مراقبت پوست

آیا ضد آفتاب از برنزه شدن جلوگیری می‌کند؟

آیا ضد آفتاب از برنزه شدن جلوگیری می‌کند؟

ضد آفتاب تا حد زیادی باعث می‌شود پوست در برابر برنزه شدن در امان بماند اما اگر در برابر آفتاب قرار بگیرید احتمال تغییر رنگ پوست وجود دارد. اگر مجبور بودید به مدت زیادی در برابر آفتاب قرار بگیرید حتماً استفاده از ضد آفتاب را جدی بگیرید. افرادی هم هستند که دوست دارند پوستشان در برابر آفتاب برنزه شود حتی این افراد در مقابل آفتاب برای جلوگیری از سوختگی باید از یک ضد آفتاب ملایم استفاده نمایند. ما در اینجا می‌خواهیم در مورد اینکه ضد آفتاب از برنزه شدن جلوگیری می‌کند یا نه بیشتر بدانیم پس تا آخر پاپیون مارکت را همراهی کنید.

آیا کرم ضد آفتاب مانع برنده شدن پوست می‌شود؟

استفاده از ضد آفتاب باعث می‌شود پوست در برابر اشعه‌های مضر uva و uvb محافظت شود. ضد آفتاب تا حد زیادی می‌تواند اشعه‌های خورشید را مسدود کند و مانع برنزه شدن پوست شود، اما اگر بیش از حد در برابر آفتاب قرار بگیرید احتمال اینکه ضد آفتاب نتواند به خوبی از پوست محافظت کند زیاد است.

اهمیت استفاده از ضد آفتاب

ضد آفتاب یک محصول بسیار ضروری است که می‌تواند پوست را در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت نماید.

اشعه یو وی ای دارای طول موج بلند است و آسیب‌های پوستی مانند چین و چروک را به وجود می‌آورد.

همچنین اشعه یو وی بی از طول موج کوتاه‌تر تشکیل شده است و می‌تواند پوست را برنزه کند حتی آفتاب سوختگی پوست در برابر این اشعه به وجود می‌آید.

spf چیست؟

ضد آفتاب‌ها دارای فاکتور محافظتی spf هستند، ضد آفتاب هم از پوست در برابر اشعه ی ماورا بنفش محافظت می‌کند هم پوست را از سوختگی و برنزه شدن در امان نگه می‌دارد. پیشنهاد می شود جهت شناخت و درک بهتر spf بلاگ راز SPF در ضد آفتاب ! را حتما مطالعه نمایید.

بهترین میزان اس پی اف کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از برنزه شدن

یکی از دلایل اصلی سرطان پوست اشعه ی ماورا بنفش است و اس پی افی که در ضد آفتاب وجود دارد یک فاکتور ضروری برای محافظت از پوست در برابر آن می‌باشد و میزان مجاز قرار گرفتن در معرض آفتاب را

نشان می‌دهد. با افزایش مقدار spfمیزان محافظت ضد آفتاب به طور مستقیم افزایش می‌یابد. با استفاده از ضد آفتاب‌های حاوی اس پی اف بالا می‌توانید مدت طولانی‌تری در معرض نور خورشید قرار بگیرید ما در

این قسمت می‌خواهیم بفهمیم که کدام یک از درجات اس پی اف باعث می‌شود که بیشتر پوست برنزه شود.

اس پی اف ۵۰ حداقل ۹۳ و ۳ درصد جذب یا انعکاس اشعه uva,uvb را دارد.

اس پی اف ۳۰ حداقل ۹۶ و ۷ درصد جذب یا انعکاس اشعه ی آفتاب را دارد.

اس پی اف ۴۵ حداقل ۹۷ و ۸ درصد جذب یا انعکاس اشعه ی مضر خورشید را دارد.

اس پی اف ۵۰ حداقل ۹۸ درصد جذب یا انعکاس اشعه ی خورشید را دارد.

با توجه به این گفته‌ها هرچه اس پی اف یک محصول بالاتر رود جذب و انعکاس خورشید هم بیشتر می‌شود.

استفاده از ضد آفتاب با فاکتور اس پی اف ۳۰ الی ۵۰ کافی و مورد تایید است. البته هر ضد آفتابی را باید بعد از دو ساعت تمدید کنید.

اس پی آف‌های بالاتر از ۵۰ تنها کمی بیشتر از پوست را محافظت می‌کنند و نباید این گونه محصولات اعتماد به نفس کاذب را به شما بدهند. حتماً برای جلوگیری از برنزه شدن و سوختگی بعد از دو ساعت کرم ضد آفتاب را تمدید کنید. یکی از ضد آفتاب هایی که می توان در spf 50 به آن اشاره نمود کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF50+ نیوول می باشد، این ضد آفتاب در ترکیبات خود دارای روغن کانولا، عصاره آلوئه ورا، اسید

هیالورونیک و ویتامین E می باشد که با فیلترهای Uva و Uvb از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت به عمل می آورد.

کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF+ نیوول

جهت مشاهده و خرید محصول بر روی عکس کلیک نمایید

برای جلوگیری از برنزه شدن ضد آفتاب فیزیکی بهتر است یا شیمیایی؟

مواد فعال ضد آفتاب دو نوع فیزیکی و شیمیایی هستند و دارای موادی مانند اکتسالات و اکسی بنزون هستند که می‌تواند اشعه‌های مضر را جذب کند و در خود نگه دارد البته این ضد آفتاب‌ها بعضی خطرات شیمیایی برای پوست دارند.

نوع دیگری ضد آفتاب با مواد معدنی طبیعی مانند اکسید روی و تیتانیوم ساخته می‌شوند و برای جلوگیری از برنزه شدن بسیار خوب هستند. این محصولات مانعی فیزیکی ایجاد می‌کنند و اشعه یووی را قبل از رسیدن به پوست منعکس می‌کنند.

راه‌های جلوگیری از برنزه شدن

برای جلوگیری از برنزه شدن راه‌های زیادی وجود دارد تا اینجا فهمیدیم که ضد آفتاب می‌تواند تا حدی مانع از برزه شدن پوست شود اما باید نکات دیگری را هم رعایت کنید

مثلاً از بیرون رفتن در ساعت ۱۰ صبح الی ۴ بعد از ظهر که تابش نور خورشید مستقیم بیشتر است اجتناب کنید و تا آنجا که می‌توانید زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

حتماً کرم ضد آفتاب را برای حفاظت از پوست خود استفاده و آن را به طور مرتب تمدید کنید.

در روزهای گرم هم پوشیدن بعضی از لباس‌ها بیشترین کاربرد را دارد مثلاً لباس‌های نخی و پوشیده را استفاده کنید و از کلاه‌های لبه‌دار و عینک آفتابی بهره ببرید.

راه های جلوگیری از برنزه شدن

راه‌های کم خطر برنزه کردن

اگر به برنزه کردن پوست خود علاقه دارید بدانید که برنزه کردن ایمن وجود ندارد و آسیب‌هایی را به پوست وارد می‌کند اما روش‌هایی وجود دارد که تا حد زیادی از آسیب‌های پوستی دور می‌مانید. این روش‌های عبارتند از:

برنزه کردن پوست با سولاریوم

در سولاریوم نور در محدوده یuva به بدن تابانده می‌شود و نمی‌گذارد به دی ان ای پوست آسیب وارد کند.

آفتاب گرفتن به طور تدریجی

وقتی که ساعت‌ها دربرابر نور خورشید قرار بگیرید باعث سوختگی پوست می‌شود پس به طور تدریج یا با فاصله زمانی پوست خود را برنزه کنید.

برنزه شدن بدون نور آفتاب

یکی دیگر از روش‌های برنزه کردن پوست استفاده از محصولاتی است که بدون نیاز به آفتاب به پوست رنگ می‌دهند.مثلاً برای این هدف ژل‌های برنزه کننده وجود دارد.

اگر تا آخر این نوشته‌ها با ما همراه بوده باشید فهمیده‌اید که ضد آفتاب تا حدی از برنزه شدن پوست جلوگیری می‌کند اما بهترین راه قرار نگرفتن در معرض نور خورشید است.

دیدگاهتان را بنویسید