مراقبت پوست

این روتین پوستی قبل از خواب فراموش نشه!

این روتین پوستی قبل از خواب فراموش نشه!

پوست ما در طول روز در معرض نور خورشید، انواع آلودگی‌، مواد آرایشی و… قرار دارد بنابراین باید زمانی را  برای مراقبت و رسیدگی به آن اختصاص دهیم. که بهترین زمان‌ برای مراقبت از پوست، شب‌ها و ساعات پایانی قبل از خواب است. چون در شب‌ها بدن ما در حال آرامش و استراحت است و ترمیم و بازسازی بخش های مختلف بهتر انجام می گیرد و پوست هم از این قاعده مستثنی نیست. پس سعی کنید در کنار داشتن خواب کافی و به موقع، با داشتن یک روتین مراقبتی منظم و مستمر به بهبود و بازسازی پوستتان کمک کنید تا روند پیری پوست را به عقب بیندازید و همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

فقط باید توجه داشته باشید که ترتیب مراحل روتین مراقبتی پوست بسیار حائز اهمیت است و اگر می خواهید کارهایی که انجام می دهید بیشترین اثر بخشی را داشته باشد و خدای نکرده نتیجه عکس نداشته باشد با ما همراه باشید تا با شیوه صحیح مراقبت پوست قبل از خواب و ترتیب درست مراحل آن آشنا شوید و شاهد نتایج فوق العاده آن باشید.

مراحل صحیح روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

مرحله اول: پاکسازی صورت

اولین کاری که برای رسیدگی به پوست لازم است انجام دهید، پاک کردن صورت است. با توجه به اینکه تعداد زیادی از محصولات آرایشی ضدآب بوده و با پاک‌کننده‌های معمولی به طور کامل پاک نمی شوند نیاز است قبل از شستشو از یک پاک‌کننده یا میسلار‌ واتر استفاده کنید و مواد آرایشی روی صورت را پاک کنید.

مرحله دوم: شستن صورت

در مرحله بعدی صرف نظر از اینکه پوست شما چرب یا خشک یا معمولی است از یک پاک‌کننده ملایم و مؤثر برای  شستن صورت استفاده کنید تا چربی اضافه پوست، باقی مانده ی مواد آرایشی، عرق، SPF و سایر آلودگی‌ها از روی پوست پاک شوند. صورت را با آب ولرم بشویید و دقت داشته باشید محصولی که برای شستشو انتخاب می کنید نباید سبب تحریک و سوزش پوست و ایجاد آکنه شود و شستشو را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

این مرحله پوست را شاداب کرده و سبب آماده شدن پوست برای جذب بقیه محصولات مراقبتی پوست می شود.

مرحله سوم: استفاده از تونر

تونر، باقی مانده مواد آرایشی و آلودگی‌های سطح پوست را پاک کرده و با کمک به حفظ تعادل PH پوست، میزان چربی و رطوبت پوست را تنظیم می‌کند و یک مرحله اساسی برای کسانی است که پوست چرب یا مختلط دارند. در صورتی که قصد تهیه تونر را دارید می توانید روی کلمه خرید تونر کلیک کنید و به صفحه آن مراجعه کرده و در آنجا انواع تونر مناسب پوست خود را پیدا کنید و تهیه نماید.

 

این روتین پوستی قبل از خواب فراموش نشه!

 مرحله چهارم: استفاده از کرم آبرسان مناسب

یک کرم آبرسان متناسب با پوست با رطوبت رسانی عمقی به پوست، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و موجب بهبود تنفس سلولی و جلوگیری از خشکی و کدری پوست می شود و پوست را با طراوت و شاداب جلوه می دهد. برای اینکه کرم آبرسان به خوبی جذب پوست شود به صورت دورانی آن را روی صورت ماساژ دهید.

مرحله چهارم:  استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب پوست

بعد از اینکه در مرحله قبل کرم آبرسان را به پوست زدید، 30 دقیقه منتظر بمانید و سپس کرم مرطوب کننده بزنید. تفاوت کرم آبرسان با مرطوب کننده در این است که کرم آبرسان کار رطوبت رسانی عمقی به پوست را انجام می دهد اما کرم مرطوب کننده، با حفظ رطوبت طبیعی پوست از تبخیر آن جلوگیری می کند. پس اینجاست که اهمیت مراحل بیشتر مشخص می شود و باید حتما اول کرم آبرسان بزنید سپس کرم مرطوب کننده. در صورتی که می خواهید بیشتر با تفاوت این دو محصول آشنا شوید می توانید به مطلب تفاوت کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده مراجعه کنید.

 

این روتین پوستی قبل از خواب فراموش نشه!

مرحله پنجم:  استفاده از کرم دور چشم

کرم دور چشم، کار رطوبت رسانی و تغذیه سلول های حساس دور چشم را انجام می دهد و در جلوگیری و کاهش تیرگی ها، چین و چروک و گودی و پف زیر چشم بسیار مؤثر است. برای جذب بهتر کرم دور چشم آن را به صورت ضربه ای روی پوست بزنید.

مرحله ششم:  استفاده از بالم لب

هنگام مراقبت های پوستی نباید پوست لب ها را فراموش کنید. بالم لب با تأمین رطوبت پوست لب، از خشک شدن و ترک لب جلوگیری کرده و سبب نرمی و لطافت پوست لب ها خواهد شد.

این روتین پوستی قبل از خواب فراموش نشه!

مرحله هفتم:  استفاده از تقویت کننده های مژه و ابرو

از محلول های تقویت کننده مژه و ابرو برای رشد ابروها و مژه هایتان استفاده کنید تا شاهد مژه و ابروهای پرپشت باشید. زمان مناسب برای استفاده از محلول های تقویت کننده مژه و ابرو شب‌ها قبل از خواب می باشد.

مزایای روتین مراقبتی پوست قبل از خواب

جلوگیری  از خشکی پوست

پوست بدن به ‌مرور زمان دچار خشکی شده و رطوبت طبیعی خود را از دست می دهد. به میزانی که پوست خشک باشد میکروب ها و آلودگی ها راحت‌تر می‌توانند روی بدن تأثیر گذاشته و همین موجب ایجاد بیمارهای پوستی مختلفی می‌شود. شما می توانید در کنار نوشیدن آب به اندازه کافی با یک روتین مراقبت پوستی شبانه از خشکی پوست جلوگیری کرده و رطوبت آن را همواره حفظ کنید.

کمک به روشن ‌تر شدن پوست

با یک روتین مراقبت شبانه مواد مؤثر در احیای سلول‌های پوست شامل رتینول، رسوراترول و هیارولونیک اسید تأمین می شود و نتیجه آن درخشان شدن و روشن تر شدن پوست می باشد.

جلوگیری از بیماری های پوستی و بهبود آن ها

روتین های مراقبتی شبانه سبب پاک شدن پوست صورت از گرد و خاک و آلودگی ها و عوامل خطرناک شده و موجب می شود پوست هنگام خواب مواد مغذی و ضروری خود را جذب کند و مشکلات پوستی به سرعت بهبود یابد.

متوقف کردن روند پیری پوست

در طول روز که مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید و اشعه های مضر آن قرار می گیرید و به مدت طولانی از لوازم آرایشی استفاده می‌کنید بدانید که خطر پیری پوست شما را تهدید می کند اما اگر شما یک روتین مراقبتی پوست را قبل از خواب به صورت منظم انجام دهید می توانید به احیای سلول های مرده پوست کمک کرده و از روند پیری پوست و ایجاد چین و چروک در صورتتان جلوگیری کنید و از پوستی جوان و شاداب بهره مند شوید.

بنابراین برای بهره مندی از همه‌ی این مزایا نیم ساعت قبل از خواب زمانتان را به مراقبت از پوستتان اختصاص داده و روتین مراقبت از پوست را به صورت منظم و مستمر انجام دهید و شاهد پوستی جذاب تر، شفاف‌تر و سالم ‌تر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید