عمومی

مزایا و معایب استفاده از استیک ضدتعریق!

مزایا و معایب استفاده از استیک ضدتعریق!

اگر شما جزو افرادی هستید که همیشه زیاد عرق می ‌کنید یا با وجود اینکه تازه از حمام بیرون آمده اید و پوستتان کاملا تمیز است ، باز هم روی پوست عرق مشاهده می ‌کنید. اگر شما مثل خیلی ها از بوی بد عرق خسته شده اید ، تنها راه چاره شما استفاده از ضد تعریق است. اگر علاقه دارید در مورد استفاده از ضدتعریق بیشتر بدانید ، بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

همه ما می دانیم تعریق طبیعی برای بدن انسان بسیار مفید است، اما عرق کردن زیاد اعتماد بنفس را کاهش می دهد و ما را از پوشیدن لباس های روشن و مورد علاقه یمان منع می کند . تعریق به ما کمک می‌کند که دمای بدن در حالت نرمال باقی بماند . هنگامی که دمای بدن انسان بیش از بالا برود ، انجام دادن فعالیت‌های عادی روزانه را بسیار سخت می کند . از مزایای دیگر تعریق طبیعی بدن این است که به ما کمک می‌کند سمومی که در طول شبانه روز جذب بدن ما می شود را دفع نماید . همه ما دوست داریم در مکان های عمومی مانند محل کار یا محل تحصیل آراسته بنظر برسیم و متاسفانه تعریق زیاد باعث می‌شود از حضور در این مکان ها خودداری کنیم، زیرا هر لحظه نگران خیس شدن لباس ها و بوی بد عرق هستیم . به همین دلیل است که ما از محصولاتی همچون استیک ضد تعریق ، رول های ضد تعریق، و دئودورانت ها استفاده می‌کنیم . محصولات ضدتعریق مانع از ایجاد ترشحات عرق و بوی بد عرق می شوند ، اما استفاده از استیک ضدتعریق ، علاوه بر مزیت هایی زیادی که دارد، مضراتی نیز دارد .

مزایای استفاده از رول ضد تعریق

امروزه کمپانی ها محصولات ضد تعریق با برندهای معتبر را در تنوع مختلفی تولید و به بازار عرضه می کنند. یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ضدتعریق‌ ها همین استیک ضد تعریق یا دئودورانت ها می‌باشند. این محصول روی سطح پوست زیر بغل استفاده می شود و باعث لطافت و نرمی پوست و از بین رفتن بوی بد عرق می‌شود . استفاده مرتب از مام مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها می پردازیم .

مزایا و معایب استفاده از استیک ضدتعریق!

کنترل ترشحات عرق در زیر بغل

پوست زیر بغل یکی از قسمت‌های بدن است که غدد تعریق در آن زیاد وجود دارد و به همین دلیل در آن قسمت زیاد عرق مشاهده می شود. تنها راه کنترل این عرق و جلوگیری از بوی بد ، خرید استیک ضدتعریق است. عملکرد استیک به این صورت است که کمک می‌کند غدد تعریق برای مدتی فعالیت نکنند و بدن در حالت نرمال و خشک باقی بماند.

جلوگیری از ایجاد بوی بد

هنگامی که یک ناحیه از پوست عرق می کند ، بعد از گذشت چند دقیقه بوی بد عرق احساس می شود . وقتی که شما دئودورانت را در ناحیه زیر بغل استفاده می‌کنید، در واقع یک لایه محافظ و پوششی را روی این ناحیه ایجاد کرده اید که نه تنها مانع از عرق کردن می‌شود، بلکه رایحه خوشبویی که در ترکیبات این محصول استفاده شده است هم مانع از بوی بد بدن خواهد شد.

لطیف و نرم شدن پوست زیر بغل

بسیاری از محصولات ضد تعریق در ترکیبات خود از موادی استفاده می کنند که پس از استفاده از آن احساس می کنید پوستتان نرم و لطیف شده است و حس اعتماد به نفس را افزایش می دهد .

رول آن ضد تعریق زنانه 72 ساعته منیزیم گارنیر

جلوگیری از خیس شدن لباس های روشن

بسیاری از افراد درگیر تعریق بیش از حد هستند و متاسفانه هر لباسی که می پوشند، غرق عرق می شود . این موضوع بسیار ناخوشایند است و آراستگی بدن را به هم میریزد . اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید ، می توانید از استیک ضدتعریق بعد از حمام استفاده کنید ، زیرا این محصول با کنترل میزان تعریق شما، از خیس شدن لباس هایتان جلوگیری می کند.

افزایش اعتماد به نفس

متاسفانه افرادی که بیش از حد عرق می کنند و مجبورند هر ساعت دوش بگیرند و لباس خود را عوض کنند . اگر در طول روز زیاد عرق می کنید و بدنتان بوی بد میگیرد، اطرافیانتان تمایل به برقراری ارتباط با شما را نخواهد داشت ، زیرا ممکن است بوی بد عرق برای آنها بسیار غیرقابل تحمل و آزاردهنده باشد. بنابراین بهتر است از استیک ضد تعریق استفاده کنید تا با جلوگیری از تعریق ، اعتماد به نفستان را برای برقراری ارتباط با دیگران بالا ببرید .

حس پوشیدن لباس ‌های تیره یا روشن

افرادی که زیاد عرق می‌کنند، نمی‌ توانند در مکان های عمومی لباس‌های خیلی روشن یا خیلی تیره بپوشند. معمولا لباس‌های مشکی یا خیلی تیره با تعریق زیاد، شوره سفید میزنند و لکه‌های سفیدی روی لباس ایجاد می‌شود و لباس‌های سفید یا رنگ روشن با تعریق زیاد، زرد خواهند شد . از فواید خرید استیک ضد تعریق این است که بدن را برای ساعت ها خشک نگه می‌دارد و پوشیدن لباس روشن یا تیره را برای افرادی که زیاد عرق می‌کنند، را فراهم می سازد .

معایب استفاده از استیک زیر بغل

هر محصولی که استفاده می کنید ممکن است معایبی را به همراه داشته باشد . برخی از مشکلات و حساسیت هایی که محصولات از نوع بی کیفیت به وجود می آوردند به صورت بسیار نادر در افراد اتفاق می افتد . اصلی ترین معایب استفاده از استیک ضدتعریق عبارتند از :

  • مانع شدن از تعریق طبیعی بدن  
  • استفاده از فتالات در مام زیر بغل
  • احتمال ایجاد آسم در اثر استفاده مکرر از مام زیر بغل
  • خطر مشکلات هورمونی
  • احتمال ایجاد آلرژی و حساسیت در بدن به علت رایحه بکار رفته
  • بستن منافذ پوست
  • ایجاد تنگی نفس و آسم در صورت استفاده مداوم

دیدگاهتان را بنویسید