آرایش صورت

نکات مهم در پاک کردن آرایش

نکات مهم در پاک کردن آرایش

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در طول روز زیاد آرایش می کنید و به سلامتی پوست خود اهمیت می دهید، قطعا باید با نحوه صحیح پاک کردن آرایش نیز آشنا شوید. بسیاری از افراد هستند که تنها به آرایش خود اهمیت می دهند و حوصله و وقت کافی برای پاک کردن آرایش نداردند؛ اما آیا با عواقب پاک نکردن آرایش و یا پاک کردن نادرست آرایش صورت آشنا هستید؟ می دانید اگر آرایش خود را به خصوص در هنگام شب و قبل از خواب پاک نکنید، چه ضربه جبران ناپذیری به پوست خود وارد خواهید کرد؟ بهترین پاک کننده ها برای پاک کردن آرایش کدام اند؟ چرا باید آرایش خود را قبل از خواب پاک کنیم؟ در ادامه مطلب نکات مهم در پاک کردن آرایش را به شما معرفی می کنیم که اگر بتوانید آنها را به خوبی رعایت کنید، قطعا از سلامتی و جوانی پوست خود حفاظت کرده اید.

 

بهترین پاک کننده برای پاک کردن آرایش!

یکی از بهترین محصولاتی که می توانید آرایش خود را در کمتر از چند دقیقه پاک کنید، میسلار واتر است و میسلار واتر یک محلول شفاف و یک نوع پاک کننده ملایم پوست بوده که آرایش را به صورت حرفه ای از روی پوست پاک می کند و صورت را نرم، مرطوب و شاداب خواهد کرد. در نگاه اول میسلار ظاهری شبیه به آب شفاف دارد، اما زمانی که آن را روی پوست خود استفاده می کنید، متوجه فواید آن خواهید شد.

 

محلول میسلار به سرعت مواد آرایشی را در خود حل می کند و مانع از پخش شدن آرایش روی اطراف صورت می شود. باید بدانید میسلار نه تنها مواد آرایشی، بلکه تمامی آلودگی ها و چربی های اضافی روی پوست را از بین می برد و با حفظ تعادل PH پوست مانع از خشکی و التهاب پوست خواهد شد. از دیگر فوایدی که میسلار دارد این است که نیاز به شستشو ندارد، بنابراین زمانی که شب خسته اید و وقت کافی برای پاک کردن آرایش ندارید، می توانید با استفاده از میسلار در عرض چند دقیقه آرایش خود را پاک کنید. در صورتی که تمایل به خرید میسلار واتر دارید می توانید روی این کلمه کلیک نماید.

 

چرا باید آرایش صورت را قبل از خواب پاک کنیم؟

در واقع خوابیدن با آرایش غلیظ یکی از بدترین تصمیم هایی است که می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای پوست به همراه داشته باشد. پس از خوابیدن با آرایش و در هنگام صبح با چهره ای مات و پژمرده مواجه خواهید شد که در برخی از موارد جوش ها نیز به آن اضافه می شوند. پوست صورت در هنگام شب به جوانسازی می پردازد و به همین دلیل به اکسیژن کافی نیاز دارد.

 

زمانی که با آرایش صورت می خوابید، اکسیژن کافی به پوست نرسیده و در نتیجه کلاژن سازی پوست به کندی اتفاق می افتد. همچنین مواد آرایشی در منافذ عمقی پوست جا خوش می کنند و با مسدود کردن منافذ باعث خفگی پوست شده و جوش و آکنه روی صورت ایجاد خواهد شد. پوست صورت از زیباترین و مهم‌ترین بخش‌های بدن به شمار می رود و برای سالم ماندن به تنفس کافی نیاز دارد.

 

پاک نکردن آرایش قبل از خواب به راحتی می‌تواند تعادل PH را از بین ببرد که در نهایت باعث کم آبی پوست شود. همچنین باید بگوییم زمانی می توانید از پاک کردن آرایش نتایج  فوق العاده بگیرید که آرایش خود را به صورت صحیح پاک کرده باشید. در ادامه به نحوه پاک کردن آرایش می پردازیم که با استفاده از آن می توانید چهره ای جوان و زیبا و پوستی بدون جوش و آکنه داشته باشید.

 

نکات مهم در پاک کردن آرایش

نحوه پاک کردن آرایش

به جرعت می توانیم بگوییم، پاک کردن صحیح آرایش صورت می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات پوستی مانند باز شدن منافذ صورت، کدر شدن پوست، خشکی پوست و همچنین جوش و چین و چروک پیشگیری کند. موارد و نکات مهم در پاک کردن آرایش هستند که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم و با رعایت ان موارد می توانید از سلامتی پوست خود محافظت کنید.

 

موهای خود را پشت سر جمع کنید

قبل از پاک کردن آرایش بهتر است در ابتدا موهای خود را از پشت ببندید. باز گذاشتن موها تنها جلوی دست و پای شما را می گیرد و نمی توانید از پاک شدن آرایش خود مطمئن شوید. باید بدانید ماندن اندکی از مواد آرایش روی صورت باعث مشکلات زیادی می شود که از مهمترین آنها تنفس ناکافی پوست و پیری پوست است.

 

زمان کافی را به پاک کردن آرایش خود اختصاص دهید

متاسفانه باید بگوییم با عجله کردن نمی توانید انتظار این را داشته باشید که آرایشتان به خوبی پاک شده است. بهتر است در مدت زمانی که می خواهید آرایش خود را پاک کنید، عجله نداشته باشید و به آرامی آرایش را از روی صورت خود پاک نمایید. استفاده خشن و با عجله از محصولات پاک کننده ممکن است در حین کار با آنها روی صورت خراش ایجاد کند و به پوست آسیب وارد شود. بنابراین توصیه می کنیم از محصولات پاک کننده مانند دستمال مرطوب را به آرامی روی صورت خود استفاده نمایید.

 

در ابتدا آرایش را با دستمال مرطوب پاک کنید

قبل از اینکه بخواهید از پاک کننده های قوی پوست استفاده کنید، بهتر است از دستمال مرطوب آرایش پاک کن استفاده کنید. یک دستمال را از بسته بندی بیرون بیاورید و به آرامی روی صورت بکشید تا مواد آرایش از روی صورت پاک شود. به این نکته مهم توجه داشته باشید که آرایش چشم ها را نباید با دستمال مرطوب پاک کنید و برای این کار بهتر است از میسلار واتر و یا پاک کننده های چشم استفاده کنید.

 

صورت خود را بشویید

قبل استفاده از تونر و بعد استفاده از دستمال مرطوب بهتر است صورت خود را به کمک شوینده های ملایم صورت بشویید. توصیه می کنیم از صابون برای شستن صورت خود استفاده نکنید، چراکه صابون باعث خشکی پوست شده و باعث از بین رفتن تعادل PH پوست خواهد شد. ژل شستشوی صورت بهترین جایگزین به جای صابون است. صورت خود را به خوبی با ژل شستشوی صورت بشویید و با حوله تمیز و به آرامی خشک کنید.

 

در آخر از تونر استفاده کنید

نکات مهم در پاک کردن آرایش

همه ما می دانیم با وجود استفاده از دستمال های پاک کننده آرایش و ژل شستشو هنوز آرایش به خوبی از روی صورت پاک نشده است. تونر یکی از بهترین و محبوب ترین محصولات مراقبتی پوست بوده و تمامی منافذ عمیق صورت را از مواد آرایشی پاک خواهد کرد. اما به تنهایی نمی توان از تونر استفاده کرد و باید در کنار آن از پد آرایش پاک کن استفاده شود. برای خرید تونر اصل و اورجینال می توانید آن را از فروشگاه اینترنتی پاپیون مارکت خریداری کنید. مقداری از تونر را روی پد پنبه ای بریزید و به آرامی روی پوست صورت بکشید. با این کار می توانید نه تنها مواد آرایشی، بلکه تمامی چربی ها و آلودگی ها را از روی پوست پاک کنید.

1 دیدگاه در “نکات مهم در پاک کردن آرایش

  1. کاربر گرامی گفت:

    من یکساله که از محصولات نیتروجینا استفاده می کنم فوم شستشو میسلار واتر تونر پد ژل دور چشم و مرطوب کننده و آبرسانهای مختلف. خیلی راضی هستم و به همه دوستانم فروشگاه پاپیون مارکت رو معرفی کردم

دیدگاهتان را بنویسید