دسته‌بندی نشده

برای مراقبت از پوست و مو بعد از شنا و استخر چه باید کرد؟

برای مراقبت از پوست و مو بعد از شنا و استخر چه باید کرد؟

یکی از ورزش‌هایی که اکثر افراد به آن مخصوصاً در فصل گرمای سال علاقمندند شنا می‌باشد. اما نباید مراقبت از پوست و مو بعد از شنا را فراموش کرد. حتماً باید مواردی را قبل و بعد از شنا در نظر بگیرید و ما در این مطلب می‌خواهیم مراقبت از پوست و مو در قبل و بعد و حین شنا کردن را بررسی کنیم.

اگر هنگام شنا از پوست و موی خود به خوبی مراقبت نکنید ممکن است بیماری‌های مو و پوست را دچار شوید این بیماری‌ها به شکل‌های خارش پوست، شوره موی سر، آکنه‌های پوستی و غیره خودشان را نشان می‌دهند. به همین دلیل مراقبت از پوست و مو قبل و هنگام و بعد از شنا را جدی بگیرید. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

مراقبت از پوست و مو قبل از شنا

قبل از شنا برای اینکه مو و پوست سالمی داشته باشید باید کارهایی را برای آن انجام دهید که عبارتند از:

خیس کردن همه نواحی مو و پوست

قبل از اینکه به استخر وارد شوید همه بدن خود را زیر دوش خیس کنید، وقتی که مو و پوست خیس شود رطوبت مورد نیاز آنها تامین می‌شود و باعث می‌شود وقتی وارد آب استخر یا دریا شوید کلر، نمک، املاح، مواد شیمیایی و غیره کمتری را به خود جذب کند. این را بدانید که دوش گرفتن با آب یک لایه محافظ را برای مو و پوست ایجاد می‌کند و تا حد زیادی از شکنندگی و خشکی مو پیشگیری می‌کند.

مراقبت از پوست و مو قبل از شنا

استفاده از روغن طبیعی، کرم و لوسیون برای پوست

کسانی که پوست خشک و آسیب دیده و حساسی دارند، احتمالاً  حساسیت بعد از شنا را بیشتر درک کنند. استفاده از هر یک از مواد مراقبتی برای پوست که دارای گلیسیرین باشد پوست را چرب می‌کند و تاثیر مواد شیمیایی و کلر را خنثی می‌کنند، به همین دلیل این گونه میزان زیادی از پوست شما در برابر آسیب احتمالی مراقبت شده است.

وقتی که از کرم و لوسیون‌های محافظت کننده روی پوست زده باشید مانند یک لایه‌ی محافظ عمل می‌کند و اثرات مخربی که ممکن است آب استخر به پوست شما بزند راخنثی کند. پس بعد از هر بار دوش گرفتن حتماً از کرم مناسب خود استفاده کنید.

برای محافظت از موی خود بهتر است روغن‌های طبیعی مانند نارگیل، آرگان و غیره به مو زده شود، این گونه پوست و موی خود را در برابر آب دریا و عوامل حساسیت زا مراقبت کرده‌اید.

حتماً ضد آفتاب را بزنید

مهم‌ترین مواردی که در هر شرایطی برای پوست واجب است ضد آفتاب می‌باشد. ضرورت استفاده از ضد آفتاب مخصوصاً در کنار دریا و یا استخرهای روباز بیشتر نمایان می‌شود.

اگر می‌خواهید پوست در برابر اشعه مضر یووی ای و پیری و لک و آفتاب سوختگی در امان بماند، حتماً به پوست خود ضد آفتاب بزنید. قبل از شنا باید به پوست صورت و بدن ضد آفتاب زده شود. در اول شنا به زدن ضد آفتاب بسنده نکنید و موقع شنا ضد آفتاب را تمدید کنید. این را بدانید ضد آفتابی را که استفاده می‌کنید یا اینکه اگر قصد خرید ضد آفتاب را دارید باید سبک و ضد حساسیت باشد و در اطراف چشم قابلیت استفاده را داشته باشد.

یکی از ضد آفتاب های باکیفیت که می توانید آن را برای صورت و بدن استفاده کنید کرم ضد آفتاب SPF50 دکتر سی تونا فارماسی 50 میل می باشد. این ضد آفتاب فاقد هرگونه مواد شیمیایی و مضر برای پوست مانند پارابن ، رنگ و عطر است و به راحتی می تواند به سلامتی پوست شما کمک کند.

این محصول حاوی روغن بائوباب است و با طبیعی ترین موادی که در ساختار آن استفاده شده، علاوه بر خواص ضد آفتابی آن دارای خواص مرطوب کنندگی نیز است و از خشک شدن پوست صورت جلوگیری خواهد کرد.

اگر تمایل به خرید این محصول را دارید می توانید روی این عکس کلیک کنید.

مراقبت از پوست و مو حین شنا

مراقبت‌های پوستی همیشه به قبل و بعد از شنا خلاصه نمی‌شوند بلکه باید در حین شنا کردن هم از مو و پوست خود مراقبت کنید. کارهایی را که  بایدبرای مراقبت از پوست و مو حین شنا انجام دهید عبارتند از:

استفاده از عینک و کلاه شنا

برای شنا کردن باید لباس شنای خود را کامل بپوشید، استفاده از گوشی ضد آب، چشم‌بند و کلاه نباید فراموش شود. وقتی که هنگام شنا از کلاه استفاده می‌کنید تا حد زیادی صدمات ناشی از کلر برای موها را جلوگیری کرده‌اید.

نوشیدن آب

هنگام فعالیت ورزشی و فیزیکی مانند شنا حتماً آب بنوشید چون این کار از اهمیت زیادی برخوردار است. باید هنگام شنا یک بطری را با خود به همراه داشته باشید تا در حین شنا از آن استفاده کنید. استفاده از نوشیدنی‌های خنک در فصل گرم سال ایده آل است و شما را خنک خواهد کرد، نوشیدن آب در حین شنا را نباید فراموش کنید.

تمدید ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب را به زدن یک بار خلاصه نکنید چون کلر و نمک موجود در آب شما را دچار آفتاب سوختگی خواهد کرد. برای رفع این مشکل و اینکه به خوبی از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت کنید بهتر است در فواصل منظم حین شنا مجدداً ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

مراقبت از پوست و مو بعد از اتمام شنا

بعد از شنا کردن هم باید مراقبت‌هایی را برای پوست و موی خود انجام دهید که آنها عبارتند از:

دوش گرفتن و شست و شوی مو و بدن

بعد از اینکه شنا تمام شد هرچه سریع‌تر با شامپوی مناسب و باکیفیت همچون شامپو هد اند شولدرز و ژل مناسب یک دوش با آب ولرم بگیرید. حتماً باید بعد شنا مو و پوست بدن به خوبی شسته شود. حمام کردن باعث می‌شود مواد شیمیایی، املاح و نمک که بر روی مو و پوست نشسته است پاک شوند.

اگر می‌خواهید موهای خود را به صورت طبیعی بشویید، در آخرین مرحله شست و شوی موها از سرکه سیب استفاده کنید.  بعد از شنا برای شست و شوی صورت از یک شوینده ملایم کمک بگیرید. تا نمک، املاح و ضد آفتاب را کاملاً پاک کند  و بعد از استحمام از سشوار با دمای ملایم برای خشک کردن مو استفاده کنید

استفاده از کرم مرطوب کننده دارای ویتامین c

وقتی که موهای خود را شستید از یک لوسیون یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید. نمک و کلر موجود در آب تا حد زیادی شما را دارای خشکی پوست و موی شکننده کرده است، برای حفظ رطوبت پوستی بعد از شنا حتماً از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. بهتر است این کرم دارای ویتامین سی باشد، چون ویتامین سی باعث ترمیم پوست و پیشگیری از ترک ترک شدن می‌شود.

کسانی که به طور مداوم در دریا شنا می‌کنند بهتر است برای مراقبت از پوست و موی خود و جلوگیری و از آسیب و لکه پوستی از محصولاتی که دارای ویتامین سی هستند استفاده کنند. کرم‌هایی که دارای عصاره خیار و آلوورا باشند باعث تسکین پوست و بهبود آفتاب سوختگی می‌گردند. به طور کلی ویتامین سی پوست و مو را از ایجاد خشکی و علائم پیری در امان نگه می‌دارد و در تسکین و بهبود بافت پوست و حفظ سلامت آن موثر است.

استفاده از کرم مرطوب کننده دارای ویتامین c

استفاده از ماسک بعد از شنا

برای کاهش صدمات ناشی از تابش آفتاب و مواد مضر موجود در آب استخر و دریا بر روی پوست می‌توانید به صورت هفتگی از ماسک و رطوبت رسان و تسکین دهنده استفاده کنید. لایه برداری به طور ملایم و هفتگی به کمک ماسک‌های یکبار مصرف تاثیری چشمگیر در حذف مواد مضر از روی پوست و ایجاد پوستی تمیز و سالم دارد.

استفاده از بالم لب بعد شنا

لب بعد از شنا دچار خشکی و پوسته پوسته شدن می‌شود و این خشکی لب را نشان می‌دهد. این امر ظاهر نازیبایی را ایجاد میکند، پس برای ترمیم پوست لب و مراقبت از آن و جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی از یک بالم لب مغذی و نرم استفاده کنید. برای این کار از بالم لبی استفاده کنید که به لب رطوبت رسانی را داشته باشد و در حفظ رطوبت لب به شما کمک کند.

در این مطلب با برای مراقبت از پوست و مو بعد از شنا و استخر چه باید کرد؟ آشنا شدید اگر می خواهید با دیگر مطلب های پاپیون همچون مطلب راه های مراقبت از پوست در سفر آشنا شوید می توانید به قسمت بلاگ ما مرجعه کنید.

در پایان این را بدانید اگر می‌خواهید پوستی صاف و شفاف و جوان داشته باشید و از پیری زودرس جلوگیری کنید باید نکاتی را درباره مراقبت از پوست و مو در هنگام قبل و بعد از شنا رعایت کنید. بعضی از افراد فکر می‌کنند که شنا به مراقبت خاصی نیاز ندارد اما ما در این مقاله به طور کامل برای شما نحوه مراقبت از پوست و مو قبل و بعد و هنگام شنا را توضیح دادیم. اگر می‌خواهید مشکلی برای مو و پوستتان در هنگام شنا پیش نیاید حتماً به این موارد دقت کنید و در انجام آنها کوتاهی نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید