مراقبت مو

روش صحیح کشیدن سشوار مو چیست؟

روش صحیح کشیدن سشوار مو چیست؟

بعضی از افراد دارای موهای صاف بعضی فر هستند و می‌خواهند برای حالت دادن موهای خود آن را براشینگ یا همان سشوار کنند. چون این کار باعث داشتن موهای خوش حالت‌تر و زیباتر می‌شود اما ممکن است این افراد راه‌های درست کشیدن سشوار را بلد نباشند.اکثر افراد فکر نی کنند سشوار کشیدن کار راحتی است اما اینطور نیست و همه این کار را بلد نیستند پس برای سشوار کشیدن صحیح مو با ما همراه باشید تا باعث آسیب زدن به موهایتان نشوید.

سشوار کشیدن صحیح چگونه می‌باشد؟

قبل از اینکه به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش بدهیم که چگونه موهایتان را باید سشوار کنید برخی از اصول اولیه براشینگ را یاد بگیرید. این موارد اصولی هستند که در صورت رعایت نکردن آنها اگر حتی سشوار کشیدن را هم انجام دهید ممکن است نتیجه دلخواه خود نرسید. اصولی که برای براشینگ باید رعایت شوند بسیاری از افراد درست بعد از حمام کردن زمانی که موهایشان کاملا خیس است شروع به سشوار کشیدن آنها می‌کنند این کار هم وقت شما را بیشتر می‌گیرد هم به موهای شما آسیب شدید وارد می‌کند. چون موهای خیس بسیار آسیب پذیرند و بر اثر حرارت سشوار به آسانی دچار شکنندگی و خشکی و موخوره می‌شوند پس حتماً قبل از سشوار کشیدن به وسیله یک حوله نرم و نخی موها را خشک کنید و نم آنها را بگیرید.

سشوار کشیدن صحیح چگونه می‌باشد؟

انتخاب برس مناسب

مهمترین نکته‌ای که برای حالت دهی موهایتان باید در نظر بگیرید انتخاب یک بروس باید با حجم و اندازه و جنس موهایتان تطابق داشته باشد چون حرکت دادن بروس بر روی موها بسیار تاثیر می‌گذارد. به همان اندازه مناسب بودن برس باعث شکل‌گیری و حالت دهی بهتر موها می‌شود. برای مثال اگر تار موی شما نازک و لخت است اندازه آنها هم بلند نیست برس‌های کم قطر با دندانه‌های نرم را مورد استفاده قرار دهید و اگر دارای موهای بلند و فری هستید بهتر است از بروس گرد و بزرگ با دندان‌های محکم استفاده کنید.

تنظیم درجه سشوار

درجه حرارت آن باید متناسب با نوع موها و حالتی که قصد دارید به موها بدهید باشد اگر موهای شما لخت و نرم است درجه حرارت کم بر روی موها کاملاً مناسب است و موها با باد ملایم سشوار هم حالت می‌گیرد و می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید ولی اگر موهای وز دارید یا می‌خواهید حالت خاصی را به موها بدهید برای فرم دهی و زیباتر شدن تار موهای خود و براق نشان دادن موها بعد از سشوار کشیدن درجه حرارت را باید بالا ببرید. اما این را در نظر داشته باشید که استفاده همیشگی از درجه حرارت بالا بر روی موها باعث خشکی و آسیب دیدگی آنها می‌شود.

حرکت دادن سشوار یکی دیگر از مواردی که باعث حالت دهی موهای شما می‌شود و در سلامتی آنها تاثیر می‌گذارد نحوه حرکت دادن سشوار بر روی موها مهم است و برای این کار هنگام سشوار کشیدن موهای نمدار خود بعضی از نکات را رعایت کنید. این نکات عبارتند از:

نباید باد مستقیم بر روی موهایتان قرار بگیرد.اگر می‌خواهید از آسیب‌های باد مستقیم بر روحیه موها جلوگیری کنید حتماً از سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار بر روی لوله اصلی سشوار استفاده کنید. باد مستقیم را بر روی موها نگه ندارید.

سشوار را به طور مداوم بر روی موها تکان دهید چون باد مستقیم هم باعث آسیب زدن به موها و سوختگی آنها می‌شود. اگر می‌خواهید از سوختگی موها جلوگیری کنید و به آنها آسیب نرسد بعد از سشوار کشیدن هر قسمت از مو در حد چند ثانیه صبر کنید تا آن قسمت خنک شود سپس کار خود را ادامه بدهید.

استفاده از محصولات مراقبتی

اگر می‌خواهید به صورت درست و حسابی سشوار بزنید و موها آسیب نبیند قبل از شروع براشینگ از محصولات مراقبتی مانند کرم مو، سرم مو و غیره بر روی موهایتان استفاده کنید. البته قبل از خرید و تهیه این نوع محصولات حتماً جنس و نیاز موها را در نظر بگیرید. برای مثال اگر دارای موهای وز و یا فر هستید باید حتماً کرم مو یا ماسک موی مناسب با نوع موی خود را انتخاب کنید.

تقسیم کردن مو برای سشوار کردن

تقسیم کردن مو برای سشوار کشیدن کار مهمی است چون هم کار را برای شما آسان می‌کند و هم عمل سشوار کشیدن به درستی روی موها انجام می‌گیرد. پس موهای خود را به شش دسته چتری ، پهلوی چپ و راست، مرکز سر، پشت سر، پس سر تقسیم کنید البته هرچه موها پر حجم و بیشتر باشد می‌توانید تقسیم بندی‌های آن را اضافه کنید.

می‌توانید تقسیم بندی چتری را از شکست شکستگی ابروی راست تا شکستگی ابروی چپ ادامه دهید این دسته را به عنوان چتری جدا کنید. حال می‌توانید موهای لاله گوش راست را تا مرکز سر جدا کنید با یک کلیپس آن را ببندید همان کار را برای سمت دیگر سرتان انجام دهید.
و موهای باقیمانده را از بالا به دسته پس و مرکز سر تقسیم کنید.

آموزش صحیح سشوار کشیدن

تا به حال متوجه شدید که برای سشوار کشیدن باید چه نکاتی را رعایت کنید اما در این قسمت به آموزش دادن نحوه صحیح براشینگ برای شما عزیزان می‌پردازیم در اینجا متوجه می‌ شوید که در هنگام سشوار کشیدن باید چه کارهایی را انجام دهید.این نوع سشوار کشیدن هم برای زنان و هم مردان قابل استفاده است.

آموزش صحیح سشوار کشیدن

مراحل درست که باید رعایت شوند به صورت زیر می‌باشد.

۱.پس از حمام حتماً آب موهای خود را با وسیله یک حوله نرم بگیرید.

2.حتماً شانه‌ها موهایتان را با شانه دندان درشت شانه بزنید تا گره نداشته باشد.

3.بهتر است که اجازه دهید موهایتان به صورت طبیعی هم کمی خشک شود.

4. محصولات مراقبتی که برای محافظت تار موها انتخاب کرده‌اید را استفاده کنید.

5. بروس مخصوص و مناسب موهای خود را بردارید. و زیر بخشی از موها قرار بدهید.با یک دست برس را پایین بیاورید با دست دیگر سشوار را بر روی موها بکشید.

6. تا موهای این قسمت به تمامی خشک می‌شود درست کشیدن را ادامه بدهید.

7. این کار را برای بخش‌های دیگر مو هم انجام دهید.

سشوار کشیدن موهای دکلره و رنگ شده

این نوع موها خشک‌تر و شکننده‌تر از حالت طبیعی آنها هستند پس بیشتر در معرض ضربه خوردن و آسیب قرار می‌گیرند.از این رو استفاده همیشگی از سشوار برای حالت دادن این نوع موها باعث می‌شود که موها در اثر خشکی دچار ریزش و شکنندگی شوند.
اگر موهای رنگ شده و دکلره دارید همیشه از سشوار استفاده نکنید و بهتر است استفاده آن را فقط برای مواقع خاص در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید