دسته‌بندی نشده

ضد آفتاب رنگی با بی رنگ چه تفاوتی دارند؟

ضد آفتاب رنگی با بی رنگ چه تفاوتی دارند؟

امروزه بیشتر افراد به دنبال محصولاتی می باشند که چندین کاربرد داشته باشند؛ کرم ضد آفتاب رنگی یکی از این محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد که می توان از آن علاوه برای مراقبت از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید، برای پوشاندن لک های تیره نیز استفاده نمود. مصرف کرم ضد آفتاب با SPF مناسب، گام اول در مراقبت و زیبایی پوست می باشد؛ از جمله دیگر فواید این کرم ها جلوگیری از پیری زودرس و ابتلا به سرطان پوست می باشد. شما قادرید از کرم های ضد آفتاب رنگی برای یکدست و صاف  شدن پوست و محافظت از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و نور آبی استفاده نمایید. در ادامه با مقایسه ضد آفتاب رنگی با بی رنگ همراه باشید .

 

ضد آفتاب رنگی چیست ؟

کرم‌های ضد آفتاب رنگی دارای رنگدانه ‌هایی به نام اکسید آهن می باشد و در آنها از اکسید روی و تیتانیوم دی اکسید نیز استفاده می گردد. رنگدانه ‌هایی که در کرم ضد آفتاب رنگی استفاده می گردند، قابلیت رفلکس کردن نورهای نامرئی را دارند. ضد آفتاب رنگی نه تنها در برابر اشعه ماورا بنفش بلکه در مقابل نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن همراه نیز از پوست محافظت به عمل آورده و آنها را مسدود می سازد.

در گذشته بیشتر مردم از ضد آفتاب‌های مبتنی بر مواد معدنی بهره می گرفتند که پس از استفاده یک لایه سفید گچی روی پوست بر جای می‌گذاشت و ظاهر زیبایی به پوست نمی بخشید. برای رفع این مشکل به کرم ‌های ضد آفتاب مبتنی بر مواد معدنی رنگدانه اضافه گردید تا پوشانندگی بهتری برای پوست به همراه داشته باشند.

 

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

مهم‌ترین فرق این دو کرم به شرح زیر است:

 

ضد آفتاب رنگی به رفع عیوب پوست کمک شایانی می کند

کرم‌های ضد آفتاب رنگی، رنگ پایه غیر چرب و روشن و به پوست بخشیده و عیوب و لک‌های جزئی پوست را به خوبی پوشش می دهد.

 

ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر

شما قادرید کرم ضد آفتاب رنگی را به جای یک کرم پودر معمولی استفاده نمایید. در این حالت بدون نیاز به داشتن یک آرایش سنگین قادر هستید درخششی طبیعی به پوست خود هدیه بدهید. کرم‌های ضد آفتاب رنگی به طور معمول بافت سبکی دارند و ردی از چربی از خود بر جای نمی ‌گذارند.

 

ضد آفتاب رنگی و محافظت از پوست در برابر نور آبی

یکی از مهم ترین ترین مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی در برابر ضد آفتاب‌های معمولی این می باشد که علاوه بر مراقبت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش در برابر نور آبی کامپیوتر، تبلت و موبایل نیز از پوست محافظت به عمل آورده. تحقیقات نشان دهنده این است که حتی قرار گرفتن کوتاه مدت در برابر نور آبی برای پوست مضر می باشد و استرس اکسیداتیو را در پوست بیشتر می کند. این عارضه قادر است منجر به بروز چین و چروک زودرس شود و لک‌ های تیره روی پوست ایجاد نماید. ضد آفتابی که قابلیت خنثی کردن اثر مخرب نور آبی را دارا می باشد در جلوگیری از بروز زود هنگام علائم پیری قادر است موثر باشد.

 

تفاوت ترکیبات موجود در کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ به ترکیبات موجود در آنها مربوط می باشد. چنانچه توضیح دادیم در ضد آفتاب رنگی از مواد معدنی مانند زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید استفاده می گردد تا قادر باشد اشعه ماورا بنفش را خنثی نماید. کرم ضد آفتاب بی رنگ نیز دارای مواد شیمیایی و معدنی می باشد با این تفاوت که مثل ضد آفتاب رنگی در آن از رنگدانه در آن بهره گرفته نشده است. بنابراین رنگی به پوست نمی بخشند.

 

ضد آفتاب رنگی با بی رنگ چه تفاوتی دارند؟

ضد آفتاب را قبل از آرایش بزنیم یا بعد از آرایش ؟

اگر قصد دارید به صورت کامل در برابر آسیب نور خورشید در امان باشید، باید کرم ضد آفتاب را مستقیم روی پوست خود بمالید. مرطوب کننده نیز استفاده کنید ، بهتر است آن را زیر ضد آفتاب مورد استفاده قرار بدهید.

 

آیا ضد آفتاب رنگی سبب لک می شود ؟

این باور از لحاظ علمی رد شده که استفاده از ضد آفتاب رنگی سبب ایجاد لک می شود. همان‌ طور که شرح دادیم کرم ضد آفتاب رنگی همان ترکیبات کرم ضد آفتاب معمولی را در فرمولاسیون خود دارد. تنها تفاوت در ترکیبات مربوط به وجود رنگدانه‌هایی می باشد که به پوست رنگ می دهند و عیوبی نظیر جوش و لک را پوشش می ‌دهند. پس ترکیب مضری در ضد آفتاب رنگی موجود نمی باشد که سبب ایجاد لک گردد.

 

نحوه استفاده از ضد آفتاب معمولی و ضد آفتاب رنگی

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ را برایتان توضیح دادیم. فرقی نمی‌کند کدامیک از این دو نوع محصول را مورد استفاده قرار دهید. نکته مهم این می باشد که برای صورت خود حداقل به اندازه نصف قاشق چای خوری کرم ضد آفتاب برداشته و به پوست خود مالش دهید. اگر پوستتان چرب می باشد از ضد آفتاب‌های سبک و فاقد چربی استفاده نمایید. اما اگر پوستتان خشک می باشد، ضد آفتابی استفاده کنید که خاصیت آبرسانی هم داشته باشد. کرم را خوب روی پوست ماساژ دهید تا جذب گردد و همه قسمت‌های صورت را پوشش دهد. اگر لازم است این کرم را به گردن خود نیز بمالید.

 

آیا ضد آفتاب رنگی مانع از جذب ویتامین دی می شود ؟

طول موج‌های ماورا بنفش خورشید طول موج‌های خاصی می باشند که سبب تشکیل ویتامین دی در پوست می گردند. مطالعات بالینی هرگز به این نتیجه نرسیده اند که استفاده روزانه از کرم‌های ضد آفتاب منجر به کمبود ویتامین D در بدن می شوند. افرادی که روزانه از ضد آفتاب استفاده می نمایند، به راحتی می توانند سطح ویتامین دی در بدن خود را در حد مناسب حفظ کنند. این مسئله هم در مورد ضد آفتاب معمولی صادق می باشد و نیز ضد آفتاب رنگی.

 

 

ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ ؟

با توجه به تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ امکان دارد این سوال پیش آید که کدامیک از آنها بهتر می باشد ؟ در واقع پاسخ به صورت کامل به نیاز شما وابسته است. اگر تنها در پی محافظت از پوست خود در برابر آفتاب می باشید، می‌ توانید از ضد آفتاب بی‌ رنگ استفاده نمایید. اما اگر قصد دارید علاوه بر این مزیت، از مزیت پوشانندگی و خنثی شدن اثر مخرب نور کامپیوتر، موبایل یا تبلت نیز برخودار گردید، بهتر است از ضد آفتاب رنگی استفاده نمایید. ضد آفتاب رنگی را با طیف رنگی انتخاب نمایید که با رنگ پوست طبیعی شما مطابقت کامل داشته باشد.

 

ضد آفتاب رنگی با بی رنگ چه تفاوتی دارند؟

 

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ در ترکیبات آنها و تاثیری می باشد که از خود روی پوست بر جای می ‌گذارند. اما هر دو قادراند در برابر اشعه ماورا بنفش  از پوست محافظت کنند. انواع ضد آفتاب رنگی و بدون رنگ را در بهترین مارک‌ ها قادرید در پاپیون مارکت یافته و خریداری کنید. فراموش نکنید که ضد آفتاب باید در روتین پوستی شما همیشه موجود باشد تا از سرطان پوست، بروز چین و چروک، آفتاب سوختگی و ایجاد لک جلوگیری نماید .

دیدگاهتان را بنویسید