دسته‌بندی نشده

خواص شیر و عسل برای پوست و مو

خواص شیر و عسل برای پوست و مو

مخلوط شیر و عسل هر دو منابع سرشاری از مواد مغذی ضروری برای بدن می باشند. حالا تصور کنید وقتی این دو ماده مغذی با هم ترکیب می شوند، چه خواصی را به وجود می آورند ؟ از جمله خواص شیر و عسل جهت چاقی و افزایش استقامت استخوان می‌توان گفت تا جوانسازی پوست و مو. البته این ترکیب به رشد مو، از بین بردن اختلالات خواب و هضم بهترغذا هم کمک بی شماری می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد فواید شیر و عسل اطلاعات مفید داشته باشید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

عسل چیست ؟

بعد از فواید عسل به این می رسیم که عسل چیست که آنقدر فایده دارد. عسل ماده چسبنده و غلیظی است که هر چه مقدار آب آن کمتر باشد، چسبندگی و غلظت آن بیشتر است و با توجه به منطقه‌ای که زنبور در آن تغذیه کرده و نوع گیاهانی که استفاده می‌کند، رنگ و غلظت عسل متفاوت است.

عسل یک ماده غذایی اسیدی است، اما به خاطر قندی که در آن وجود دارد، این حالت اسیدی احساس نمی‌شود. عسل تنها ماده غذایی است که فاسد نمی‌شود. البته چنانچه عسل حرارتی بیشتر از ۶۰ درجه ببیند، کلیه خواص خود را از دست می‌دهد.

در زمان‌های قدیم به عنوان مثال در مصر باستان، عسل جهت مومیایی کردن و حفظ  اجساد مورد استفاده قرار گرفته است. عسل خواص دارویی زیادی دارد و در زخم بندی‌ها و ضدعفونی کردن‌ها از آن بهره گرفته می شود. در مقالاتی آمده که در مصر باستان از مخلوط عسل، گندم و جو به‌ جای الکل استفاده می‌کردند. امروزه دانشمندان خواص عسل طبیعی را دریافتند و از آن بهره می گیرند. علاوه ‌بر خود اصل از لانه زنبور یا همان کندو نیز استفاده‌های بی شماری می‌شود.

 

به هضم غذا کمک زیادی می‌کند

عسل یک ماده پری بیوتیک حساب می‌شود که به رشد و تکثیر باکتری‌ های مفید در روده کمک زیادی می‌کند. وقتی هر روز مخلوط شیر و عسل را مصرف کنید، به بازیابی فلورباکتریایی سالم مورد نیاز برای سیستم گوارش کمک زیادی به شما می‌کند. مصرف منظم این ترکیب در از بین بردن نفخ، یبوست و گرفتگی سیستم گوارش موثر می باشد.

همچنین خواص ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی این نوشیدنی، باکتری‌های مضر معده را از میان می‌برد. بنابراین در پیشگیری از عفونت معده تاثیرگذار است. این معجون قادر است فلور باکتری‌های روده را به سطح طبیعی شان برگرداند و عفونت معده را بهبود ببخشد. از سوی دیگر مصرف این نوشیدنی به درمان یبوست نیز کمک زیادی می‌ کند.

 

خواص شیر و عسل برای چاقی

با توجه به تاثیری که شیر و عسل در سیستم گوارش بدن انسان دارد، به افزایش وزن کمک زیادی می‌کند. این نوشیدنی اشتها آور نیز می باشد و می‌ تواند برای افرادی که قصد چاق شدن دارند، مفید باشد. البته همراه با اشتها آور بودن، شامل مواد مغذی مورد نیاز بدن هم می باشد. بنابراین مصرف روزانه یک عسل طبیعی و لیوان شیر در افزایش وزن بدن تاثیر مثبتی ایفا می کند.

 

شیر و عسل برای چاقی صورت

مصرف مکرر ترکیب عسل طبیعی و شیر سبب افزایش وزن بدن می ‌شود. در عین حال این پروسه چاقی به پر شدن صورت هم کمک بسزایی می‌کند. کسانی که به دنبال روش‌هایی برای چاقی صورتشان می باشند، بهتر است روزانه دو یا یک مرتبه این معجون را به مصرف برسانند.

تقویت کننده استقامت بدن

از جمله مزیت‌های مصرف مخلوط شیر و عسل ، افزایش قدرت استقامت بدن می باشد. زمانی که هر روز صبح یک لیوان از این نوشیدنی را مصرف می‌ کنید، قند و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن در همان اول روز تأمین می‌ شود.

یکی از خواص  ضد ویروسی شیر و عسل برای سرکوب سرماخوردگی است. زیرا با تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با گلبول‌های سفید با ویروس سرماخوردگی تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

درمان بی‌خوابی یا کم‌خوابی

مدت ‌ها است که مصرف شیر و عسل راهی برای درمان مشکل بی‌ خوابی می باشد. این دو ماده هر دو در تقویت خواب موثر می باشند. حالا فکر کنید وقتی با یکدیگر ترکیب می شوند چه تاثیری بر روی ‌کم‌ خوابی دارند. مصرف عسل به ترشح انسولین مغز همراه با ترشح ترکیبی به نام تریپتوفان کمک می‌ کند. تریپتوفان به ترشح هورمون «سروتونین» که شادی‌آور می باشد در بدن کمک بسیاری می ‌کند. این هورمون سبب افزایش سلامتی بدن می‌ شود. سروتونین در نتیجه به ملاتونین تبدیل می گردد که خوابیدن را برعهده دارد.

 

سلامت استخوان را ارتقا می‌دهد

یکی از خواص بی نظیر مخلوط شیر و عسل افزایش سلامت استخوان ها می باشد. شیر ماده‌ای سرشار از کلسیم می باشد. اما کلسیم خود به تنهایی جهت جذب در بدن کافی نمی باشد. این در حالی می باشد که عسل حاوی مواد مغذی می باشد که جذب کلسیم در بدن را بیشتر و بیشتر می کند. وقتی این دو ماده را با هم ترکیب می‌ کنید به استحکام استخوان و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک زیادی به شما می ‌کند.

 

خواص شیر و عسل برای پوست و مو

بهبود بیماری‌های تنفسی

افرادی که به بیماری‌های تنفسی همانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و یا آسم مبتلا می باشند، می‌توانند یک لیوان شیر ولرم را با دو قاشق عسل ترکیب کنید و میل کنند. از آنجایی که عسل یک آنتی بیوتیک خانگی حساب می ‌شود، به رفع عفونت دستگاه تنفسی کمک می‌کند. از سوی دیگر شیر گرم هم یک نوشیدنی مفید برای بیماری‌ های تنفسی حساب می‌ شود. این مخلوط قادر است برای بیماران مبتلا به کرونا هم مفید واقع شود.

 

درمان استرس باستر

نوشیدن مخلوط عسل و شیر به علت آزاد کردن هورمون سروتونین در مغز، به افزایش آرامش کمک زیادی می کند. همچنین این معجون به کاهش هورمون کورتیزول در بدن کمک زیادی می ‌کند. بعد از آن، آسیب هورمون استرس ‌زای کورتیزول را بر روی اندام‌های داخلی کم می کند. آنزیم‌های طبیعی عسل طبیعی جهت بهبود روحیه تاثیر بسیاری دارند. هر زمان که احساس استرس در خود کردید کافی است یک لیوان مخلوط شیر و عسل را مصرف نمایید.

 

خواص شیر و عسل برای پوست

ترکیب شیر و عسل جهت درخشان شدن و زیبایی پوست همیشه مصر شده است. از آنجایی که این معجون حاوی انواع پروتئین، مواد معدنی، اسید آمینه و ویتامین  می باشد به رشد بافت‌های سالم بدن کمک بسزایی می‌کند. البته در مرطوب کردن پوست و پاکسازی آن هم موثر می باشد. اسکراب شیر و عسل خواص ضد پیری بالایی دارد. به صورتی که چین و چروک صورت را کم می کند. خاصیت ضد سرطانی این نوشیدنی سبب متوقف شدن رادیکال ‌های آزاد می‌ شود. اگر قصد دارید همیشه پوست صورتتان مرطوب باقی بماند، این ترکیب را فراموش نکنید.

 

فواید شیر و عسل برای مو

از دیگر خواص مخلوط شیر و عسل برای شادابی موهای آسیب دیده می باشد. وقتی بخاطر رنگ کردن یا خشکی، موها وز می‌ شوند، برای تقویت الیاف مو شما قادرید شیر و عسل را میل نمایید. همچنین می‌توانید یک فنجان شیر پرچرب را با ۲ قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید و روی موهایتان بزنید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه موهای خود را با آب نسبتا گرم بشویید. این ترکیب در نرمی و لطافت موها تاثیر بسیاری دارد.

 

چند تا از محصولات مو که در آن از ترکیبات آنها شیر و عسل استفاده شده است ؟

شامپو فاقد سولفات بوتاکس شیر و عسل رینبو

شامپو فاقد سولفات بوتاکس شیر و عسل رینبو یک محصول فرموله شده برای مراقبت و ترمیم موهای آسیب دیده و ضعیف است. این شامپو با بازسازی ساختار موها کمک میکند که تارهای آسیب دیده ، قدرت و انعطاف خود را بازیابی کنند. علاوه بر آن موهای نازک و ضعیف را نیز تقویت کرده و کمک می کند تا به حجم قابل قبول رسیده و فرایند طبیعی رشد خود را از سر گیرند.

وجود ترکیبات مغذی مانند شیر و عسل باعث میشود که موها به صورت عمقی آبرسانی و از خشکی رهایی یابند.

ویژگی های این محصول

  • حاوی پروتئین شیر
  • حاوی عسل
  • ترمیم کننده قوی
  • براق کننده
  • تغذیه کننده
  • آبرسان
  • رفع کننده خشکی مو
  • مناسب برای موهای رنگ شده و خشک

ماسک مو بوتاکس شیر و عسل رینبو

ماسک مو بوتاکس شیر و عسل رینبو یک ماسک موی فاقد سولفات با خواص متعدد است که مخصوص موهای خشک و رنگ شده طراحی شده است. وجود ترکیبات مغذی مانند لاکتوپروتئین ها میتواند تارهای مورا به طور عمقی تغذیه و نرمی و لطافت طبیعی موهارا به آن بازگرداند و آسیب و شکستگی نوک موها را کاملا ترمیم کند.

ویژگی های این محصول

  • حاوی شیر و عسل
  • فاقد سولفات
  • ترمیم کننده
  • ضدوز
  • براق کننده
  • آبرسان
  • رفع کننده خشکی مو
  • مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده

دیدگاهتان را بنویسید