عمومی

آیا بعد از مسواک زدن باید دهان را شست ؟

آیا بعد از مسواک زدن باید دهان را شست ؟

همه ما مسواک زدن را از کودکی شروع کرده ایم و این روتین را برای تمیز کردن دندان هایمان استفاده می کنیم. در واقع همه افراد مسواک زدن را به صورت یکسان استفاده می کنند، طوری که دندان را مسواک بزنیم، کف را بیرون بریزیم و در نهایت دهان را بشوییم؛ اما باید بدانید شستن دهان پس از مسواک زدن همیشه توصیه نمی شود.

 

شاید از شنیدن این موضوع تعجب کرده باشید، اما باید بدانید خمیر دندان‌هایی که اغلب حاوی ماده فلوراید و مواد تقویت‌کننده‌ی مینای دندان هستند، برای اینکه بتوانند تاثیرات فوق العاده خود را روی دندان ها بگذارند، لازم است تا مدت طولانی روی دندان هایمان باقی بمانند. استفاده از نخ دندان پس از مسواک ضروری است؟ چند مدت بعد از مسواک زدن باید از دهان شویه استفاده کرد؟ در این مطلب به جواب این سوالات که ممکن است یکبار برای شما هم پیش آمده باشد، پاسخ می دهیم.

 

لازم است بعد از مسواک زدن دهان را بشوییم؟

همانطور که گفتیم، برخی از خمیر دندان ها دارای ترکیبات مفیدی برای دندان هایمان هستند که برای تاثیر گذاری بیشتر باید اجازه دهیم مدت زمان بیشتری را روی دندان ها باقی بمانند. یکی از انواع این خمیر دندان ها ، خمیر دندان حاوی فلوراید است. باید بدانید فلوراید یک ماده‌ی معدنی است و از مهمترین مزایای آن پیشگیری از پوسیدگی دندان است. ممکن است این ماده در بعضی از غذاهای مصرفی به صورت طبیعی وجود داشته باشد، اما این ماده نه تنها در آب آشامیدنی، بلکه در برخی از محصولات بهداشتی دهان و دندان هم اضافه می‌شود.

 

هنگامی که فلوراید مستقیماً روی دندان‌های شما قرار گیرد، بیشترین تأثیرگذاری را خواهد داشت. به طور کلی شستشوی دهان ممکن است بعد از مسواک زدن کاملا منطقی به نظر برسد و تنها دلیل آن پیشگیری از بلعیدن فلوراید آن است. در برخی از محصولات، غلظت فلوراید بیشتر از مقدار طبیعی خود استفاده می شود و تنها دلیل آن تاثیر گذاری بیشتر این ماده برای سلامتی دندان و مینای آن است.

 

در واقع یکی دیگر از دلایل شستشوی سریع دهان بعد از مسواک زدن، از بین بردن مزه‌ی خمیر دندان در دهان است؛ اما متاسفانه شستشوی سریع دهان پس از مسواک زدن تنها باعث از بین رفتن مزایای فلوراید آن شده و تاثیرات زیادی بر روی دندان نخواهد گذاشت. پزشکان اغلب توصیه می کنند که پس از مسواک زدن دندان به جای اینکه کل دهان را آبکشی کنید، فقط بزاق اضافی را بیرون بریزید و همچنین اجازه دهید فلوراید در طول روز روی دندان‌هایتان باقی بماند. توصیه می شود از مصرف هرگونه مواد خوراکی، نوشیدنی و یا سیگار کشیدن پس از مسواک زدن دهان تا بیست دقیقه خودداری کنید.

آیا بعد از مسواک زدن باید دهان را شست ؟

استفاده از نخ دندان پس از مسواک

یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی که پس از مسواک زدن دندان ممکن است برخی از افراد را دچار تردید کند، استفاده از نخ دندان است. دندان پزشک ها اغلب به ما توصیه می‌کنند که دهان خود را پس از کشیدن نخ دندان بشویید تا هرگونه باکتری‌ها و پلاک‌هایی که در دهان شما باقی مانده است به طور کلی از بین برود.

 

گاهاً استفاده از نخ دندان برای برخی از افراد بسیار سخت می شود، زیرا نخ در میان دندان هایشان گیر می کند و در نهایت پاره می شود. به طور کلی این مشکل به دو دلیل اتفاق می افتد: دلیل اول به خاطر ضعیف بودن نخ دندان بوده و دلیل دوم دندان‌هایی است که بسیار به هم نزدیک‌اند و اغلب عاج دندان این دسته از افراد بسیار تیز و برنده است.

 

یکی از بهترین نخ دندان هایی که امروزه بسیار پر طرفدار است، نخ دندان نعنایی اورال بی مدل Essential است. این محصول دارای عصاره نعنا می‌باشد و به تمیز نمودن و از بین بردن جرم‌های فواصل دندانی شما کمک خواهد کرد. همچنین این برند نخ دندان از یک رشته یا چند رشته از جنس تفلون و نایلون ساخته شده است و به راحتی کل پلاک دندانی، باکتری، و مواد غذایی باقی مانده را از شیار لثه و میان دندان ها بر می دارد و تمیز می کند. سعی کنید در هنگام استفاده از نخ دندان، با ملایمت نخ را در میان دندان ها بکشید و این کار را با صبر و حوصله انجام دهید. در صورتی که تمایل به خرید نخ دندادن دارید می توانید روی این کلمه کلیک کنید یا اینکه به صفحه آن مراجعه نماید.

نخ دندان اورال بی مدل essential floss نعنایی

برای تهیه و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

چند مدت بعد از مسواک زدن می‌توان از دهانشویه استفاده کرد؟

دهان شویه یکی از محصولات پرطرفدار و محبوب است که امروزه بسیاری از افراد بعد از مسواک زدن از آن استفاده می کنند. اما یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای هر فرد پیش بیاید این است که چند مدت بعد از مسواک زدن می توان از دهان شویه استفاده کرد؟ در واقع به دهانشویه، محلول شست‌وشوی دهان نیز گفته می‌شود که در ترکیبات این محصول بهداشتی اغلب از الکل استفاده می شود و بوی خوبی به دهان می بخشد.

 

برخی از دهانشویه‌ها نیز هستند که باعث تقویت مینای دندان می‌شوند و از هرگونه مشکلات مانند پوسیدگی دندان ها جلوگیری خواهند کرد. اگر به دنبال محصولات بهداشتی اصل و اورجینال هستید، می توانید انواع این محصولات را از پاپیون مارکت تهیه نمایید و یک خرید مطمئن و رضایت بخش را تجربه کنید.

 

دهان شویه بر خلاف مسواک زدن یک کار اجباری نبوده و به صورت اختیاری می توانید از آن استفاده کنید. همچنین اگر بلافاصله بعد از مسواک زدن با انواع خمیر دندان های حاوی فلوراید از دهانشویه‌ی استفاده کنید، فلورایدی که روی مینای دندان‌های شما است، به راحتی از بین می‌رود. بنابراین توصیه می کنیم اگر از خمیر حاوی فلوراید استفاده می کنید بهتر است از دهانشویه‌‌ی حاوی فلوراید استفاده کنید تا میزان فلوراید روی دندان هایتان تغییر نکند.

دیدگاهتان را بنویسید