مراقبت پوست

چگونه پوستی صاف و بدون منافذ داشته باشیم؟

چگونه پوستی صاف و بدون منافذ داشته باشیم؟

پوست صاف و بدون منافذ و با طراوت در میان همه ی مردم مخصوصاً در میان بانوان اهمیت بسیار زیادی دارد. اما چگونه پوستی صاف و بدون منافذ داشته باشیم؟ پوست صاف و بدون منافذ زیبایی و جوانی را به دنبال دارد و هم اعتماد به نفس فرد را در حضور با دیگری افزایش می‌دهد.

ظاهر آراسته ی فرد نشانه ی شخصیت درونی و پاکیزگی او به حساب می‌رود و تاثیر زیادی در میان عموم افراد دارد. رسیدگی به پوست امروزه در میان عموم به ویژه بانوان حساسیت زیادی پیدا کرده است و بر همین اساس می‌خواهیم در این مقاله انواع راهکار برای اینکه بدانیم چگونه پوستی صاف و بدون منافذ داشته باشیم؟ را به شما یاد می هیم، پس تا آخر با پاپیون همراه باشید.

به چه دلیل داشتن پوست صاف اهمیت دارد؟

زیبایی و طراوت پوست و نداشتن منافذ در آن به زیبایی فرد می‌افزاید و از آلودگی و پیری پوست جلوگیری می‌کند به همین دلیل جوانی و زیبایی پوست دوچندان می‌شود و پوست بدن دیرتر دچار افتادگی و پیری خواهد شد.

چرا داشتن پوست صاف و بدون منفذ لازم است؟

خانم‌ها از جمله اقشاری هستند که پوست حساس و ظریفی دارند، همچنین خانم‌ها به دلیل استفاده ی مکرر از وسایل آرایشی و بهداشتی ممکن است که لطمات جدی را به پوست خود بزنند.

برای همین روش‌های رسیدگی به پوست برای خانم‌ها بسیار مهم است، تا علاوه بر داشتن پوست زیبا و با طراوت از پیری زودرس و بیماری‌های خطرناک پوست جلوگیری کرده باشند.

به چه دلیل داشتن پوست صاف اهمیت دارد؟

راه‌های داشتن پوست صاف و بدون منافذ باز

در این بخش می‌خواهیم انواع راهکارهای طبیعی و غیرطبیعی را برای داشتن پوست بدون منافذ باز را به شما ارائه بدهیم.

شستن پوست به صورت روزانه

روزانه یک یا دو بار و بسته به نوع پوست خود که خشک، نرمال یا چرب است باید پوست را با یک شوینده ی مناسب بشویید و آلودگی را از سطح پوست پاک کنید. برای این کار اول از همه چیز محصولاتی که روغنی هستند و یا در ترکیبات آنها الکل وجود دارد را استفاده نکنید و به هیچ عنوان پوست را با آب داغ و صابون نشوید.

چون شستن پوست با آب داغ رطوبت پوست و چربی طبیعی را از بین می‌برد و کسانی که پوست خشکی دارند با این کار پوستشان به شدت آسیب می‌بیند اگر دارای پوست چربی هم هستید با این کار چربی پوست شما بیشتر خواهد شد.

مصرف مکرر آب

نوشیدن آب به میزان ۸ تا ۱۰ لیوان در طول روز به شما کمک می‌کند که خشکی و زبری پوست برطرف شود. مصرف آب به میزان لازم علاوه بر کمک به داشتن پوستی نرم، لطیف از ایجاد چروک‌های پوستی و خشکی پوست هم جلوگیری می‌کند. نوشیدن آب برای سلامتی کلی بدن بسیار ضروری است.

استفاده از ضد آفتاب با کیفیت

هر کسی باید در طول روز از ضد آفتاب استفاده کند. پوست بانوان به دلیل لطافت فراوان بیشتر در معرض آسیب ناشی از اشعه مضر خورشید قرار می‌گیرد.

بنابراین استفاده از ضد آفتاب با کیفیت در طول روز به ویژه در هنگامی که تابش نور خورشید زیاد است شما را از ابتلا به بیماری‌های وخیم پوستی مانند سرطان و لک‌های پوستی و سوختگی و غیره در امان نگه می‌دارد.این را در نظر بگیرید اس پی اف کرم ضد آفتاب نباید از ۳۰ درصد کمتر باشد و یکی از بهترین این ضد آفتاب ها که بدون رنگ است و در کترین زمان ممکن پوست را پوشش می دهد کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF50+ نیوول می باشد.

کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF+ نیوول

خواب کافی و مفید

صدمات زیادی بر اثر خواب ناکافی برای پوست وجود به وجود می‌آید. سعی کنید خواب مفید و شبانه ی خود را حفظ کنید چون که بدن در تاریکی به ترمیم پوست می‌پردازد.

وقتی که ریتم خواب عوض شود لکه‌های پوستی و منافذ باز در پوست بیشتر خواهد شد. در هنگام خواب سعی کنید موهای خود را ببندید تا از تماس با صورت خود و ایجاد آلودگی صورت جلوگیری کرده باشید.

استفاده از لایه بردار طبیعی

در همه ی پوست بدن به صورت مداوم سلول در حال تقسیم است تا جایگزین سلول‌های مرده شوند. تعدادی از سلول‌های مرده بر روی پوست باقی می‌ماند که تیرگی پوست را به وجود می‌آورند.

برای داشتن پوست سالم و بدون منافذ و تیرگی باید در زمان مشخصی در ماه پوست را با اسکراب طبیعی پاکسازی کنید چون این کار به شما در داشتن پوست جوان و سالم کمک می‌کند. البته نباید در لایه‌برداری پوست زیادی روی شود.

استفاده از لایه بردار طبیعی

ماساژ ملایم پوست

پوست بانوان در مقابل آقایان به دلیل برخورداری از لطافت و استفاده ی مکرر از وسایل آرایشی از تنفس کمتری برخوردار است. شما بهتر است در طول روز صورت خود را ماساژ بدهید این گونه به جریان افتادن خون در زیر پوست و تحریک پوست و جوانسازی و تنفس آن کمک کرده‌اید.

استفاده از ویتامین c

سرم‌هایی که دارای ویتامین سی هستند رنگ پوست را یکنواخت می‌کنند اگر روی پوست شما لکه‌ای به وجود آمده باشد آن را خیلی زود از بین می‌برد. در بعضی وقت‌ها می‌توانید از ویتامین سی خوراکی استفاده کنید این کار تولید کلاژن را تقویت می‌کند و به طور بالقوه سوراخ ریز پوست و چروک را از بین می‌برد.

شما می توانید شب ها قبل از خواب از سرم هایی که دارای کیفیت بالا هستند استفاده نمایید و پیشنهاد ما به شما تهیه سرم شب روشن کننده ویتامین سی ۱۰ درصد گارنیر می باشد که بازدهی بسیار بالایی داشته و کمک می کند که لک های شما در کمترین زمان از بین بروند.

blank

جهت مشاهده و خرید محصول بر روی عکس کلیک نمایید

استفاده از رتینوئید

ویتامین a یا همان رتینوئید ظاهر منافذ پوست را به شدت کاهش می‌دهد. می‌توانید برای روتین روزانه از این محصول استفاده کنید. مراقبت از پوست قبل و بعد رفع موهای زائد برای از بین بردن موهای زائد ممکن است اپیلاسیون و روش‌های کندن مو را انجام دهید و یا آنها را شیو کنید.

همه ی این موارد باعث تحریک پوست می‌شود و اگر مراقبت‌های لازم را انجام ندهید آسیب جدی را به پوست خود رسانده‌اید. برای مراقبت از پوست در این شرایط قبل و بعد از شیو باید پوست خود را آبرسانی کنید.

مراجعه به پزشک

اگر منافذ باز پوست شما به راحتی برطرف نشد و پوست صافی نداشتید می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید او با مشاور بهترین روش‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد و شما این گونه پوستی صاف و سالم پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید