مراقبت پوست

چگونه رنگ مو را از پوست پاک کنیم ؟

چگونه رنگ مو را از پوست پاک کنیم ؟

مطمئناً شما نیز از آن دسته از افراد هستید که رنگ کردن موهایتان را دوست دارید ولی از ریختن رنگ مو بر روی پوست و باقی ماندن رنگ آن بر پوست ترس دارید. رنگ کردن موها یکی از مواردی است که ممکن است تاثیر بسیار خوب و جذابی را بر روی استایل فرد داشته باشد ولی زمانی که این رنگ مو بر روی پوست می‌ریزد به طور کلی ایده زیبای شما را خراب خواهد کرد.

اکنون سوالی که پیش می‌آید این است که آیا روشی برای پیشگیری از ریختن رنگ مو وجود دارد و یا اینکه روشی وجود دارد تا رنگ مو را از روی پوست پاک کنیم؟ در ادامه این مطلب جواب لازم را به سوالتان می‌دهیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه رنگ مو را از روی پوست پاک کنیم؟

برای اینکه رنگ مو را از تمامی سطح پوست پاک کنید شیوه‌های زیاد و مختلفی وجود دارند که با به کارگیری آنها خیلی راحت می‌توانید لکه‌های رنگی را از روی پوستتان پاک کنید.

زمانی که هنوز لکه‌های رنگ بر روی پوست ضعیف هستند عجله نکنید و صبر کنید که شاید بهترین سیاست باشد. کری هیل میگوید اگر فقط سایه‌ای از رنگ بر روی پوست مالیده شده باشد به مشتری‌هایم می‌گویم که به خانه‌شان بروند و صبر کنند تا چربی طبیعی به پوستشان بازگردد و بعد از آن از یک پاک کننده آرایش چشم که بر پایه روغن است استفاده کنند و لکه رنگ را تمیز کنند.

 

توصیه‌های دیگری نیز برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست وجود دارد که انتخاب آنها به این بستگی دارد که چقدر رنگ مو به پوست تان مالیده شده باشد و یا اینکه رنگتان چه مقدار پایداری داشته باشد و به کجای بدن ریخته شده باشد، در ادامه چند راهکار برای پاک کردن رنگ مو از پوست را برای شما ذکر می‌کنیم.

چگونه رنگ مو را از روی پوست پاک کنیم؟

از بین بردن رنگ مو از روی پوست

لاک پاک کن‌ها دارای حلال‌های عالی هستند و توانایی این را دارند که خیلی راحت انواع مختلفی از رنگ‌ها را از بین ببرند. بعضی از آنها دارای استون هستند و امکان دارد که منجر به آبگیری و یا خشکی پوست شوند. سعی داشته باشید که از لاک پاک کن‌های روغنی برای انجام این کار کمک بگیرید، برای استفاده از آن ابتدا باید یک پد پنبه‌ای را به محلول لاک پاک کن آغشته کنید و آن را به صورت دایره‌ای بر روی محلی که به رنگ آغشته شده است را حرکت دهید تا لکه کاملاً پاک شود.

شما می‌توانید از این روش برای پاک کردن رنگ در قسمت‌هایی از صورت مانند پیشانی و یا خط و خطوط مو نیز انجام دهید. بعد از اینکه لکه پاک شد می‌توانید محلول را به وسیله آب گرم کاملاً آبکشی کنید تا کامل تمیز شود. این نکته را به یاد داشته باشید که مواد لاک پاک کن اصلاً نباید با چشم‌هایتان تماس داشته باشد.

یک پنبه چوبی را به کمی روغن زیتون آغشته کنید و سپس آن را به قسمتی از صورت که به رنگ آغشته شده است بمالید و تا زمانی که رنگ به صورت کامل از بین می‌رود این کار را متوقف نکنید.

روشی برای پاک کردن رنگ موی مشکی از پوست

کمی اسپری مو را بر روی پنبه چوبی اسپری کنید و قبل از اینکه رنگ به خورد پوستتان برود باید پنبه را بر روی محدوده رنگی به خوبی بمالید تا چسبندگی رنگ به پوستتان شکسته شود.

معمولاً خمیر دندان‌ها دارای مواد لایه بردار و پاک کننده‌ای هستند که این مواد توانایی این را دارند که لکه‌های رنگی روی پوست را نیز پاک کنند. هرچند که لایه برداری خفیف و سطحی در حین پاک کردن لکه‌ها اتفاق می‌افتد ولی این موضوع عارضه خاصی را با خودش به همراه ندارد. برای انجام این روش باید مقداری از خمیر دندان را بر روی لکه‌های رنگ قرار دهید و با انگشتتان به آرامی آن را ماساژ دهید، اجازه دهید تا تقریباً به مدت یک ساعت خمیر دندان روی پوست باقی بماند و بعد از آن می‌توانید آن را با آب شستشو دهید.

روشی دیگر برای پاک کردن رنگ موی مشکی از پوست

مقداری از روغن بچه و پاک کننده صورت را با یکدیگر مخلوط کنید و با استفاده از یک لیف حمام به محدوده‌ای که رنگ دارد آن را با حرکت دایره‌ای و به آرامی بمالید تا رنگ از روی پوستتان به طور کاملی پاک شود.

یا مقداری از مایع دستشویی را بر روی پوست رنگ شده بریزید و برای تقریباً چند دقیقه آن را ماساژ دهید تا رنگ کاملاً پاک شود. قسمت رنگ شده را با آب گرم و همچنین با یک دستمال و یا یک پد بشویید. همچنین اگر کرم لایه بردار دارید می‌توانید مقداری از آن را بر روی پوست بمالید تا سطح پوست لایه برداری شود و رنگ کاملاً پاک شود. شما می‌توانید برای گرفتن نتیجه بهتری این کار را چند بار پشت سر هم تکرار کنید تا نتیجه مطلوب را بگیرید.

اگر پوست حساسی دارید حتی می‌توانید مقداری از پاک کننده لاک ناخن را به یک پنبه توپی بمالید و سپس آن را امتحان کنید، اگر حساسیت نداشتید می‌توانید پنبه را به محدوده‌ای که پوستتان رنگ شده است نیز بمالید تا کاملا تمیز شود.

در این مطلب پاپیون با چگونه رنگ مو را از پوست پاک کنیم آشنا شدید اگر می خواهید از دیگر مطلب های پاپیون مانند مطلب تثبیت کننده رنگ مو چیست؟ دیدن نمایید می توانید به قسمت بلاگ مراجعه کنید.

روشی دیگر برای پاک کردن رنگ موی مشکی از پوست

خیلی از مردم این ادعا دارند که تنها یک الماس می‌تواند الماس دیگری را ببرد، یعنی می‌توان گفت که رنگ مو می‌تواند لکه‌های خود را از بین ببرد. هنگامی که دوش می‌گیرید می‌توانید مقداری از رنگ باقیمانده را همراه با صابون و به شکل دورانی بر روی ناحیه‌ای از پوست که رنگ شده است بمالید و بعد از آن سریعاً ناحیه را به وسیله شامپو و یا صابون بشویید و آن را کاملاً خشک کنید، معمولا این روش می‌تواند جوابگو باشد.

تکه‌ای پارچه تمیز بردارید و بر روی آن مقداری اکسیدان بریزید، اکسیدان دارای خاصیت رنگ بری است یا شما می‌توانید پارچه را بر روی قسمتی از پوست که رنگ شده است بکشید. دقت داشته باشید که بعد از پاک شدن لکه ناحیه مورد نظر، حتماً باید پارچه و دست‌هایتان را بشویید.

به طور مساوی بکینگ پودر را همراه با مایع ظرفشویی مخلوط کنید و سپس پارچه تمیزی را به محلول به دست آمده آغشته کنید و خیلی آرام آن را بر روی محل مورد نظرتان بکشید تا لکه رنگ کاملاً پاک شود. از آنجا که مایع ظرفشویی دارای اسید لیمو است این روش می‌تواند خیلی کارساز باشد.

گذشته از راهکارهایی که در بالا ذکر کردیم شما می‌توانید از اول، از این موضوع پیشگیری کنید و قبل از اینکه شروع به رنگ آمیزی موهایتان کنید می توانید کمی نرم کننده دیگری را به اطراف خط موهایتان و جاهای دیگری که فکر می‌کنید ممکن است در معرض رنگ مو قرار گیرد بمالید. جاهایی مانند ابروها، لاله گوش، پشت گردن و خط فک لازم است که به آنها مرطوب کننده مالیده شود تا رنگ مو نتواند به پوست نفوذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید