مراقبت مو

مضرات استفاده از شامپوهای فیک و بی کیفیت چیست ؟

مضرات استفاده از شامپوهای فیک و بی کیفیت چیست ؟

همه ما آرزو داریم موهایی سالم و درخشان داشته باشیم . موهای سر نصف زیبایی ظاهری را تشکیل می دهند و امروزه بسیاری از خانم ها و حتی آقایون برای زیبایی و سلامت موهایشان محصولات مراقبتی مو متنوعی را استفاده می کنند . اما متاسفانه تنوع محصولات به قدری زیاد شده است که به راحتی نمی توانیم تفاوت یک محصول اورجینال را از فیک تشخیص دهیم .

همه ما موهایمان را دوست داریم و برای خرید شامپوهای باکیفیت و محصولات مراقبتی اورجینال هزینه های زیادی را پرداخت می کنیم . بسیاری از شرکت های نامعتبر از نام برندها سو استفاده کرده و شامپو هایی با ترکیبات شیمیایی را با نام اصل و اورجینال و با قیمت بالا به مردم عرضه می کنند . ترکیبات شیمیایی که در شامپو های بی کیفیت استفاده می شود ممکن است باعث خارش پوست سر ، خشکی ساقه مو ، ریزش و شوره سر شود که متاسفانه این عوارض برای ما می تواند بسیار ناخوشایند باشد و حس اعتماد بنفس را از ما بگیرد . مضرات استفاده از شامپوهای فیک و بی کیفیت چیست ؟ در ادامه مقاله بیشتر به این موضوع می پردازیم .

عوارض شامپوهای فیک و بی کیفیت

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ، محصولات مراقبتی در سلامت مو بسیار مفید هستند ، اما اگر بی کیفیت و فیک باشند می توانند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند . متاسفانه بسیاری از کمپانی ها در ترکیبات شامپو های خود ازمقدار بسیار زیادی مواد شیمیایی استفاده می کنند که می تواند برای سلامتی مو بسیار مضر باشد . استفاده از شامپوهای فیک و بی کیفیت می تواند چه عوارضی را به همراه داشته باشد .

باعث ریزش مو ها می شود

یکی از عوارض بسیار مخرب استفاده از شامپوهای بی کیفیت و فیک ، ریزش شدید موها است . متاسفانه مواد شیمیایی که در ترکیبات این شامپوها به کار میرود روی فولیکول و ریشه موها تاثیر مستقیم می گذارد و در نتیجه باعث ریزش موها می شود . سعی کنید شامپوهایی مناسب موهای خود را خریداری و از شامپو با کیفیت از برند معتبر استفاده کنید.

شامپوهای فیک شوره سر ایجاد می شود .

از سری مضرات استفاده از شامپو فیک و بی کیفیت ، ایجاد شوره سر است . این شامپوها با فرمولاسیونی که دارند، می توانند رطوبت را از پوست سر بگیرد در نتیجه سلول های پوست سر میمیرند و شوره های سفید رنگ روی سر به مقدار بسیار زیاد ایجاد می شود . برای جلوگیری و درمان شوره سر سعی کنید موها را با آب ولرم بشویید و برای درمان شوره های ایجاد شده از شامپو ضدشوره استفاده کنید .

شامپو ضد شوره نارگیل هد اند شولدرز

موخوره و دوشاخه شدن مو

مواد شیمیایی موجود در شامپوهای بی کیفیت به راحتی رطوبت را از ساقه موها را می گیرد و با استفاده طولانی مدت از آن به خوبی احساس می کنید که موهایتان درخشش قبلی را ندارد و در انتهای ساقه مو موخوره و دوشاخه شدن موها را مشاهده می کنید . مصرف طولانی مدت از این شامپوها سلامتی و شادابی را از مو میگیرد و متاسفانه اگر سریعا شامپو خود را عوض نکنید ، ممکن است مجبور شوید موهای خود را کوتاه کنید .

شامپوهای فیک درخشش و شادابی را از موها می گیرد .

یکی دیگر از مضرات استفاده از شامپوهای بی کیفیت این است که با تاثیرات مخربی که روی ساقه های مو می گذارد ، تارها را نازک و بد حالت می کند . مواد شیمیایی به کار رفته در ترکیبات آن به راحتی روی موها تاثیر می گذارد و موها درخشش و شادابی قبلی خود را از دست می دهند . اگر درخشش موهایتان از دست رفته است،  بهتر است در ابتدا شامپویی که برای شستشوی موهایتان استفاده می کنید را عوض کنید سپس از سرم مو و ماسک مو برای سلامتی موهای خود استفاده نمایید .

تحریک بیماری های پوستی

برای افرادی که بیماری اگزما یا پسوریازیس دارند ، شامپوهای فیک و بی کیفیت می تواند بدترین گزینه برای شستشوی موها باشد . متاسفانه افرادی که به این بیماری های پوستی مبتلا هستند، نمی توانند از شامپوهای متنوعی استفاده کنند و اگر اگر شامپو فیک استفاده کنند ممکن است بیماری آن ها تحریک و تشدید شود . بهترین شامپو برای این افراد شامپوهای بدون سولفات است .

شامپو فاقدسولفات سیر وبامبو 800میل نوتریجیا

شامپوهای فیک رنگ مو را پاک می کند .

مواد شیمیایی به کار رفته در فرمولاسیون شامپوهای بی کیفیت به راحتی رنگ موها را کمرنگ می کند و موهایی که تازه رنگ کرده اید درخشش و زیبایی اولیه را نخواهد داشت . اگر موهایتان را رنگ کرده اید بهتر است شامپوهای ارزان قیمت و تقلبی را کمتر بگذارید و از شامپو بدون سولفات و مناسب موها رنگ شده با کیفیت از برند معتبر را خریداری نمایید .

شامپو هایتان را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید .

امروزه نمونه شامپوهای فیک و بی کیفیت را می توانید در تمامی فروشگاه ها و بازار ببینید . متاسفانه بسیاری از کمپانی ها از نام برندها سواستفاده می کنند و شامپوهای بی کیفیت را با قیمت های بسیار پایین به فروش می رسانند . اگر می خواهید شامپوهای با کیفیت را خریداری کنید بهتر است یک فروشگاه معتبر برای خرید شامپو اورجینال پیدا کنید . شامپوهای با کیفیت باید دارای برند معتبر باشند و قیمت آن با سایر فروشگاه های دیگر هم خوانی داشته باشد . پایین بودن قیمت شامپو به معنای فیک و بی کیفیت بودن آن است .

دیدگاهتان را بنویسید