مراقبت پوست

بهترین مسواک نرم کدام است؟

بهترین مسواک نرم کدام است؟

تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از عوامل مؤثر در جذابیت افراد داشتن دندان‌های صاف و سفید می باشد، تا حدی که افراد دارای دندان های سفید و سالم افرادی قابل اعتمادتر، موفق‌تر و دارای عزت نفس بیشتر به نظر می‌ رسند. پس یکی از علت های عزت نفس پایین می تواند نداشتن دندان های زرد و لبخندی غیر جذاب باشد.

یکی از ساده ترین راه ها برای پیشگیری از پوسیدگی و تغییر رنگ دندان، مسواک زدن می باشد که به همان میزان که در سلامت جسمی نقش دارد، یک عمل زیبایی هم به حساب آمده که تأثیر زیادی در روحیه و میزان جذابیت ما دارد. همچنین مسواک زدن منظم و مستمر دندان ها در سلامت کلی بدن و کاهش هزینه های درمانی تاثیر چشمگیری دارد چرا که بدن، یک سیستم پیچیده است و هیچ کدام از بخش های بدن به طور مستقل کار نمی کنند.

سلامت دهان و دندان هم ارتباط جدایی ناپذیری با بقیه سلامت جسمانی بدن دارد. مسواک زدن منظم دندان‌ها در ایجاد آرامش ذهنی بسیار مؤثر است. حتی در احادیث هم تأکید فراوانی بر مسواک زدن و تمیزی دهان و دندان شده است و حتی بیان شده که مسواک زدن یکی از راه های جلوگیری از زوال عقل است.

تا اینجا ضرورت مسواک زدن برایمان آشکار شد اما انتخاب مسواک درست هم به اندازه مسواک زدن اهمیت دارد چرا که خود مسواک یک عنصر مهم در نتیجه بخشی و موفقیت آمیز بودن این عمل به حساب می آید. اگر مسواک با کیفیت و مناسبی نداشته باشید، در تمیز کردن دندان‌ هایتان موفق نخواهید بود و در آینده دچار مشکلاتی برای سلامت دهان و دندان ها و لثه ها خواهید شد. پس با ما باشید تا با انواع مسواک ها آشنا شده و ببینیم بهترین انتخاب مسواک کدام نوع می تواند باشد.

انواع مسواک

مسواک سخت

مسواک های سخت مسواک هایی با دندانه های کوتاه، زبر و بسیار سخت است و تنها در مواردی خاص توصیه می شود. چرا که الیاف سخت و ضخیم آنها باعث فرسودگی مینای دندان و تحلیل لثه ها و خونریزی آن ها می‌شود و آسیب‌های جبران ناپذیری را به همراه دارد.

مسواک متوسط 

مسواک‌های متوسط8 بسیار شبیه به مسواک های نرم هستند و الیاف آن ها در حالت متوسط بوده و توانایی تمیز کردن فضاهای بین دندانی را دارند اما به نسبت مسواک های نرم آسیب بیشتری به لثه‌ها وارد می کنند.

مسواک نرم

مسواک های نرم دارای دندانه های نرم و نازک و انعطاف پذیر هستند و به دلیل انعطاف پذیری تارها می‌توانند تمامی سطوح داخلی و خارجی دندان‌هایتان را تمیز کنند. از این رو بهترین انتخاب برای تمیز کردن دندان‌ها می‌باشند. در بعضی از این نوع مسواک ها قابلیت شست و شوی زبان هم وجود دارد که در بهداشت دهان بسیار مؤثر است.

مسواک‌های نرم به همان میزان که مسواک‌های متوسط ​​یا سخت، دندان‌ها را تمیز می‌کنند مؤثر هستند و حتی آسیب کمتری هم به لثه ها می‌رسانند. به همین علت توصیه‌ی اکثر دندانپزشکان انتخاب مسواکی با موهای نرم به جای مسواک های سخت، یا متوسط می باشد. مسواک های بسیار نرم برای افراد دارای دندان‌های حساس و علائم فرسایش مینای دندان و افراد دارای لثه‌های حساس توصیه می‌ شود. توجه به این نکته ضروری است که مسواک های نرم به علت مقاومت کمتر نیاز به تعویض سریعتر دارند.

اگر بخواهیم از بین این ها مسواکی که بهترین تأثیر گذاری با کمترین آسیب را داشته باشد انتخاب کرده باشیم باید بگوییم مسواک های نرم می توانند بهترین گزینه باشند.

3  مزیت مسواک نرم

  • محافظت از لثه ها
  • تازه نگه داشتن بوی دهان
  • مسواک نرم 3 برابر تأثیر بیشتری نسبت به مسواک سخت دارد.

2 مورد از بهترین مسواک های نرم

مسواک سیگنال مدل ultra performance درب دار با برس نرم

مسواک سیگنال مدل ultra performance یکی از محصولات باکیفیت سیگنال است که طراحی منحصر به فرد و ارگونومیک این مسواک به گونه‌ای است که می تواند به صورت عمقی تمام قسمت‌های دندان را تمیز کند و با دارا بودن الیاف با طول متفاوت حداکثر پاکسازی را برای دندان ها به همراه داشته باشد بدون اینکه آسیبی به لثه وارد کند. از مزایای دیگر این مدل استفاده آسان برای تمیز کردن دندان‌های عقبی و جلوگیری از تشکیل پلاک در این فضاها، محافظت از مینای دندان، تمیز کردن شیار لثه و کاهش التهاب لثه و همچنین داشتن محفظه نگهدارنده سر مسواک می باشد.

مسواک سیگنال مدل ultra performance درب دار با برس نرم

در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید می توانید روی عکس کلیک کنید.

مسواک اورال بی مدل gentle care مناسب دندان های حساس با برس نرم

این مسواک با برس نرم خود به تمام قسمت های دندان هایتان دسترسی کامل پیدا کرده و بدون آسیب رساندن به مینای دندان پلاک و باکتری ها را از بین می برد و برای دندان ها و لثه های حساس انتخابی عالی است و سبب بهبود وضعیت لثه ها می شود. پس اگر به دنبال انتخاب مسواکی نرم هستید که یک سر و گردن از محصولات دیگر موجود در بازار بالاتر باشد این نوع مسواک واقعاً ارزش انتخاب دارد.

و در نهایت می توان گفت در انتخاب مسواک خوب این نکات را در نظر داشته باشید:

  • مسواکی انتخاب کنید که طول دندانه های آن حدود ۳ سانتی متر و عرض ۱ سانتی متر باشد.
  • برای جلوگیری از آسیب به لثه ها نوک دندانه های مسواک نباید تیز و ساینده باشند.
  • سایز آن باید مناسب باشد و برای دسترسی به قسمت‌های مختلف دندان مشکل ایجاد نشود.
  • باید دارای درپوش و محفظه نگدارنده باشد تا در معرض باکتری ها قرار نگیرد.
  • به دلیل آلوده شدن مسواک به باکتری ها باید هر سه ماه یکبار مسواکتان را عوض کنید.
مسواک اورال بی مدل gentle care مناسب دندان های حساس با برس نرم

در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید می توانید روی عکس کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید