای برجسته کردن لب است ، اما بسیاری از افراد در استفاده از این محصول زیاده روی می کنند و طوری بنظر می رسد که لب هایشان خیس است و در آب فرو کرده اند . این یک اشتباه آرایشی برای زیبایی لب است . استفاده نادرست و حجم زیاد برق لب ، لبهایتان را چسبناک می کند و در حالی که صحبت می کنید لب هایتان به هم میچسبد . اگر تمایل دارید برق لب را برای براقیت و برجسته کردن لب استفاده کنید باید در حجم و مقدار استفاده از آن دقت کنید .

  • استفاده از رژلب هنگامی که لب ها خشک است

یک اشتباه آرایشی که بسیاری از خانم ها آن را انجام می دهند ، زدن رژلب هنگامی که که لب ها پوسته پوسته شده است یا به شدت خشک است . در این شرایط به هیچ وجه نباید رژلب را روی لب ها بزنید . اگر لب هایتان پوسته پوسته شده است ، ابتدا اسکراب لب بزنید تا سلول های مرده از روی پوست حذف شوند ، سپس بالم یا مرطوب کننده لب را استفاده کنید و در آخر رژلب بزنید .

  • استفاده از رژلب مات

رژلب هایی که رطوبت لب را کاهش می دهند یا مات هستند ، پاک کردن و تمدید کردن آنها بسیار سخت است ، همین دلیل نیز باعث می شود لب ها زخمی شود و یا خونریزی کند . اگر از رژلب هایی استفاده می کنید که در ترکیبات آنها از مرطوب کننده یا نرم کننده استفاده نشده است ، می توانید پس از زدن رژلب ، لب هایتان را هیدراتاسیون کنید .

  • استفاده از رژلب بلافاصله پس از بالم لب

اشتباهی که اکثر ما انجام می دهیم این است که پس از زدن بالم لب بلافاصله رژلب می زنیم . اما باید بدانید این کار کاملا اشتباه است . شما هنگام زدن بالم لب باید اجازه دهید مواد بالم کمی جذب شود تا رطوبت لب ها حفظ شود و حالت نرم و لطیف به خود بگیرد ، سپس رژلب بزنید . جذابیت لب با این روش به 100 درصد خواهد رسید .

  • خرید رژلب نامناسب عامل اصلی نشان دادن افزایش سن با آرایش لب

انتخاب رنگ رژلبی که به رنگ پوست بیاید بسیار ضروری است . رنگ رژهایی که به پوست ست نمی شود ،ممکن است حالت پیری و از مدافتادگی را به چهره ببخشد . سعی کنید در انتخاب رژلب دقت کنید و از رژ لبی حاوی مواد مغذی ، ویتامین و مرطوب کننده استفاده کنید .

  • یکدست کردن رژلب

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگامی که رژلب می زنید و به مهمانی می روید ، رژلب به دندان هایتان چسبیده است و حس شرم آوری را برای شما ایجاد می کند . بهترین راهکار برای حل این مشکل این است که پس از اتمام زدن رژلب ، با استفاده از یک دستمال خشک تمیز روی لب هایتان به آرامی فشار دهید تا رطوبت رژ متعادل شود و اضافات آن گرفته شود .

دیدگاهتان را بنویسید