مراقبت مو

طرز استفاده از ماسک مو

طرز استفاده از ماسک مو

امروزه ماسک مو به یکی از محصولات جدایی ناپذیر در بین سایر محصولات بهداشتی تبدیل شده است که نمی توان آن را حذف کرد. ماسک مو با ترکیبات فوق العاده موثری که دارد، به آبرسانی و تغذیه عمقی مو کمک می کند و همچنین موجب می‌شود تا فرد موهایی درخشان، خوش حالت و سالم‌تر داشته باشد.

 

خانم هایی که فولیکول موهایشان پس از رنگ یا دکلره دچار آسیب شده است، جزو پرطرفدارترین های ماسک مو هستند. همانطور که استفاده از ماسک مو برای سلامتی موها ضروری است، طرز استفاده از ماسک مو نیز بسیار مهم است. تنها زمانی می توانیم از کاربردهای ماسک مو برای حفظ سلامتی و شادابی موهایمان بهره ببریم که بتوانیم از ماسک مو به نحو درست استفاده کنیم. در ادامه مطلب شما را با بهترین نحوه استفاده از ماسک مو آشنا خواهیم کرد.

 

ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک محصول منحصر به فرد در میان سایر محصولات بهداشتی به شمار می رود و با کاربردها و خواص فوق العاده ای که دارد، به یکی از محصولات پرطرفدار و محبوب تبدیل شده است. در ترکیبات ماسک مو از انواع مواد مغذی با جذب شوندگی بالا بکار رفته است که پس از استفاده به سرعت جذب فولیکول مو می شوند و موهای آسیب دیده را درمان خواهد کرد.

 

ماسک مو معمولا برای آن دسته از افرادی که درخشش موهایشان را از دست داده اند و موهایشان حالت کدر و وز به خود گرفته است، معجزه می کند. بنابراین اگر می‌خواهید که زیبایی، شادابی، نرمی و لطافت موهایتان را حفظ کنید، بهتر است ماسک مو مناسب را در روتین مراقبتی موهایتان قرار دهید.

 

در واقع امروزه کمپانی های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی انواع مختلفی ماسک مو را برای انواع مشکلات مو تولید می کنند. موهای ما در طول روز به دلایل مختلفی آسیب می بیند که از مهمترین آنها رنگ کردن مو است. دکلره و رنگ مو با گذشت زمان ممکن است تاثیرات جبران ناپذیری را روی موها بگذارند و از مهمترین این عوامل شامل زیری موها، خشکی، وز و موخوره است.

 

اگر موهایتان بر اثر رنگ دکلره آسیب دیده است، پیشنهاد می کنیم از ماسک مو ترمیم کننده و احیا کننده مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید. اما گاها ممکن است موهای ما به دلیل کم آبی بد حالت شود و ساقه موهایمان حالت خشکی و خشن به خود بگیرد؛ اینجاست که ما به شما ماسک مو آبرسان، مغذی و نرم کننده پیشنهاد می کنیم.

 

به طور کلی انواع ماسک مو مناسب با نیاز موهایمان وجود دارند که با انتخاب درست آنها می توانید سلامتی را به موهایتان بازگردانید. همانطور که گفتیم، ممکن است ماسک مو خواص و مزایای بسیار زیادی برای موهایمان داشته باشد، اما اگر نتوانیم از ماسک به نحوی درست استفاده کنیم، قطعاً تاثیراتی که مدنظرمان است را مشاهده نخواهیم کرد. در ادامه به نحوه استفاده صحیح از ماسک مو در حمام می پردازیم.

 

نحوه استفاده صحیح از ماسک مو در حمام

 

طرز استفاده از ماسک مو

 

همانطور که در مطالب بالا گفتیم، ماسک مو یکی از مهمترین و ضروری ترین محصولات برای خوش حالت و درخشان کردن موهایمان است. شاید با خود فکر کنید که استفاده از ماسک مو بسیار آسان است، اما اگر بتوانید نکات کلیدی را در هنگام استفاده از ماسک بر روی موهایتان رعایت کنید، تاثیرات بیشتری را از ماسک دریافت خواهید کرد. اگر روی برچسب ماسک مویی که تهیه کرده‌اید، نوشته باشد که پس از شستن موها و زمانی که موها خیس است باید مورد استفاده قرار بگیرد، توصیه می کنیم طبق مراحل زیر پیش بروید تا بتوانید تاثیرات فوق العاده آن را روی موهایتان حس کنید.

 

موهایتان را با شامپو بشویید

برخی از افراد پس از استفاده طولانی مدت از ماسک مو هنوز نمی‌دانند که شستن موها قبل از استفاده از ماسک مو چقدر اهمیت دارد. آلودگی های هوا و گرد و خاک روی موها می تواند یک مانع جذب در اطراف فولیکول مو ایجاد کند که مانع از جذب مواد مرطوب کننده و مواد مغذی داخل ماسک مو خواهد شد. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید، پیشنهاد می کنیم موهایتان را با شامپو مناسب بشویید و سپس از ماسک استفاده کنید.

 

ماسک مو بزنید

پس از شستشوی موها حالا نوبت به استفاده از ماسک مو می رسد. سعی کنید در ابتدا ماسک را روی انتهای موها بزنید و سپس ساقه های مو را تا 5 سانتی متر مانده به ریشه مو آغشته به ماسک نمایید. نوک موها اغلب بیشتر دچار موخوره خواهند شد به همین دلیل تاکید می کنیم در هنگام استفاده از ماسک بیشتر به نوک موهایتان توجه کنید. پس از آغشته کردن موهایتان به ماسک مو و برای اینکه مواد ماسک به کل موها برسد، می توانید با استفاده از شانه دندانه درشت و به آرامی موهایتان را شانه کنید.

 

اجازه دهید ماسک روی موها بماند

پس از آغشته کردن ساقه های مو به ماسک، بهتر است اجازه دهید ماسک روی موهایتان استراحت کند. باید توجه داشته باشید که مدت زمانی که مواد ماسک باید روی موها بماند در انواع برندهای ماسک مو متفاوت است؛ به همین دلیل قبل از استفاده از ماسک مو به برچسب درج شده روی بسته بندی محصول توجه کنید. به طور کلی 5 دقیقه برای استراحت ماسک روی موها کافی است و اگر به شستشو نیاز دارد، می توانید آن را به خوبی آبکشی کنید. برخی از ماسک موها به شستشو نیاز ندارند و این ویژگی در سایر ماسک های دیگر متفاوت است.

 

موها را به خوبی آبکشی کنید.

در انتها نوبت به شستن ماسک و آبکشی موها میرسد. همانطور که گفتیم برحی از ماسک ها نیاز به شستشو ندارند، اما دسته دیگر از ماسک ها هستند که به شستشو نیاز دارند. اگر ماسک حاوی شستشو را استفاده می کنید، توصیه می کنیم موهای خود را با دقت بشویید طوری که مواد ماسک روی موها باقی نماند. در آخر موهای خود را با حوله خشک کنید و در صورت دلخواه می توانید موهای خود را حالت دهید.

 

چند وقت یکبار ماسک مو بزنیم ؟

 

طرز استفاده از ماسک مو

 

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای همه ما پیش بیاید این است که هر چند وقت یکبار نیاز است تا از ماسک مو استفاده کنیم؟ در واقع بهتر است در طول هفته فقط یکبار از ماسک مو استفاده شود. اما اگر موهایتان بسیار خشک و آسیب‌دیده است، پیشنهاد می کنیم در طول هفته حداقل ۲ الی ۳ بار از ماسک مو مناسب موهای خشک و آسیب دیده استفاده نمایید.

 

ماسک مو نه تنها به حفظ لطافت و شادابی موها کمک می کند، بلکه بسیاری دیگر از مشکلات مو را مانند موخوره، خشکی، گره خوردگی موها و… را درمان خواهد کرد. در فروشگاه پاپیون مارکت می توانید انواع مختلف ماسک مو را  در انواع برندهای محبوب و مختلف همراه با ترکیبات متنوع بیابید. انتخاب ماسک موی مناسب ممکن است کمی سخت باشد، اما اگر بتوانید جنس مو و مشکلات موهایتان را بیابید، به راحتی می توانید ماسک موی مناسب را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید