عمومی

انواع واریاسیون و کاربرد آنها در رنگ موهای مختلف

انواع واریاسیون و کاربرد آنها در رنگ موهای مختلف

بسیاری از اوقات برای رنگ کردن موهایمان ساعات طولانی را در سالن های آرایشی می گذرانیم و هزینه های گزافی بابت رنگ مو پرداخت می کنیم ، ولی از نتیجه کار راضی نیستیم . در همین صورت است که واریانس مشکل ما را حل می کند و به دادمان می رسد . اگر این مشکل برای شما پیش آمده است و می خواهید با انواع واریاسیون و کاربرد آنها در رنگ موهای مختلف آشنا شوید ، می توانید تا آخر مقاله با ما همراه باشید .

در واقع واریاسیون همان رنگهای قوی و کاملا خالص است که نمی توانید به تنهایی آن را استفاده کنید . برای مخلوط کردن آن با سایر رنگها استفاده می شود و تن های مختلف دلخواه از رنگ ها را ایجاد می کند . در بسیاری از مواقع این روش در سالن های آرایشی برای ایجاد تنوع رنگهای مختلف و درخشان در رنگ موها بکار میرود. برای تهیه فرمول ترکیب رنگ مو های خود باید 1 الی 10 سانت واریاسیون را هم با توجه به بلندی ساقه مو و حجم موها در نظر داشته باشید تا میزان آن در رنگساژ مخلوط شود. جالب است بدانید ،  هر چه حجم مواد واریاسیون و ماندگاری آن روی مو زیاد باشد، رنگ تیره تر خواهد شد. هیچگاه این محصول را نباید به تنهایی مصرف کنید ، زیرا عملکرد مثبت از خود نشان نمی دهد و ممکن است موها آسیب ببینند .

انتخاب واریا سیون مناسب رنگ مو

در ابتدا لازم است رنگ‌ها را بیشتر بشناسید و باید بدانید چه تن رنگ‌هایی سرد یا گرم هستند. معمولا رنگ‌های گرم درخشش بیشتری نسبت به رنگ سرد دارند و رنگ‌های سرد معمولا مات هستند. اگر به کاتالوگ تنوع رنگ موها نگاه ‌کنید، متوجه خواهید شد که رنگ‌های سرد در دسته (C ،A ،M دودی، زیتونی ، خاکستری ) قرار دارند و رنگ‌های گرم در گروه (N ،R ،K ،بنفش، فندقی ، قهوه ای، مسی و شرابی ) قرار گرفته‌اند. انتخاب واریاسیون مناسب با توجه به تنوع رنگ مو که استفاده کردید ، انجام می‌شود ؛ به همین دلیل باید از واریاسیون سرد برای رنگ‌های سرد و از واریاسیون گرم برای رنگ‌های  گرم استفاده کنید. جالب است بدانید واریاسیون‌ها نیز انواع رنگی مختلفی دارند که در ادامه به انواع رنگ های واریاسیون را با هم بررسی می کنیم .

انواع واریاسیون را بشناسید

نوع سبز

رنگ سبز را معمولا برای خنثی کردن رنگ های قرمز که خیلی روشن می شود استفاده می کنند. این رنگ را می توانید با رنگ های سرد ترکیب کنید .

واریاسیون بنفش

اگر جزو افرادی هستید که به رنگ بنفش علاقه دارید و آرایشگاه ها نتوانسته اند رنگ دلخواه شما را روی مو هایتان بگذارند ، می توانید از واریاسیون بنفش کمک بگیرید . برای اینکه تن بنفش را در رنگ موهای خود بیشتر کنید ، میتوانید از واریاسیون بنفش استفاده و برای جوابگیری بهتر آن را با تن رنگ های سرد A و C استفاده کنید .

واریاسیون زرد

بسیاری از افراد امروزه به رنگ های طلایی علاقه خاصی دارند و نمی دانند از چه روشی استفاده کنند تا بتوانند رنگ موهای طلایی و درخشان داشته باشند . اگر شما هم به رنگ طلایی علاقه دارید و می خواهید رنگ موهایتان طلایی زیبا باشد ، می توانید از واریانس زرد استفاده کنید .  

نوع نقره ای و خاکستری

در بسیاری از مواقع موهایمان را در خانه رنگ می کنیم و متاسفانه به به علت نداشتن مهارت کافی  رنگ مو به طرف زرد روشن نزدیک به سفید می رود . اگر موهایی که رنگ کرده اید بسیار به طرف زرد رفته است و آن را دوست ندارید ، اصلا نگران نباشید زیرا واریاسیون نقره ای و خاکستری در این مواقع به شما کمک میکند و از مزیت های دیگر آن این است که موهایتان را براق و درخشان خواهد کرد .

واریاسیون قرمز

معمولا از رنگ قرمز برای ترکیب با رنگ های گرم مانند مسی ، قهوه ای و شرابی استفاده می کنند ، به هیچ وجه این واریاسیون را با رنگ های گروه رنگ سرد مانند M,A,C مخلوط نکنید.

واریاسیون آبی

اگر موهایتان را رنگ نارنجی کرده اید و آن را دوست ندارید می توانید از واریانس آبی کمک بگیرید . از مهمترین کارایی واریاسیون آبی در خنثی کردن رنگ های نارنجی می باشد. همچنین آن را می توان با گروه رنگ های  N نیز مخلوط کرد .

نحوه استفاده از واریاسیون

در ابتدا رنگ موی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و خرید رنگ مو را از فروشگاه های معتبر انجام دهید . سپس یک تا دو بند واریاسیون دلخواه را با 3 قاشق غذاخوری اکسیدان و دو قطره شامپو برای شفاف شدن مخلوط کنید .بهترین زمان برای استفاده از واریانس موقعی است که موهایتان خیس است .  ترکیب بدست آمده را هم بزنید تا یکدست شود ، سپس مواد را بر روی موی خیس خود بگذارید طوری که موها به آن آغشته شود . بعد از گذشت ۲۰ دقیقه مواد را با آب خالی بشورید . اگر موهایتان را هایلایت کرده اید لازم می دانیم مواد را با مقداری شامپو مخلوط کنید .

دیدگاهتان را بنویسید