بهداشت و مراقبت بدن

چرا شامپو بدن کف نمی کند ؟

چرا شامپو بدن کف نمی کند ؟

شامپو بدن یک محصول بهداشتی و مراقبتی پوست است که امروزه توانسته محبوبیت خاصی را در بین مردم پیدا کند. در واقع شامپو بدن به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی پوست دارد، بسیاری از افراد آن را جایگزین شوینده های قدیمی مانند صابون کرده اند. صابون به دلیل استفاده اشتراکی که دارد، ممکن است خطر عفونت های باکتریایی را افزایش دهد.

 

همچنین از فواید دیگری که شامپو بدن دارد این است که به راحتی می تواند تمامی چربی های اضافی روی پوست، آلودگی و تعریق را از پوست بدن پاکسازی کند و از پوست شما در برابر عوامل بیماری زا و عفونت محافظت خواهد کرد. یکی از مهمترین سوالاتی که امروزه برای بسیاری از استفاده کنندگان این محصول پیش می آید این است که چرا شامپو بدن کف نمی کند ؟ اگر شامپو بدن کف نکند، دلیلی بر بی کیفیت بوده آن است؟ در ادامه مطالب واقعیت را آشکار می کنیم، با ما همراه باشید.

 

شامپو بدن چیست؟

خوشبختانه امروزه با افزایش سطح آگاهی ها و اطلاعاتی در خصوص مراقبت از پوست، بسیاری از افراد محصولات شوینده قدیمی بدن را کنار گذاشته اند و از محصولات جدید با فرمولاسیون پیشرفته استفاده می کنند. شامپو بدن یکی از کابردی ترین و محبوب ترین محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست است که تقریبا همه مردم جهان با کارایی فوق العاده آن آشنا هستند.

 

شامپو بدن‌ یک نوع شوینده‌ای به شکل مایع بوده و با بافت نسبتاً غلیظ تر است. فرمولاسیون شامپو بدن به گونه ای است که بدن را با ملایمت و بدون ایجاد حس خشکی، به خوبی پاکسازی می‌کند. در ساختار شامپو های بدن از ترکیبات صابونی استفاده نمی شود، چرا که ترکیبات صابونی دارای PH قلیایی هستند و به همین منظور موجب خشکی و حساسیت پوست خواهند شد. در واقع  PH شامپو بدن به پی اچ پوست ما بسیار نزدیک تر هستند و به بافت پوست آسیب وارد نمی کند.

 

در واقع شامپو بدن به منظور پاکسازی بدن از آلودگی ها و شست و شوی صحیح پوست بدن تولید شده است. یکی از دلایل محبوبیت شامپو بدن، ایجاد نرمی و لطافت پوست بدن پس از استفاده از این محصول است. باید بگوییم پس از استفاده از شامپو بدن در هنگام استحمام، احساس تمیزی بیشتر و سبکی بدن را به خوبی احساس می کنید، طوری که خستگی از تن شما خارج شده است.

 

امروزه با افزایش طرفداران شامپو بدن، کمپانی ها توانسته اند شامپو بدن را در انواع مدل‌های متنوعی و در انواع رایحه های مختلف تولبد کنند. توصیه می کنیم در هنگام خرید شامپو بدن به ترکیباتی که در تولید محصول استفاده شده است، دقت کنید. شامپو بدن زمانی می تواند از کیفیت بالا برخوردار باشد که فاقد هرگونه مواد آسیب رسان به پوست مانند سولفات، عطر و مواد مضر باشد.

 

ترکیبات سولفات در محصولاتی همچون شامپو بدن پس از استفاده باعث تحریک پوست شده و مشکلاتی همچون خشکی، التهاب، خارش و پوسته پوسته شدن را به همراه خواهد داشت. با وجود مزایای بسیاری زیادی که شامپو بدن برای سلامتی پوست ما دارد، اما با این حال بسیاری از افراد با فواید فوق العاده آن آشنا نیستند. در ادامه به چند موارد از مهمترین مزایای شامپو بدن برای سلامتی پوست می پردازیم.

 

مزایای شامپو بدن برای سلامتی پوست

چرا شامپو بدن کف نمی کند ؟

پیشگیری از خشکی پوست

یکی از مهمترین مزایایی که محبوبیت شامپو بدن ا دو چندان می کند، پیشگیری از خشکی پوست است. فرمولاسیون شامپو بدن به گونه ای است که تاثیری در پی اچ پوست ندارد و به همین علت پس از استفاده هیچ گونه احساس خشکی و کشیدگی را در پوست ایجاد نمی کند.

 

حفظ تعادل PH پوست

شامپو بدن به دلیل ترکیبات ملایمی که دارد، در PH طبیعی پوست هیچ گونه اختلالی ایجاد نمی کند و سلامتی پوست را به خطر نمی‌اندازد.

 

حفظ رطوبت پوست

همانطور که گفتیم؛ در ترکیبات شامپو بدن از سولفات و الکل استفاده نمی شود و به همین دلیل آسیبی به رطوبت طبیعی پوست وارد نخواهد کرد. همچنین این محصول به دلیل مواد مغذی که دارد، علاوه بر پاکسازی پوست، باعث شادابی، نرمی و لطافت پوست پس از شستشو می‌شود.

 

به صرفه بودن

یکی دیگر از دلایل محبوبیت شامپو بدن نسبت به صابون، به صرفه بودن آن است. اگر چه صابون از نظر قیمت به صرفه تر از شامپو بدن است، اما باید بدانید صابون در مدت زمان کوتاهی مصرف شده و تمام می شود؛ این در حالی است که شامپو بدن دارای حجم بیشتری است و در مدت طولانی قابل استفاده است و در نتیجه از لحاظ اقتصادی کاملاً به صرفه‌تر از صابون می‌باشد.

 

دلیل کف نکردن شامپو بدن چیست؟

بسیاری از افرادی که به تازگی شامپو بدن را جایگزین صابون کرده اند، این سوال مهم برایشان پیش می آید که چرا بدن کف نمیکند؟ بسیاری از افراد بر این باورند که هر محصولی بیشتر کف کند، از لحاظ کیفیت و تمیز کنندگی آن بهتر است. همچنین برخی دیگر از مردم هم تصور می‌کنند اگر شامپو بدن به خوبی نتواند کف ایجاد کند، پس عملکرد خوب ندارد و بدن را تمیز نمی کند. اما واقعیت چیست؟ آیا این طرز فکر درست است؟

 

در واقع باید بگوییم این تصور کاملا نادرست است؛ همانطور که کف زیاد شامپو حاوی سولفات باعث ریزش و شوره سر می شود، کف صابون نیز باعث خشکی و بدحالتی پوست بدن خواهد شد. به همین منظور پزشکان برای شستشوی بدن توصیه می کنند که از شامپو بدن به جای صابون و شوینده های قدیمی استفاده کنید.

 

همچنین باید بدانید شامپو بدن برخلاف صابون، حالت قلیایی در پوست ایجاد نمی کند و یکی از دلایل کف نکردن آن هم همین موضوع است. از آنجایی که پی اچ پوست حالتی کمی اسیدی دارد، پس از استفاده شامپو بدن، حالت خشکی روی پوست ایجاد نمی شود و سبب حفظ رطوبت طبیعی پوست خواهد شد. اگر پوست حساس و خشک دارید، توصیه می کنیم شویندهای قدیمی مانند صابون را کنار بگذارید و از شامپو بدن ملایم برای شستشوی بدن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید