مراقبت پوست

آیا استفاده از ضد آفتاب در هوای ابری ضروری است؟

آیا استفاده از ضد آفتاب در هوای ابری ضروری است؟

هر فردی با قرار گرفتن در فصل تابستان و در مقابل نور مستقیم خورشید به زدن ضد آفتاب فکر می‌کند، اما اکثر این افراد با هوای ابری استفاده از ضد آفتاب را بی‌خود و بدون تاثیر می‌دانند. استفاده از ضد آفتاب در هوای ابری نیز بسیار مهم است. ما در این مطلب می‌خواهیم با بیان دلایل علمی به شما بگوییم که استفاده از ضد آفتاب در هوای ابری یک ضرورت است.

ابر می‌تواند بخشی از اشعه ی ماورای بنفش را فیلتر کند و اجازه ی برخورد این اشعه به پوست را ندهد اما اشعه ی ماورای بنفش تنها دلیل استفاده از ضد آفتاب نیست. وقتی که از ضد آفتاب استفاده نشود موارد بسیاری از جمله پیری، چین و چروک، سرطان پوست ممکن است ایجاد شود.

با توجه به یکی از بیانات بنیاد سرطان پوست، ابر می‌تواند ۲۰ درصد از اشعه ی ماوراء بنفش را فیلتر کند و در هوای ابری احتمال ۸۰ درصد دریافت اشعه ی ماوراء بنفش وجود دارد.

بعضی از متخصصان بر این باورند که در روزهای ابری خطر بیشتری پوست را دنبال می‌کند چون اشعه ی ماوراء بنفش به سادگی از ابر عبور می‌کند و ابرهای کومولوس مکانیسمی دارند که در طی آن،این اشعه ها متمرکز می‌شوند و با تمرکز کامل به زمین می‌تابد. درک این جمله شاید سخت باشد اما دلایل علمی پشت آن قرار دارد.

میزان تمرکز اشعه ی ماوراء بنفش در ابرهای کومولوس بستگی به ضخامت ابرها و گستردگی آنها دارد. این عوامل می‌تواند در عرض چند دقیقه تغییر کند و باعث تابش اشعه های مضر با شدت زیادی به پوست شوند.

با توجه به این گفته‌ها استفاده از ضد آفتاب در روزهای ابری بسیار ضروری است. همچنین افراد در هوای سرد و ابری کمتر به زدن ضد آفتاب و پوست خود توجه می‌کنند و این مورد می‌تواند مشکلات بسیار جدی را برای پوست به وجود بیاورد.

آیا استفاده از ضد آفتاب در روزهای سرد و بارانی نیاز است؟

همانطور که گفتیم بسیاری از افراد بر این باورند که نیازی نیست در هوای ابری، سردو بارانی از ضد آفتاب استفاده کرد، اما حتماً و در هر شرایطی باید از ضد آفتاب استفاده شود. شما باید این را بدانید که روز بارانی و سرد نمی‌تواند از سوختگی پوست جلوگیری کند.

برای هر فردی پیش آمده که یک روز آفتابی و بارانی را با همدیگر تجربه کند. در این شرایط اشعه ی ماورای بنفش کاملاً مستقل از درجه ی حرارت و بارش تابیده می‌شود به همین جهت همان قدر که در روز آفتابی امکان آسیب به پوست وجود دارد در یک روز بارانی و ابری هم این امکان وجود دارد و حتماً باید پوست با استفاده از یک ضد آفتاب مناسب پوشش داده شود.

اشعه ی uvحتی در روزهایی که هوا خنک و بارانی است می‌تواند خطرناک و آسیب زننده باشد، در برخی از اوقات شرایط بارش و عدم استفاده از ضد آفتاب خطرناک‌تر است.

آیا استفاده از ضد آفتاب در روزهای سرد و بارانی نیاز است؟

عوامل ایجاد کننده ی ضرورت استفاده از ضد آفتاب در هوای ابری

وقتی که هوا ابری است یا برف باریده باشد قصد قدم زدن یا بیرون رفتن را داشته باشید حتماً باید از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید، چون برف، دریاچه، یخ، سواحل و حتی بتن می‌تواند مانند یک آینه عمل کند و اشعه ی ماورای بنفش را به طرف شما منعکس کند.

به همین دلیل است که ما بارهای بار شنیده ایم که استفاده از ضد آفتاب یک ضرورت است و نیازی به مکان و زمان ندارد. بر اساس گزارشات ارائه شده، برف می‌تواند تا ۸۰ درصد از اشعه ی تابیده شده از سمت خورشید را منعکس کند و شن و ماسه می‌تواند ۲۰ درصد از این اشعه‌ها را انعکاس دهد.

بدترین زمان برای آسیب دیدگی در اثر تابش نور خورشید ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر است. بهترین کار این است که در این زمان بیرون از خانه نباشید و یا در صورت ضرورت حتماً از کرم ضد آفتاب مناسب یا لباس مناسب استفاده نمایید.

کرم ضد آفتاب مناسب برای هوای ابری

ضد آفتاب مناسب برای هر منطقه‌ای با توجه به تابش uv تعیین می‌شود. در هیچ جای دنیا به دلیل تفاوت در موقعیت جغرافیایی انتظار درجه ی مشابهی از یو وی را نمی‌توان داشته باشیم.

درجه‌بندی اشعه ی ماورای بنفش از عدد ۱ تا ۲۰ صورت می‌گیرد و بر این اساس کرم ضد آفتاب برای روزهای ابری تعیین می‌شود. کرم ضد آفتابی که ما استفاده می‌کنیم باید اس پی اف آن حداقل ۳۰ باشد تا بتواند پوست را در برابر مشکلات و آسیب‌ها در امان نگه بدارد.

یکی از بهترین ضد آفتاب ها برای روزهای ابری کرم ضد آفتاب SPF50 دکتر سی تونا فارماسی 50 میل می باشد. با استفاده از این ضد آفتاب می توانید دست و بدن خود را در مقابل اشعه UVA و UVB در امان نگه دارید و یک لایه محافظتی روی پوست خود بکشید.

ضد آفتاب دکتر سی تونا فارماسی دارای روغن بائوباب بوده و با طبیعی ترین موادی که در ساختار آن استفاده شده ، علاوه بر خواص ضد آفتابی آن دارای خاصیت مرطوب کنندگی نیز بوده و از خشک شدن پوست صورت جلوگیری می کند.

blank

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در هوای ابری

تنها دلیل استفاده از ضد آفتاب اشعه ی یووی نیست بلکه دلایل دیگری مانند پیری زودرس، کدری، سوختگی و حتی سرطان وجود دارد که برای دوری از این موارد باید از یک ضد آفتاب مناسب استفاده شود. در واقع شما با استفاده از ضد آفتاب برای پوست خود پوششی مناسب را داشته‌اید که باعث می‌شود شما در مقابل آفتاب ایمنی بیشتری داشته باشید، این گونه پوست شما سالم می‌ماند و خطر جدی آن را تهدید نمی‌کند.

اگر در روزهای ابری احساس کردید که پوست شما خنک است و هیچگونه تابشی از سمت خورشید پوست را تهدید نمی‌کند کاملاً در اشتباهید چون در همین زمان پوست در حال جذب اشعه ی یو وی ای و یو وی بی است. حتی در حال شنا کردن اشعه‌های خورشید در کنار ما هستند و می‌توانند به پوست آسیب برسانند برای همین است استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در زمان شنا هم ضرورت دارد.

نحوه ی استفاده از ضد آفتاب در روزهای ابری

بعضی از افراد به دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب با spf بالا این احساس برایشان به وجود می‌آید که یک بار استفاده از کرم کافیست و نیاز نیست آن را در طول روز تکرار کنند. اما این گونه نیست افراد بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب باید بعد از دو ساعت آن را تمدید کنند و این روش را در طول روز انجام دهند.

در این مطلب با آیا استفاده از ضد آفتاب در هوای ابری ضروری است؟ آشنا شدید اگر می خواهید با دیگر مطلب های پاپیون همچون مطلب چند بار در روز ضد آفتاب بزنیم؟ آشنا شوید می توانید به قسمت بلاگ ما مراجعه کنید.

در نهایت به این نکته اشاره می‌کنیم که استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای ابری هم یکی از واجبات زیبایی است و در صورت عدم استفاده از این کرم ممکن است دچار مشکلاتی مانند پیری پوست، چین و چروک‌های زودرس، سرطان پوست و… شد. استفاده از کرم ضد آفتاب زمان زیادی را نمی‌گیرد اما عدم استفاده از آن مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید