مراقبت پوست

تفاوت فیس واش و صابون برای شستشوی صورت

تفاوت فیس واش و صابون برای شستشوی صورت

اگر تا به حال از صابون برای شستشوی صورت خود استفاده کرده باشید ، می توانید تفاوت فیس واش و صابون را برای شستشوی صورت بهتر درک می کنید . بسیاری از افراد احساس می کنند چون صابون پوست آنها را خشک می کند ، بهترین محصول برای شستشووی صورت است ؛ اما این تصور کاملا اشتباه است .

عوارض صابون برای انواع پوست، بخصوص برای پوست حساس ثابت شده است و به هیچ وجه استفاده از آن برای صورت و حتی بدن توصیه نمی شود . متاسفانه صابون حالت قلیایی دارد و PH پوست را تغییر می دهد . صابون رطوبت را از سلول های پوست می گیرد و پوست خشک و ارتجاعی به خود می گیرد . از علایم اصلی پیری زودرس استفاده از صابون برای شستشوی صورت است . عوارض صابون فقط به خشکی پوست ختم نمی شود ، بلکه باعث دهیدراته شدن پوست شده و تیرگی و زبری پوست را به همراه دارد . مواد شیمیایی که در صابون به کار می رود می تواند آلرژی زا و حساسیت زا باشد و طوری که علایمی همچون خارش و قرمزی را به همراه داشته باشد و روی پوست جوش های ریز و قرمز نمایان می شود .

اما فیس واش چه تفاوتی با صابون دارد ؟  

حال که از عوارض صابون مطلع هستید ، بهتر است این محصول را برای همیشه کنار بگذارید و برای شستشوی صورت از فیس واش یا همان ژل شستشوی صورت استفاده کنید . ژل شستشوی صورت برخلاف صابون ، هیچ تغییری در PH پوست ایجاد نمی کند و مانع از خشکی پوست خواهد شد . پوست صورت بسیار حساس است و انواع مختلفی دارد به همین دلیل شرکت ها تولید کننده محصولات مراقبتی پوست فیس واش را مناسب انواع پوست تولید کرده اند تا همه بتوانند از این محصول با کیفیت استفاده کنند . فیس واش را معمولا به حالت ژل مانند و بدون پارابن و الکل می سازند .

روزانه منافذ پوست صورت با عواملی همچون ذرات آلودگی و محصولات آرایشی مسدود می شود . هنگامی که منافذ پوست بسته می شود ، پوست نمی تواند نفس بکشد و در نتیجه جوش های سرسیاه و سرسفید روی آن ایجاد خواهد شد . فیس واش یکی از مهمترین محصولات مراقبتی پوست است که آرایش پوست را به راحتی از روی پوست پاک می کند و می تواند به راحتی منافذ عمیق پوست را از آلودگی پاک نماید . در ادامه با انواع فیس واش آشنا خواهیم شد .

بررسی 3 نوع فیس واش صورت ( تفاوت فیس واش و صابون )

  • ژل شستشوی صورت

یکی از مهمترین نوع محصول فیس واش ، ژل شستشوی صورت است . ژل شستشو در واقع یکی از انواع شوینده‌های صورت است. اما ماهیت این ژل چیست؟ ژل شستشو صورت نوعی مایع شفاف و شبیه ژل است که به شما کمک می‌ کند تا ذرات آلودگی‌ روی پوست را از صورت خود پاک کنید. این شوینده  مناسب انواع پوست تولید می شود و در ترکیبات آن موادی مناسب نوع پوست استفاده می شود . به عنوان مثال ژل شستشوی مخصوص پوست‌های خشک باید دارای آبرسان‌های قوی باشند یا از اسانس‌ها استفاده نشود ، زیرا امکان دارد باعث حساسیت شود .

ژل شستشوی پوست مختلط و چرب مانوکا ژایا
  • فوم شستشو صورت

ممکن است حداقل یک بار نام فوم شستشو را شنیده باشید ، اما از مزیت های این فیس واش آگاهی کامل نداشته باشید . فوم شستشو در واقع یکی از انواع فیس واش ها محسوب می شود که حالت کف سبک دارد . حالت کفی این محصول به دلیل نوع بسته بندی آن اتفاق می افتد . بسته بندی فوم به گونه ای است که هنگامی که شما آن را فشار می دهید به صورت کفی بسیار لطیف از بسته بندی خارج می شود . در هنگام استفاده از فوم باید بسیار دقت کنید ، زیرا فرمولاسیون فوم‌ها از ترکیبات قوی ‌تری نسبت به ژل شستشو استفاده شده است. بهترین موقع برای استفاده از فوم ، زمانی است که به علت ورزش و انجام فعالیت های روزانه صورت شما زیاد عرق کرده باشد یا آلودگی های محیطی پوست را احاطه کرده باشند .

  • پن شستشوی صورت

همانطور که در ابتدای مطالب به آن اشاره کردیم ،استفاده از صابون برای شستشوی صورت بسیار اشتباه است و باعث از بین رفتن رطوبت پوست شما می‌ شود. خشکی باعث ایجاد چین و چروک در پوست صورت شما می‌شود و این اتفاق هم به علت ترکیبات موجود در صابون و میزان PH آن می‌باشد. هنگامی که به پزشک مراجعه می کنید ، قالب هایی مانند صابون را برای شما تجویز می کند که ممکن است شما فکر کنید که پزشک متخصص برای درمان مشکلات پوستی، صابون تجویز کرده است. بد نیست بدانید قالب‌هایی که به شکل صابون هستند و پزشکان آن را برای شما تجویز می‌کنند ، پن شستشوی صورت هستند و تنها از نظر ظاهری به صابون‌ شباهت دارند . ترکیبات پن شوینده با صابون بسیار تفاوت دارد و مخصوص انواع پوست تولید می شوند . این پن ها بسیاری از مشکلات پوستی شما را درمان می کنند و PH نزدیک به پوست شما دارند و هیچ خطری برای پوست شما ایجاد نمی کنند . معمولا پن ها را برای درمان آکنه و التهاب برای شما تجویز شود، پس نگران نباشید و با خیالی آسوده از آن استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید