مراقبت پوست

مراقبت از پوست هنگام ورزش

مراقبت از پوست هنگام ورزش

ورزش کردن گذشته از فایده‌هایی که برای بدن دارد می‌تواند وضعیت پوست را نیز به مقدار بسیار زیادی بهبود ببخشد. مطالعات انجام گرفته شده این را نشان می‌دهند که ورزش‌های مقاومتی و همچنین تمرینات هوازی با شدت خیلی زیادی می‌توانند به جلوگیری کردن و همچنین کاهش علائم پیری پوست کمک کنند. این موضوع بدین معنا است که در کنار داشتن یک روتین مراقبتی از پوست با ورزش کردن نیز می‌توانید چهره درخشان‌تری را به دست آورید.

ورزش و تناسب اندام همواره بر روی مقدار استرس افراد تاثیرگذار است و آن را کاهش می‌دهد. تحقیقات این را نشان می‌دهند که استرس مزمن توانایی این را دارد که منجر به پیری و همچنین تشدید مشکلات پوستی مثل پسوریازیس و آکنه شود. شما می‌توانید با ورزش کردن تا حد خیلی زیادی با استرس و عواقب آن بجنگید.

اگر با فهمیدن فواید خیلی زیادی که ورزش و همچنین فعالیت‌های بدنی می‌تواند داشته باشد می‌خواهید آنها را انجام دهید بهتر است که در مورد روتین پوستی و همچنین نکات مرتبط با مراقبت کردن از پوست در حین انجام دادن ورزش اطلاعات کسب کنید. این موضوع را به یاد داشته باشید که توجه نکردن به این موضوع می‌تواند منجر به آسیب دیدن پوست شما شود. در این مطلب ما در مورد بایدهای مراقبت کردن از پوست در هنگام ورزش توضیح می‌دهیم.

مراقبت از پوست هنگام ورزش

قبل از ورزش کردن از ضد آفتاب استفاده کنید

پزشکان متخصص پوستی می‌گویند که اگر می‌خواهید برای ورزش کردن به بیرون از خانه بروید و همچنین به فکر مراقبت کردن از پوستتان در هنگام ورزش کردن هستید، استفاده کردن از یک ضد آفتابی که spf بالاتر از 30 را داشته باشد به هیچ وجه نباید فراموش کنید.

به علاوه بهتر است که در هنگام انتخاب کردن ضد آفتاب به فاقد چربی بودن آن بسیار توجه کنید تا منافذ پوستی‌تان مسدود نشوند.

دقت داشته باشید که حتی اگر سالن بدنسازی که در آن ورزش را انجام می‌دهید پنجره‌هایش کوچک باشد و نور کمی از آنها به داخل سالن بتابد باید این توصیه را جدی بگیرید و حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید. یکی از متخصصان پوست می‌گوید تا وقتی که نور مرئی موجود باشد شما نیز در معرض بخشی از طیف الکترومغناطیسی آن قرار دارید. مطالعات انجام گرفته شده این را نشان می‌دهند که برای مراقبت کردن از پوست و همچنین پیشگیری از مشکلات مربوط به آن باید به تمامی نورهایی که ممکن است در معرض آنها قرار بگیرید توجه کنید.

از آنجایی که بدن هر فرد در هنگام انجام ورزش عرق می‌کند، برای مراقبت کردن از پوستتان باید از ضد تعریق بودن ضد آفتاب‌تان اطمینان داشته باشید. کرم‌های ضد آفتاب ورزشی اغلب این قابلیت را دارند. بله شما می‌توانید با کمی دقت کردن در اطلاعاتی نوشته شده بر روی محصول مورد نظرتان، می‌توانید از مدت زمانی که این محصول می‌تواند در برابر آب مقاوم باشد مطلع شوید.

یکی از بهترین ضد آفتاب های که می توانید برای پوست در هنگام ورزش کردن استفاده کنید کرم ضد آفتاب SPF50 دکتر سی تونا فارماسی 50 میل می باشد. این محصول فاقد هرگونه مواد شیمیایی و مضر برای پوست مثل: پارابن ، رنگ و عطر است و به راحتی می تواند به سلامتی پوست شما کمک نماید. کرم ضد آفتاب دکتر سی تونا فارماسی دارای روغن بائوباب است و با طبیعی ترین موادی که در ساختار آن استفاده شده است ، علاوه بر خواص ضد آفتابی آن دارای خاصیت مرطوب کنندگی بوده و از خشک شدن پوست صورت جلوگیری خوهد کرد. 

blank

سعی کنید که در هنگام ورزش کردن آرایش سنگین نداشته باشید

شاید این موضوع کمی غیر قابل باور باشد ولی اشکالی ندارد که قبل از تمرین کردن پوست صورتتان را نشویید. دکتر هوپر می‌گوید که اگر تصمیم دارید که در هنگام ناهار ورزش کنید و همچنین امکان شستشو دادن صورتتان نیز برایتان وجود ندارد هیچ اشکالی ندارد. فقط باید دقت داشته باشید که امکان دارد بعد از ورزش چهره شما کمی آشفته شود.

البته باید به این نیز توجه کنید که در هنگام ورزش کردن همچنین وقتی که پوستتان عرق کرده است محصولات پوستی و همچنین آرایشی سنگینی روی صورتتان نباشد. یکی از متخصصان پوستی می‌گوید که بعضی از مرطوب کننده‌ها لایه‌ای را بر روی پوست به وجود می‌آورند که مانع از تبخیر شدن عرق روی صورت و همچنین خنک شدن صورت فرد می‌شود. بنابراین برای مراقبت کردن از پوست در هنگام ورزش کردن بهتر است که از محصولات پوستی سبکی استفاده کنید.

پوستتان را خنک نگه دارید

همان گونه که می‌دانید سرد کردن عضلات بدنتان بعد از ورزش کردن اهمیت خیلی زیادی دارد. صورتتان نیز دقیقاً به همین شکل به استراحت کردن نیاز دارد. دقت داشته باشید که گرما می‌تواند با پیرگیری کردن از انجام شدن فرایندهای ترمیمی به پوستتان آسیب برساند.

همانگونه که از پوستتان در برابر آسیب‌های اشعه فرابنفش خورشیدی محافظت می‌کنید باید حتماً از آن در برابر انرژی گرمایی نیز محافظت کنید. تنها کافی است که در هنگام ورزش کردن صورتتان را با آب خیس کنید و یا بعد از اتمام آن از ماسک‌های خنک کننده استفاده کنید. متخصصان بر این باورند که انجام دادن این کار در هنگام جلساتی ورزشی سنگین اهمیت خیلی بیشتری دارد.

حتماً بعد از تمام شدن تمرین صورتتان را بشویید

اگر نمی‌توانید بعد از ورزش کردن به حمام بروید حداقل باید حتماً صورتتان را به خوبی بشویید. یکی از متخصصان پوستی گوید که هرگز بعد از ورزش کردن صورتتان را با محصولاتی که دارای ترکیبات ناملایم هستند شستشو ندهید و می‌توانید به جای استفاده کردن از آنها از پاک کننده‌های ملایم استفاده کنید.

قرمز شدن پوست شما بعد از انجام دادن تمرین یک اتفاق طبیعی است و اگر شما هم تا به امروز با آن روبرو شده‌اید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در روتین مراقبتی از پوستتان از سرم‌ها و همچنین مرطوب کننده‌هایی که دارای ترکیبات تسکین کننده مانند آزولن و بابونه هستند استفاده کنید. برای مرطوب کردن پوست خود می توانید از مرطوب کننده و آبرسان لایت سیمپل استفاده کنید که برای همه افراد با هرنوع پوستی مناسب بوده چرا که ترکیبات بسیار سالمی دارد و از هرگونه مواد مضر همچون رنگ مصنوعی ، عطر یا مواد شیمیایی خشنی که میتوانند سبب آسیب و ایجاد حساسیت روی پوست شوند ، است.

این آبرسان لایت سیمپل با فرمولاسیون وگان خود تا 12 ساعت رطوبت پوست را به طور کامل تامین و حفظ خواهد کرد.

blank

بعد از تمام شدن ورزش حتماً حمام کنید

عرق کردن منجر به این می‌شود که یک محیط گرم و مرطوب به وجود آید که دقیقاً مناسب رشد کردن باکتری‌ها از به خاطر همین نه تنها برای مراقبت کردن از پوست بلکه برای سلامت بدنتان نیز بهتر است که بعد از ورزش کردن حتماً حمام کنید.

دقت داشته باشید که اگر پوست شما چرب است انجام دادن این کار برای شما بسیار مهم و ضروری است و شما می‌توانید برای از بین بردن چربی‌ها و میکروب‌های بر روی پوستتان از پاک کننده‌هایی که دارای سالیسیلیک اسید هستند و شوینده‌های حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده کنید و بعد از آن به سراغ روتین مراقبت از پوستتان بروید.

در هنگام ورزش صورتتان را لمس نکنید

ممکن است این موضوع مهم به نظر نرسد ولی در حقیقت این موضوع بسیار مهم است. شما در هنگام ورزش کردن دستگاه‌های گوناگونی را لمس می‌کنید که میکروب‌ها زیادی را روی خودشان پرورش می‌دهند.

اگر صورتتان را با دست‌های آلوده لمس کنید امکان دارد که باکتری‌های روی آن رابط پوست صورتتان منتقل کنید و ناخودآگاه منجر به به وجود آمدن جوش و آکنه شوید.

در هنگام ورزش آب بنوشید

از آنجا که بدنتان در هنگام ورزش کردن آب زیادی را از دست می‌دهد این موضوع خیلی مهم است که آن را با نوشیدن مایعات و بعد و در هنگام از ورزش کردن بازیابی کنید. این کار می‌تواند به سلامت پوستی و همچنین بدن شما کمک زیادی کند. مراقبت کردن از پوست و همچنین آبرسانی کردن مداوم آن بعد از انجام تمرینات ورزشی می‌تواند باعث شود که ظاهر شما شاداب‌تر شود.

اگر پوست حساسی دارید از محصولات پوستی ملایم استفاده کنید

اگر پوستتان حساس است امکان دارد ورزش کردن منجر به خارش قرمزی و سوزش پوستتان شود. در بعضی از مواقع افرادی که دارای پوست حساسی هستند امکان دارد تورم‌ها، التهابات و مشکلات پوستی مشابه را تجربه کنند.

این افراد باید بعد از ورزش کردن از پاک کننده‌ها و مرطوب کننده‌های ملایم استفاده کنند و به هیچ وجه سمت اسکراب‌های خشن و لایه بردارهای حساسیت زا نروند.

دیدگاهتان را بنویسید