آرایش صورت

راه های جلوگیری از ایجاد براق شدن پوست پس از آرایش کردن

راه های جلوگیری از ایجاد براق شدن پوست پس از آرایش کردن

اگر می خواهید آرایش حرفه ای داشته باشید ، باید بدانید میکاپ آرتیست ها از چه ترفندی برای برای آرایش خود استفاده می کنند . افرادی که پوست چرب دارند در فصل های گرم سال با مشکلات براق شدن پوست همراه هستند . عرق کردن پوست بعد از آرایش ممکن است باعث ماسیدن آرایش شود و این موضوع اصلا خوشایند نیست . در ادامه با ما همراه باشید تا راه های جلوگیری از ایجاد براق شدن پوست پس از آرایش کردن را به شما بیاموزیم .

 احتمال این سوال برای همه خانوم ها پیش می آید که چرا آرایش روی صورت نمی ماند ؟ بیشتر خانوم ساعات طولانی آرایش می کنند ولی چند ساعت نگذشته آرایش آنها بهم میریزد و روی صورت ماسیده می شود . علت ماندگاری کم آرایش روی صورت ترشح چربی بیش از حد پوست صورت است . متاسفانه بانوانی که پوست چرب دارند بیشتر با این مشکل درگیر هستند . در فصل تابستان با وجود گرمای بیش از حد ، غدد چربی زیادی ترشح می شود و روی کرم پودر قطرات عرق مشاهده خواهد شد . قبل از اینکه بخواهیم راه های جلوگیری از براقیت پوست پس از آرایش را بررسی کنیم ، بهتر از در ابتدا با نوع پوست خود آشنا شویم .

انواع پوست را بشناسیم

قبل استفاده و خرید محصولات تثبیت کننده آرایش صورت ، بهتر است نوع پوست خود را بشناسید . محصولات تثبیت کننده آرایش برای انواع پوست متفاوت است و انتخاب اشتباه محصولات می تواند حالت چربی پوست را بددتر نماید .

  • پوست چرب

پوست چرب معمولا در طول روز بسیار غدد چربی تولید می کند و در فصل های تابستان همیشه شاهد عرق کردن پوست خواهید بود . عواملی همچون تغییرات هورمونی ، مصرف دارو های متفاوت ، استرس و اضطراب ، سبک زندگی و تنوع محصولات آرایشی می تواند ترشح غدد چربی را کم و زیاد کند . پوست چرب مستعد آکنه و جوش است و منافذ آن به وضوع قابل مشاهده هستند .اگر محصولات آرایشی با کیفیت و مناسب نوع پوست خود را استفاده نکنید ، شاهد جوش های سرسیاه و آکنه خواهید بود .

  • پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند اکثرا با مشکلات التهاب ، خارش، قرمزی ، پوسته پوسته شدن پوست ، سوزش و خشکی بیش از حد مواجه هستند . مرطوب کننده و آبرسان بهترین محصولی است افراد با این نوع پوست باید استفاده کنند . افرادی با پوست خشک بعد از حمام به علت کمبود بیش از حد رطوبت سلول ها ، پوست آنها کشیده می شود و حالت ارتجاعی به خود می گیرد .

  • پوست مختلط

در اصطلاح به پوست مختلط T Zone گفته می شود . این نوع پوست دو نوع پوست خشک و چرب دارند . معمولا درپوست های مختلف قسمت پیشانی بینی و چانه چرب و گونه ها خشک هستند . این نوع پوست همیشه باید از دو نوع محصول آرایشی و مراقبتی برای پوست خود استفاده کنند .

راه های جلوگیری از ایجاد براق شدن پوست پس از آرایش کردن

روش های جلوگیری از براق شدن پوست پس از آرایش

همانطور که با انواع پوست آشنا شدید می دانید که تنها پوست چرب و مختلط است که غدد چربی زیادی تولید می کند . اگر جزو افرادی هستید که همیشه با براقیت صورت پس از آرایش مشکل دارید می توانید روش هایی که به شما معرفی می کنیم را به درستی انجام دهید تا بتوانید از چرب شدن پوست پس از آرایش جلوگیری کنید .

استفاده از مرطوب کننده و آبرسان

قبلا از شروع آرایش بهتر است پوست خود را بشویید . برای جلوگیری از تحریک شدن پوست بهتر است صورت خود را با ژل شستشوی مناسب نوع پوست بشویید . پس از شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید . مرطوب کننده و آبرسان قبل از شروع آرایش برای همه نوع پوستی لازم است و نباید آن را از سبد محصولات مراقبتی  خود حذف کنید . اگر پوست چرب دارید بهتر است از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید .

از پرایمر استفاده کنید .

پرایمر یک محصول کاربردی برای صاف و یکدست کردن پوست است . میکاپ آرتیست ها روزانه از مقدار زیادی کرم پودر و سایر وسایل آرایشی مختلف استفاده می کنند ، اما برای جلوگیری از نفوذ آرایش به داخل منافذ از پرایمر استفاده خواهند کرد . به طور کلی پرایمر ژلی بی رنگ است و یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می کند . برای افرادی که پوست صاف و یکدسته ندارند ، می توانند از این محصول قبل از شروع آرایش استفاده کنند . پرایمر مانع از تحریک ترشح غدد چربی می شود به همین دلیل استفاده از آن برای جلوگیری از براقیت پوست پس از آرایش ضروری است . اگر پوست چرب دارید توصیه می کنیم از پرایمر مات استفاده کنید .

کرم پودر مات بزنید .

انتخاب یک کرم پودر برای نوع پوست بسیار مهم است . اگر پوست چرب دارید به شما پیشنهاد می کنیم از کرم پودر و یا ضدآفتاب مات استفاده کنید . وسایل آرایشی با حالت مات می توانند از چربی نشان دادن پوست محافظت کنند . با استفاده از کرم پودر مات می توانید از براق شدن پوست پس از آرایش جلوگیری کنید .

کرم پودر VOV

از پودر فیکس کننده آرایش کمک بگیرید .

پس از اتمام آرایش و یا بعد استفاده از کرم پودر شما می توانید از پودر فیکس مات استفاده کنید . به جرعت می توانیم بگویم پودر فیکس کننده بهترین محصول برای جلوگیری از عرق صورت و براقیت پوست است . با استفاده از یک براش مقداری پودر فیکس را بردارید و به آرامی روی کرم پودر فیکس کنید . اگر پوست چرب دارید و می خواهید به یک مهمانی طولانی مدت بروید ، بهتر است پودر فیکس مات را فراموش نکنید .

اسپری تثبیت کننده آرایش بزنید .

بسیاری از آرایشگرهای حرفه ای برای تثبیت آرایش انوع پوست بخصوص پوست چرب از اسپری تثبیت کننده آرایش کمک می گیرند . از مهمترین مزیت اسپری تثبیت کننده آرایش این است که ماندگاری آرایش را طولانی می کند و مانع از ماسیدن آرایش و چربی و براق شدن پوست خواهد شد . هنگامی که شما آرایش می کنید و اسپری تثبیت کننده استفاده کرده اید و عرق می کنید ، می توانید به راحتی با یک دستمال خشک روی قطرات عرق بکشید و شاهد ثابت ماندن آرایش خود خواهید بود .

دیدگاهتان را بنویسید