دسته‌بندی نشده

کرم روز با کرم شب چه فرقی دارد؟

آیا تا به حال برایتان این سوال پیش آمده است که تفاوت کرم روز با کرم شب چیست؟ تا چه حد درباره کرم روز و شب و تفاوت های بین این دو می دانید؟ پوست صورت نسبت به سایر اندام‌های بدن با گذشت زمان دچار ضعف و همچنین  پیری می‌شود.

برای کاهش روند پیری پوست بهترین راه حذف عوامل مضر محیطی و انجام مداوم مراقبت‌ های پوستی است. استفاده از کرم‌های روز و شب یک روش عالی و در عین حال فوق العاده موثر برای کاهش سرعت پیری پوست است.

باید بدانید هیچکدام از کرم ها نمی توانند با یک بار استفاده معجزه کنند و لازم است مراقبت های پوستی به صورت مرتب و مداوم انجام شود. کرم روز با کرم شب چه فرقی دارد؟! ما در این مقاله پاپیون قصد داریم به تفاوت بین کرم روز و شب و همچنین مزایای هر کدام را به صورت جامع بررسی کنیم، با ما تا آخر مطالب همراه باشید.

مهمترین عوامل آسیب رسان به پوست را بشناسید

شروع پیری پوست و علائم آن اغلب بستگی به عوامل محیطی مانند رژیم غذایی نامناسب ، محیط زندگی ، آب و هوا، سبک زندگی و… دارد.

مطالعات انجام شده اخیر نشان می‌دهند که کاهش کلاژن سازی در پوست که بعد از 25 سالگی عموما شروع می‌شود، موجب افزایش چروک‌های پوستی خواهد شد.

آرایش سنگین و یا استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت، آلودگی هوا، سیگار کشیدن از مهمترین عوامل آسیب رسان به پوست صورت هستند که در بسیاری از مواقع سلامتی پوست را به خطر می‌اندازند. یکی از بهترین روش های پیشگیری از آسیب های ناشی از این عوامل، استفاده از کرم‌ های مناسب مانند کرم شب و روز است که معمولا هرکدام با فرمولاسیون خاص مختص به خود از پوست شما محافظت خواهند کرد. کرم روز با کرم شب چه فرقی دارد؟!

در واقع اصلی ترین تفاوت های بین کرم روز و کرم های شب این است که پوست در طول ساعات شبانه ‌روز، کارکرد مختلفی دارند، به همین علت باید از انواع کرم‌های مختلف بسته به نوع کارکرد آن ها برای حفظ شادابی و سلامت پوست استفاده کرد.

اگر بخواهیم آن را به عنوان یک مثال مطرح کنیم باید بگوییم در طول روز پوست صورت با عوامل مضر محیطی بسیار زیادی از جمله اشعه ی مضر نور خورشید از جمله UV  مواجه است. در طول روز مهم‌ ترین کار پوست مراقبت از خودش در مقابل این اشعه های آسیب ‌رسان است؛ بلعکس در طول شب ‌کار پوست فقط تغذیه و بازسازی سلول های سطح پوست است.

جالب است بدانید پوست در طول شب به بازسازی خود می پردازد و بنابراین همین موضوع باعث ایجاد مهمترین تفاوت ها بین کرم های روز و شب خواهد شد که در ادامه مطالب به بررسی کاملتر این دو نوع کرم می پردازیم.

کرم شب چیست و چه فوایدی دارد؟

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم پوست صورت در طول شب به علت عدم وجود نور خورشید ، به بازسازی می پردازد و غالبا تلاش می کند تا آسیب های وارده در طول روز به پوست را خنثی کند. در فرمولاسیون برخی از کرم های شب از لایه بردارهایی مانند رتینول استفاده می شود که به از بین بردن سلول های مرده که عامل ایجاد چروک روی پوست هستند، می پردازد.

با از بین رفتن سلول های مرده ، اکسیژن رسانی به پوست بهتر انجام شده و روند پیری پوست به تاخیر می افتد. همچنین در بسیاری از این نوع کرم ها از موادی استفاده می شود که باعث لیفت پوست صورت خواهد شد و این نوع کرم ها معمولا به مدت زمان بیشتری برای جذب شدن نیاز دارند.

کرم شب ویتامینه ترمیم کننده سیمپل

کرم شب آبرسان نیتروجینا یکی از پرطرفدارترن کرم های شب است. این کرم پوست شما را در تمام طول شب مرطوب نگه میدارد. همچنین کرم شب نیتروجینا به منظور برطرف کردن خستگی روی پوست شما طراحی و تولید شده است.‌ ‌این محصول با ایجاد یک لایه نازک روی پوست می تواند پوست را نرم و علائم خستگی را رفع نماید و با استفاده از ترکیبات مرطوب کننده و هیالورونیک اسید به افزایش مقاومت پوست و حفظ رطوبت کمک می کند.‌

کرم های شب راحتی و آرامش از دست رفته را به پوست باز میگردانند و حالت ابریشمی را بر روی پوست ایجاد می کنند. به مرور زمان پوست تا دو الی سه درجه روشن تر می شود و با تسریع در روند کلاژن سازی پوست ، بافت های آسیب دیده پوست را ترمیم می نماید. یکی از اصلی ترین و مهم ترین دلایل استفاده از کرم شب، تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست و تقویت بافت های آسیب دیده ناشی عوامل بیرونی است.

کرم روز چیست و چه فوایدی دارد؟

افزایش سن و قرار گرفتن در زیر نور خورشید به عنوان مهمترین عوامل پیری زودرس پوست شناخته می شوند. در طول روز، صورت در مقابل اشعه های مضر نور آفتاب قرار دارد، آلودگی هوا معمولا در روز زیاد است، استرس های محیطی بیشتر می شود و اغلب آرایش روی صورتمان است، به همین دلیل کرم های روز در اولویت قرار گرفته و هدف اصلی از استفاده این نوع محصول محافظت و نگهداری است.

غالبا این نوع کرم ها حاوی ضدآفتاب بوده و به علت آنتی اکسیدان هایی که دارد از فعالیت رادیکال های آزاد که باعث پیری پوست هستند، پیشگیری می کند. باید بدانید بهترین نحوه استفاده از کرم روز، قبل از آرایش صورت است. کرم های روز دارای بافت سبک ترین نسبت به کرم شب هستند و به همین علت در کمترین زمان جذب پوست می شوند و از چربی کمتری در فرمولاسیون آن استفاده شده است. اما تفاوت بین کرم روز و کرم شب چیست؟ در ادامه به مهمترین تفاوت های کرم شب با روز می پردازیم.

 

تفاوت بین کرم روز و شب

باید بدانید از مهمترین تفاوت های کرم روز با شب، نحوه ی عملکرد و بافت آن‌ها است. شما هرگز نمی‌توانید کرم روز را در طول شب استفاده کنید، چون بافت بسیار سبکی دارند و نمی توانند پوست شما در طول شب مرطوب نگه دارند . همچنین کرم شب را نمی توانید در روز استفاده کنید، زیرا دارای بافت روغنی هستند و نمی توانند از پوست شما در مقابل اشعه های نور آفتاب محافظت کند. یکی دیگر از تفاوت کرم روز این است که مصرف کرم روز به دلیل مقدار کمی مرطوب‌کننده است و دارای ترکیبات ضد پیری و مرطوب‌کننده قوی برای تغذیه پوست در طول شب نیست، بنابراین جایگزین خوبی برای کرم شب نیستند.

پوست ما در طول روز در معرض انواع مختلف عوامل مضر قرار می‌گیرد، بنابراین یک کرم روز خوب باید حاویSPF  برای مراقبت از پوست در مقابل اشعه یUV باشد. بافت کرم روز غالبا باید سبک باشد تا سریع جذب پوست شود و بتواند به‌ عنوان پایه آرایش مورد استفاده قرار بگیرد. جالب است بدانید خرید کرم شب و خرید کرم روز بستگی به نوع جنس پوست نیز دارد . برای افرادی که دارای پوست چرب هستند و پوست آنها عاری از جوش و آکنه است ، توصیه می شود از کرم های روز استفاده کنند. کرم شب اغلب برای ترمیم و جوانسازی بافت پوست در طول شب تهیه ‌شده است، بنابراین باید توانایی مقابله با پیری زودرس پوست را داشته باشد. کرم شب باید با انواع ویتامین ها ، آنتی‌اکسیدان‌ها و روغن‌های مفید انعطاف‌ پذیری و نرمی پوست را بهبود ببخشند و تغذیه مورد نیاز پوست را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید