مراقبت مو

شامپو بدون سولفات چیست ؟ و تاثیر آن بر موها

شامپو بدون سولفات چیست

 

مو ها 80 درصد زیبایی ظاهری را تشکیل می دهند و خانم ها بیشتر از آقایون به سلامتی و زیبایی مو هایشان رسیدگی می کنند . امروزه شرکت های لوازم مراقبتی مو محصولات بسیار متنوعی را تولید می کنند . شامپو بدون سولفات در بین محصولات مراقبتی مو طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و تقاضا برای آن بسیار زیاد است .

در ادامه کامل به جواب این سوال که شامپو بدون سولفات چیست می رسید.

شامپو بدون سولفات چیست ؟

وقتی در هنگام شستشو ، شامپو را روی مو ها ماساژ می دهید و روی آن مقداری آب میریزید به سرعت حالت فوم مانند پیدا می کند و حالت کفی به خود می گیرد در این شامپو ها مواد شیمیایی سدیم لوریل سولفات وجود دارد . این سولفات ها با اولین برخورد با آب ، شکلی کف مانند را به خود می گیرند .

شامپو های بدون سولفات همانطور که از نامش پیداست فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد . این نوع شامپو برای مو های سر بسیار مناسب هستند و باعث می شود مو ها سلامتی از دست رفته خود را در مدت زمان کوتاهی بدست آورند . شاید شما تصور کنید که شامپو های با کف زیاد بسیار بهتر از سایر شامپو ها هستند اما این تصور کاملا نادرست است . شامپو های بدون سولفات کف زیادی تولید نمی کنند ولی موهای سر را کاملا از آلودگی ها پاک کرده و سطح پوست را از چربی های اضافه پاک می کنند .

شامپو سر و بدن مونوی ایوروشه بدون سولفات

برای افرادی که مو هایشان را رنگ کرده اند یا مو هایشان ضعیف یا خشک شده است بهتر است از شامپو بدون سولفات استفاده کنند . برای مو های رنگ شده شامپو ها و نرم کننده های بدون سولفات وجود دارد که نه تنها مو های که در اثر رنگ سوخته اند را تقویت می کنند بلکه باعث ماندگاری در تثبیت رنگ مو نیز می شوند . افرادی که دچار شوره سر شده اند احساس می کنند که تنها سولفات است که می تواند موها را از شر این شوره ها خلاص کند اما این تصور کاملا اشتباه است . این افراد باید برای خلاصی از شوره از شامپو بدون سولفات استفاده کنند تا چربی های طبیعی پوست آنها حفظ شود و از شر این شوره ها نجات یابند .

شامپوی بدون سولفات مناسب افراد زیر است

  • افرادی که موهای خشک و وز دارند .
  • افرادی که بیماری پوستی دارند .
  • مناسب مو های فر
  • مناسب مو های رنگ و دکلره شده

5 مزیت شامپو های بدون سولفات

  • پوست سر تحریک نمی شود .

سولفات های موجود در شامپو ها می تواند باعث خشکی بیش از حد سطح پوست شود در نتیجه بعد از خشک کردن شاهد خارش و التهابات شدیدی خواهید بود . ولی شامپو بدون سولفات با حفظ چربی های طبیعی مانع از خشکی پوست سر می شوند و هیچگونه التهابی را برای پوست ایجاد نمی کند .

  • حفظ رنگ مو

امروزه خانم ها برای رنگ کردن مو هایشان هزینه های بسیار زیادی را در سالن های آرایشی پرداخت می کنند . شامپو های دارای سولفات با اولین برخورد با رنگ مو ، آن را کمرنگ می کند . اما شامپوهای بدون سولفات برعکس عمل می کند . یک شامپوی بدون سولفات درخشانی و رنگ مو ها را حفظ می کند و مانع از کمرنگ شدن رنگ موهایتان می شود .

  • چشم را نمی سوزانند .

سوزش چشم با شامپو یک وضعیت بسیار ناخوشایند است که امکان دارد برای همه ما اتفاق افتاده باشد . شامپوهای معمولی در اولین برخورد با چشم باعث سوزش و التهاب و قرمزی چشم می شوند اما در شامپوهای بدون سولفات این اتفاق نمی افتد و در برخورد با چشم هیچ احساس سوختگی ایجاد نمی کند .

  • شوره سر را کاهش می دهد .

امروزه شوره سر یکی از مشکلاتی است که همه را درگیر خود کرده است . اما همه دلیل آن را نمی دانند که چگونه ایجاد می شود ؟ در جواب این سوال باید به شما اطلاع دهیم شوره سر از خشکی پوست سر و استفاده از آب گرم برای شستشو به وجود می آید . شامپو فاقد سولفات رطوبت پوست را حفظ می کند و به چربی های طبیعی مو آسیب نمی زنند . بهتر است وقتی از شامپو بدون سولفات استفاده می کنید برای شستشو از آب ولرم برای شستن آن استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن از شر این شوره ها خلاص شوید .

  • آکنه و جوش را کاهش می دهد .

شاید برای شما نیز این اتفاق نا خوشایند افتاده باشد که در سطح پوست سر خود جوش و آکنه مشاهده کرده باشید . این اتفاق زمانی می افتد که از شامپو های معمولی استفاده کرده اید و روی پوست سر سولفات بجا مانده باشد . این موضوع باعث می شود منافذ پوست بسته شود و پوست سر جوش بزند . شامپو های بدون سولفات با وجود اینکه کف زیادی تولید نمی کنند بلکه موی سر را از آلودگی های مضر پاک می کنند و با یک آبکش ساده موها ، کل آن از روی مو پاک می شود و دیگر هیچ گونه جوشی را روی پوست خود نمی بینید .

نحوه استفاده از شامپوی بدون سولفات

در این محتوا به صورت کامل با شامپوی بدون سولفات و مزایای استفاده از این نوع شامپو آشنا شدیم اکنون می خواهیم بدانیم که چگونه از این شامپوی شگفت انگیز برای موهای خود استفاده کنیم آشنا خواهیم کرد.

برای استفاده از این نوع شامپوها ابتدا نوع شامپوی خود را بشناسید و سپس راه صحیح استفاده از آن را یاد بگیرد. بهترین راه برای استفاده از انواع این شامپوها این است که ابتدا موهای خود را به خوبی زیر دوش حمام زیر آب ولرم ماساژ دهید و در نهایت با توجه به اندازه موهایتان مقداری از شامپو را روی موهای خود بریزید و به آرامی با نوک انگشتانتان موها را ماساژ دهید تا مواد مقوی و ضروری برای موها به خوبی حذب شود و آلودگی موها به خوبی دفع شود.

در نهایت موهای خود را به خوبی زیر آب ماساژ دهید و با آب ولرم شستشو دهید تا مواد شامپو به خوبی از روی موها و پوست سر پاکسازی شود و یکی از مهم ترین نکاتی که باید در شستشوی موها با شامپوهای بدون سولفات در نظر داشته باشید این است که باید با نوک انگشتان خود موهای خود را ماساژ دهید و نباید اصلا اجازه دهید ناخن هایتان به پوست سرتان بخورد چون به پوست سر و پیاز موها آسیب می رساند.

یکی از سوالاتی که برای خیلی از افراد ایجاد می شود این است که برای خرید شامپو چکار کنیم؟ از کجا شامپوهای خود را خریداری کنیم؟ در جواب باید گفت برای خرید شامپوی بدون سولفات مناسب برای موهایتان سعی کنید به بخش شامپوهای فروشگاه پاپیون مارکت مراجعه کنید تا انواع شامپوهای بدون سولفات با کیفیت در برندهای مختلف را مشاهده کنید با توجه به نیاز و نوع موهایتان آنها را بررسی کنید و یکی از آنها را انتخاب و با روش های اصولی روی موهای خود استفاده کنید تا همیشه موهایی شاداب و جذاب و خوش حالت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید