مراقبت پوست

بهترین مسواک و خمیر دندان مخصوص برای کامپوزیت

بهترین مسواک و خمیر دندان مخصوص برای کامپوزیت

یکی از راه های از بین بردن تیرگی‌های دندان و اصلاح شکل لبخند روکش های کامپوزیت است که در جلوگیری از پوسیدگی و عفونت دندان و همچنین پنهان کردن نقص های دندانی مثل لکه ها، ساییدگی و ناهماهنگی دندان ها نقش مهمی ایفا می کند و می توان شاهد دندان های جذاب و بادوام و لبخندی زیبا بود. برای حفظ و دوام این دندان های جذاب و لبخند زیبا برای مدت زمان طولانی تر بایستی پس از نصب کامپوزیت، مراقبت های بهداشتی را جدی بگیرید چرا که در صورت عدم مراقبت های لازم این روکش ها دچار آسیب‌دیدگی‌ و فرسایش و تغییر رنگ می شوند.

یکی از مراقبت های ضروری برای دوام کامپوزیت استفاده از مسواک و خمیردندان مناسب می باشد پس لازم است در مورد انتخاب بهترین مسواک و خمیردندان مخصوص کامپوزیت آگاهی های مورد نیاز را کسب کنید تا در نهایت نتیجه مورد نظر را حاصل کنید و از لبخند خود لذت ببرید.

نکات مهم در انتخاب بهترین خمیر دندان مخصوص کامپوزیت

یکی از ویژگی های مهمی که یک خمیر دندان مخصوص کامپوزیت باید داشته باشد غیر ساینده بودن آن می باشد پس باید در ترکیبات آن مواد ساینده به کار نرفته باشد. مواد سفید کننده خمیر دندان جزو مواد ساینده هستند و با ایجاد خراش‌های کوچک موجب از بین رفتن درخشندگی و تغییر رنگ روکش‌های کامپوزیت می شوند. پس دقت کنید که در ترکیبات و ساختار فرمولی خمیر دندانی که انتخاب می کنید مواد ساینده و سفید کننده وجود نداشته باشد.

دومین ویژگی دیگری که در یک خمیردندان مخصوص کامپوزیت اهمیت دارد، عدم وجود مواد پراکسیدهیدروژن است که این مورد هم در ترکیبات خمیر دندان‌های سفید کننده وجود دارد که در طولانی مدت سبب آسیب به کامپوزیت‌ها و کاهش دوام و طول عمر آنها می‌شود.

بهتر است بدانید خمیر دندان های زغالی برای کامپوزیت ها مناسب نیستند. همچنین باید دقت کنید که خمیردندان حاوی ترکیبات سیلیکات و همچنین کربنات سدیم نباشد چرا که منجر به آسیب به کامپوزیت خواهد شد.

خمیر دندان های دارای خاصیت ضد حساسیت برای کامپوزیت مناسب هستند چون در ساخت آن ها، از فرمولاسیون ویژه ای استفاده می‌شود که سبب می شود مواد شیمیایی موجود در خمیردندان آسیبی به کامپوزیت نرساند همچنین سبب کاهش حساسیت کامپوزیت دندان شده و از شکسته شدن آن جلوگیری می کند و موجب دوام آن می شود.

بهترین مارک خمیر دندان مخصوص کامپوزیت

مناسبت ترین مارک های خمیر دندان مخصوص کامپوزیت مریدنت، سنسوداین، کلگیت می باشند.

خمیر دندان کامپوزیت کلگیت

خمیر دندان کامپوزیت کلگیت یکی از بهترین انتخاب ها برای دندان های کامپوزیت شده می باشد. این خمیردندان تا حد زیادی برای روکش‌ها ملایم بوده و از آسیب به آن ها جلوگیری می کند و با ویژگی ضد حساسیت بودن خود از فرسایش دندان ها در برابر مواد اسیدی محافظت می کند و در انواع متفاوتی تولید می‌شود فقط باید دقت داشته باشید که نوعی را انتخاب کنید که برای دندان‌های روکش شده مناسب باشد.

خمیر دندان سنسوداین مدل EXTRA FRESH

خمیر دندان سنسوداین مدل EXTRA FRESH با دارا بودن ترکیبات موثری مثل فلوراید سبب افزایش استحکام مینای دندان ‌ها شده و پوسیدگی‌ های سطحی را در مراحل اولیه از بین می برد و سبب بیشترین مراقبت از دهان، دندان و لثه‌ هایتان خواهد شد و یکی از بهترین خمیردندان های مخصوص کامپوزیت می باشد چرا که حاوی فلوراید و ضد پوسیدگی بوده و همچنین با محافظت از مینای دندان و لثه ها از آسیب به دندان ها جلوگیری می کند و با توجه به ضد حساسیت بودن آن انتخابی عالی برای دندان های کامپوزیتی می باشد.

خمیر دندان سنسوداین مدل EXTRA FRESH حجم 100 میل

در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید می توانید روی عکس کلیک کنید.

نکات مهم در انتخاب بهترین مسواک مخصوص کامپوزیت

علاوه بر خمیر دندان مخصوص کامپوزیت، انتخاب مسواک مناسب هم در حفظ و دوام کامپوزیت تأثیر ویژه ای دارد زیرا کامپوزیت دندان از مواد رزینی تولید شده که به نسبت مینای دندان این مواد مقاومت کمتری دارند و باید در انتخاب مسواک مناسب، حساسیت بیشتری به خرج دهید. تنوع مسواک‌های موجود در بازار بسیار زیاد است، اما شما می توانید با آگاهی در مورد ویژگی های یک مسواک مخصوص کامپوزیت در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

در انتخاب مسواک مخصوص کامپوزیت به ویژگی هایی همچون شکل مسواک، اندازه سر مسواک، نوع فرچه و دندانه های آن دقت کنید. شکل و اندازه مسواک باید به گونه ای انتخاب شود که دسترسی کامل به همه دندان ها وجود داشته باشد تا حداکثر پاکسازی صورت گیرد.

در مورد انتخاب فرچه سعی کنید مسواک‌هایی را انتخاب کنید که تارهای زبر ندارند، چون این تارها سبب آسیب به مواد کامپوزیت می شوند و برای جلوگیری از آسیب و خراش به مواد کامپوزیت باید مسواک‌های نرم را انتخاب کنید.

معرفی دو مورد از بهترین مسواک های مخصوص کامپوزیت

مسواک سنسوداین مدل sensitive مناسب دندان های حساس با برس نرم

این مسواک با داشتن دندانه های نرم و گرد برای تمیز کردن دندان ها و لثه ها به روشی ملایم طراحی شده است و دارای شیارهایی در میانه مسواک برای پاکسازی جرم ها و پلاک ها می باشد در نتیجه برای فواصل بین دندانی یک تمیز کننده عالی به حساب می آید و دسته ارگونومیک پهن استفاده کردن از آن را راحت تر می کند و برای افراد دارای دندان و لثه های حساس و کسانی که دندان هایشان را کامپوزیت کرده اند انتخابی عالی است.

مسواک سنسوداین مدل sensitive مناسب دندان های حساس با برس نرم

در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید می توانید روی عکس کلیک کنید.

مسواک اورال بی مدل gentle care مناسب دندان های حساس با برس نرم

مسواک اورال بی مدل gentle care با داشتن برس نرم، انتخابی مناسب برای افراد با دندان ها و لثه های حساس و کسانی که کامپوزیت نصب کرده اند می باشد چون بدون آسیب رساندن به مینای دندان از بین برنده عالی پلاک و باکتری بوده و سبب بهبود وضعیت لثه ها می شود.

مسواک اورال بی مدل gentle care مناسب دندان های حساس با برس نرم

در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید می توانید روی عکس کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید