عمومی

خواص درمانی و کاربردهای روغن آرگان برای پوست

خواص درمانی و کاربردهای روغن آرگان برای پوست

زیبایی پوست مو در بین آقایون و خانم ها از اهمیت بالایی برخورداراست . همین دلیل باعث می شود افراد زیادی برای خرید لوازم مراقبتی پوست و مو هزینه های زیادی را بپردازند تا بتوانند زیبایی خود را بیشتر کنند . اما افراد بیشتر به دنبال محصولی هستند که بتواند چند کار مراقبتی را همزمان انجام بدهد و از هزینه های آنها بکاهد . اما پیدا کردن محصولی با این کارایی کمی دور از ذهن می تواند باشد . روغن آرگان یک اکسیرجوانی است که یک تنه می تواند جای چندین محصول مراقبتی را بگیرد .

فواید روغن آرگان به قدری برای پوست کاربرد دارد ، که به طلای مایع شهرت پیدا کرده است . روغن آرگان در درمان پوست و برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید است . این روغن از دانه های درخت مراکش تولید می شود که به روغن مراکشی نیز شهرت دارد . درخت این میوه به قدری در برابر گرما و خاک نامرغوب مقاوم است که میوه های آرگان پرخاصیتی را تولید می کند . این درخت فقط با آب و هوای مراکش سازگاری دارد به همین علت هر سال میزان کمی از این روغن تولید می شود .

خواص درمانی روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان دارای ویتامین E ، آنتی اکسیدان ، مواد مغذی و اسیدهای چرب ضروری برای پوست است . این روغن برای هر نوع پوستی مناسب است و همه افراد با هر نوع پوستی می توانند از آن استفاده کنند . شاید برای شما این سوال پیش بیاید که ، افرادی که پوست چرب دارند نیز می توانند از روغن آرگان استفاده کنند ؟ بله ، افرادی که پوست چرب دارند نیز می توانند از روغن آرگان به صورت مرتب استفاده کنند . یکی از خاصیت های روغن آرگان این است که چربی پوست را کنترل می کند و مانع از ایجاد آکنه می شود . در ادامه به مهمترین خواص درمانی روغن آرگان برای پوست می پردازیم .

پوست را شاداب و درخشان می کند .

روغن آرگان سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است . آنتی اکسیدان به بازسازی سریع سلول های پوست کمک می کند و باعث می شود ، پوست همیشه سلامت و شادابی خود را حفظ نماید .

خواص درمانی و کاربردهای روغن آرگان برای پوست

از پیری زود رس پوست جلوگیری می کند .

روزانه پوست صورت در برابر آلودگی های هوا و نور شدید آفتاب قرار می گیرد . این موارد می توانند رادیکال های آزاد را در پوست افزایش دهند و رطوبت پوست را کامل از بین ببرند . با از دست رفتن رطوبت ، پوست دچار خشکی می شود و در نتیجه چین و چروک در سنین کم ظاهر می شود . استفاده از آرگان باعث حذف رادیکال های پوست می شود در نتیجه مانع از پیری زود رس و خطوط ظریف چین و چروک خواهد شد .

حفظ رطوبت پوست

همه پوست ها به خصوص پوست حساس باید روزانه به طور مرتب مرطوب شوند . آرگان می تواند یک محصول عالی برای مرطوب کردن پوست صورت باشید . قدرت جذب شوندگی ارگان بسیار بالا است و با حفظ رطوبت سلول ها از خشکی پوست جلوگیری می کند . مواد مغذی موجود در ترکیبات روغن آرگان ، علاوه بر حفظ رطوبت به شادابی پوست نیز بسیار کمک می کند .

درمان آکنه با روغن آرگان

آرگان دارای خاصیت ضد التهابی است و دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، ویتامین ها ، مواد مغذی و معدنی می باشد که با کنترل چربی های پوست مانع از ایجاد جوش و آکنه می شود . کسانی که از جای جوش و آکنه رنج می برند ، می توانند با استفاده مرتب از آرگان ، لکه های پوستی خود را برای همیشه محو کنند و از بین ببرند .

ترمیم ترک های پوستی

خشکی پوست می تواند منجر به ترک های ناخوشایندی در سطح پوست شوند و اگر زودتر درمان نشوند ممکن است با خونریزی همراه باشد . برای ترمیم پوستی که دچار ترک خوردگی شده است باید از یک روغن با قدرت جذب شوندگی بالا استفاده کنید . روغن آرگان طبیعی می تواند بهترین محصول برای ترمیم ترک های پوستی باشد و در کمترین زمان پوست را بهبود می بخشد .

جوانسازی و درخشان کردن لب ها

پوست لب ها بسیار حساس است و اگر از آن درست مراقبت نشود دچار خشکی خواهد شد . تغییر فصل های سال ، باد و گرمای شدید می توانند عوامل اصلی خشکی لب ، تبخال و ترک لب باشند و اگر برای درمان آن سریعتر اقدام نکنید ، ممکن است دچار خونریزی شود که می تواند برای همه بسیار ناخوشایند باشد . روغن آرگان خاصیت نرم کنندگی دارد و می تواند به سلامت و شادابی لب ها بسیار کمک کند . بهتر است برای جذابیت بیشتر لب هایتان ، آرگان را روزانه به طور مرتب بروی لب ها  استفاده کنید و به آرامی روی لبهایتان ماساژ دهید تا بتواند کامل جذب شود .

نحوه استفاده از روغن آرگان

زمان استفاده از روغن آرگان برای پوست شب قبل از خواب است . قبل از استفاده آرگان ، ابتدا صورت خود را بشویید و آرایش و آلودگی ها را از پوست پاک نمایید ، سپس مقداری از روغن را روی نوک انگشتان بریزید و به آرامی روی پوست صورت ماساژ دهید . ماساژ می تواند مواد مغذی را به لایه های زیرین پوست جذب نماید و سلامتی را به پوست صورت برگرداند . استفاده از روغن آرگان هر شب قبل از خواب می تواند ، پوست صورت را جوانسازی کند و از پوست در برابر پیری زودرس جلوگیری خواهد کرد .

ماسک موی قبل از حمام روغن آرگان و کراتین اربن کر

خرید محصولات روغن آرگان طبیعی

امروزه روغن آرگان های نامرغوبی به بازار عرضه می شوند که هیچگونه تاثیری برای سلامتی پوست ندارند . بهتر است برای خرید محصولات روغن آرگان اصل از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید . قبل از خرید روغن آرگان بهتر است ، به ویژگی های آن دقت کنید تا بتوانید تفاوت روغن آرگان اصل با تقلبی را تشخیص دهید . روغن آرگان باید تولید از روغن مراکشی باشد و دارای رنگ زرد کهربایی و معمولا در ظروف روشن یا قهوه ای تیره بسته بندی می شوند . روغن آرگان طبیعی پاپیون مارکت هر سال طرفداران بسیار زیادی پیدا می کند و یکی از محصولات پرفروش این شرکت است . شما نیز می توانید با یکبار خرید از پاپیون مارکت اعتماد خود را نسبت به محصولات مراقبتی اصل و با کیفیت بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید