مراقبت پوست

تونیک صورت چیست و چه خواصی دارد ؟

تونیک صورت چیست و چه خواصی دارد ؟

بسیاری از افراد با واژه تونیک یا همان تونر آشنا نیستند و اطلاعات دقیقی از مشخصات و کارکرد این محصول پر کاربرد ندارند . خانم ها برای پاک کردن آرایش و آلودگی از روی پوست خود در بهترین حالت بعد از شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده می کنند. بسیاری از بانوان نیز بر این عقیده هستند که برای استفاده ی محصولات مراقبتی از پوست باید هزینه زیادی را پرداخت کنند ، اما امروزه بسیاری از کمپانی های داخلی این محصولات را با قیمت های مناسب تولید و به بازار عرضه می کنند . استفاده از تونرها در پاکسازی روزانه پوست صورت جایگاه ویژه ای دارد و تاثیر زیادی در سلامتی و شادابی پوست ایفا می کنند. تونیک صورت چیست و چه خواصی دارد ؟ در این مقاله سعی داریم بیشتر با این محصول و خواص آن آشنا شویم .

کلمه تونر در لغت به معنای پاک کننده است . جالب است بدانید تونرها برای پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست صورت به کار نمی رود ، بلکه به عنوان یک محلول پاک کننده و برای از بین بردن آلودگی ها و پاک کردن منافذ عمیق پوست به کار می روند . بهتر است بعد از شستشوی صورت با مواد شوینده یا ژل شستشوی صورت از تونر استفاده کنید، زیرا پس از شستشوی صورت با فوم یا ژل شستشو تعادل PH پوست کمی بهم می خورد و سطح پوست را به حالت اسیدی یا قلیایی تبدیل می کند. به همین دلیل است که بعد از شستشوی صورت باید از تونر یا تونیک استفاده کنیم تا با متعادل سازی PH، سلامت پوست صورت حفظ شود و پوستی سالم ، شاداب و با طراوت داشته باشیم. لازم می دانیم قسمت های حساس پوست صورت را با تونر شستشو دهید به عنوان مثال برای شستن آرایش چشم اگر از تونر ها استفاده نشود، احتمال آسیب رسیدن به پوست و ایجاد چین و چروک دور چشم بیشتر خواهد شد .

تونر آکای بری ژایا

تونیک صورت چه خواصی برای پوست صورت دارد ؟

تنظیم سطح PH پوست

همه ما می دانیم استفاده طولانی مدت از صابون برای شستشوی صورت ضربه ی جدی را به پوست وارد می کند که غیر قابل جبران است . صابون حالت قلیایی دارد و رطوبت پوست را کاملا ازبین میبرد . بهتر است ژل شسشتشو و تونیک صورت را جایگزین صابون نمایید . تونر بر پایه آب و دارای اسانس روغن است و با حفظ رطوبت و کنترل PH ، مانع از پیری پوست خواهد شد .

حفظ رطوبت پوست

کمبود رطوبت پوست می تواند عامل اصلی خشکی و پیری زودرس پوست باشد ، پس استفاده از تونر را جدی بگیرید . معمولا همه تونیک ها حاوی مرطوب کننده های طبیعی هستند که مانع از خشکی سلول های پوست می شوند و رطوبت سلول های پوست را حفظ می کنند .

کوچک کننده منافذ پوست

ذرات آلودگی های موجود در هوا و استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت می توانند عامل اصلی جوش های سر سیاه و سر سفید باشند . با وارد شدن آلودگی به داخل منافذ باعث مسدود شدن منافذ می شود در نتیجه جوش های سرسیاه به وجود می آید . تونر یک محصول عالی برای کوچک کننده منافذ پوست است و ذرات آلودگی ها داخل منافذ پوست را از بین میبرد و دیگر مشکلاتی همچون جوش های سر سیاه و سرسفید روی پوست اتفاق نمی افتد .

تغذیه پوست

در واقع پوست صورت علاوه بر شستشو نیاز به یک منبع تغذیه دارد تا بتواند سلامتی و عملکرد سلول های خود را حفظ کند . تونر ها سرشار از مواد معدنی ، ویتامین ها و میزان آنتی اکسیدان بالایی دارد که در حفظ سلامت پوست بسیار مفید است و مانع از ایجاد خطوط چین و چروک می شوند .

جلوگیری از چین و چروک

چین و چروک زمانی روی پوست ایجاد می شود که پوست رطوبت کافی نداشته باشد . خشکی پوست به کمک تونر از بین می رود و با استفاده مرتب از این محصول رطوبت پوست حفظ می شود و خطوط چین و چروک روی پوست ایجاد نخواهد شد .

جذب بهتر مرطوب کننده

وقتی چربی های اضافی روی پوست باقی بماند ، مرطوب دهنده هایی که استفاده می کنید، نمی توانند عملکرد خوبی داشته باشند . تونر پوست را به قدری تمیز خواهد کرد که سرعت جذب مرطوب کننده ها را بالا می برد و عملکرد بهتری را روی پوست نشان خواهد داد .

چگونه تونیک مناسب با پوست خودمان را انتخاب کنیم؟

امروزه شرکت های داخلی محصول تونیک یا همان تونر را مناسب انواع پوست و در برندهای مختلف تولید کرده اند . قبل از اینکه بخواهید تونیک را خریداری کنید، بهتر است نوع پوست خود را بشناسید . تونیک ها از نظر کیفیت به هم شبیه هستند ، اما تنها تفاوت که تونیک ها با هم دارند در تنوع آنها برای نوع پوست است . قبل از اینکه بخواهید خرید تونیک صورت را انجام دهید ، بهتر است نوع پوست خود را بشناسید سپس برای خرید تونیک اقدام کنید . تونر ها از نظر ساختاری برای دو نوع پوست تولید می شوند :

پوست چرب یا مختلط

اگر پوست چرب و مختلط دارید و پوست شما مستعد جوش و آکنه است، بهتر است از تونیک استفاده کنید که فاقد الکل و پارابن باشد، زیرا با از بین بردن چربی های اضافی و باکتری های سطح پوست از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند و درخشش های پوست چرب را از بین می برد. باید به این نکته توجه داشته باشید که تونیک هایی که حاوی الکل هستند ، برای پوست مضراست و با استفاده طولانی مدت از تونر حاوی الکل ، پوست دچار پیری می شود و روی پوست شما چین و چروک ایجاد خواهد شد. برای جلوگیری از پیری پوست ، شما می توانید در کنار استفاده از تونرهای حاوی الکل از کرم های مرطوب کننده حاوی کلاژن استفاده کنید تا کمبود رطوبت و تولید کلاژن صورت جبران شود.

پوست نرمال و خشک

اگر پوست شما نرمال تا خشک است ، بهتر است از تونر هایی بر پایه گلیکول یا آب استفاده کنید . معمولا تونرهایی که بر پایه ی گلیکول هستند دارای ترکیبی از گلیسیرین ، آب ، عصاره های گیاهی یا مرکبات می باشند که پس از استفاده از آن ها شفافیت و شادابی پوستتان را به خوبی احساس می کنید . اما در بسیاری از مواقع ممکن است به علت وجود عصاره های گیاهی ، پوست بعضی از افراد دچار حساسیت و التهابات شود. بنابراین بهترین راه این است که از تونرهای بر پایه آب استفاده کنید . تونر بر پایه آب بهترین نوع تونرها هستند که علاوه بر آب دارای مواد مغذی برای تغذیه پوست مانند : مواد ترمیم کننده ، آنتی اکسیدان و تغذیه کننده پوستی می باشد .

چگونه باید از تونیک استفاده کنیم ؟

تونیک نمی تواند جایگزین ژل شستشوی صورت باشد . اما زمان استفاده از تونیک بسیار مهم است . بهترین موقع استفاده از تونیک شب قبل از خواب است . در ابتدا باید مواد آرایشی صورت خود را با استفاده از میسلار واتر یا محلول آرایش پاک کن تمیز کنید ، سپس صورت را با ژل شستشو بشویید . در آخر نوبت به تونر می رسد . صورت خود را با استفاده از حوله تمیز خشک کنید ، سپس از تونر را استفاده نمایید . مقداری از تونر را روی پد پنبه بریزید و به آرامی روی پوست صورت خود بکشید . محلول تونیک یا همان تونر را روی تمامی نقاط پوست بخصوص نقاطی که نقطه سرسیاه و سر سفید دارد آغشته کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *