مراقبت پوست

چند راه موثر برای جوانسازی پوست

چند راه موثر برای جوانسازی پوست

پوست طی یک فرآیند طبیعی به سوی پیری می رود و نمی توانید مانع آن شوید . اما می توانید با مراقبت های درست ، پیری پوست  را به تعویق بندازید . در مصر باستان سنگ نوشته ها نشان می دهند که کیمیاگران به دنبال اکسیرهایی برای جوانسازی پوست بوده اند . جوانسازی پوست از قدیم الایام وجود داشته است و راه های زیادی را برای جوانسازی پوست امتحان کرده اند .

عواملی همچون استفاده نکردن از ضدآفتاب و کرم آبرسان ، استرس و قرار گرفتن در نور آفتاب طولانی با آب و هوای خشک می تواند بر پیری پوست تاثیر بگذارد . قبل از اینکه بخواهیم در مورد راه های موثر برای جوانسازی پوست صحبت کنیم ، بهتر است نشانه های پیری پوست را بشناسید و به موقع برای جلوگیری از این روند اقدام کنید .

چین و چروک ها

از نشانه های مهم در پیری پوست مشاهده چین و چروک است . اولین نشانه ی ایجاد چین و چروکها می توانیم به خط خنده ، خط های دور چشم ، خطوط اخم و پیشانی اشاره نماییم . ایجاد این چین و چروک در بعضی از افراد به ژنتیک و سبک زندگی مرتبط است ولی در بعضی از افراد به علت بالا رفتن سن و معمولا از 29 سالگی آغاز می شود .

لاغری صورت و شل شدن پوست

شل شدگی پوست در گذر زمان اتفاق می افتد . با گذر زمان و بالا رفتن سن تولید آلاستین و کلاژن در پوست کم می شود . در نتیجه رطوبت رسانی پوست کم خواهد شد و خط خنده ، خط های پنجه کلاغی و تیرگی و خشکی پوست به وجود می آید . زیر لایه های زیرین پوست یک بافت چربی وجود دارد و وظیفه این بافت حفظ فرم صورت است . با افزایش سن ، لایه های چربی استحکام خود را از دست می دهند در نتیجه روی پیشانی و اطراف لب چین و چروک ایجاد می شود .

جوانسازی پوست

تغییر لایه های پوستی

پوست از سه لایه درم، اپیدرم و هیپودرم تشکیل شده است . این لایه ها به ماهیچه ها و بافت های چربی متصل هستند و وظیفه ساخت سلول های جدید را به عهده دارند . افزایش سن ، اشعه فرابنفش ، سیگار کشیدن و … می تواند عملکرد این سلول ها را مختل کند .

جوان سازی پوست چه موقع باید انجام گیرد ؟

جوانسازی پوست سن خاصی ندارد و باید قبل از اینکه پوست دچار افتادگی و شل شدگی شود از آن پیشگیری کنیم . راهکار های بسیار ساده وجود دارد که اگر آن ها را به صورت عادت های روزانه خود درآورید می توانید از پیری پوست خود جلوگیری کنید . در ادامه راهکار های جوانسازی پوست را به شما معرفی می کنیم .

راهکار های ساده برای جوانسازی پوست

آب کافی بنوشید

تاثیر آب در زیبایی پوست بر کسی پنهان نیست . هر فردی باید روزانه 8 تا 10 لیوان آب مصرف نماید .پوست صورت از سلول تشکیل شده و این سلول ها برای عملکرد بهتر به رطوبت رسانی نیاز دارند . با مصرف آب کافی در روز می توانید پوستی شاداب و سالم داشته باشید .

در بیرون عینک آفتابی بزنید .

همه ما می دانیم که پوست صورت بسیار حساس است و نیاز به مراقبت های زیادی دارد . ولی پوست دور چشم چند برابر نازکتر و حساس تر است . بهتر است بعد از سن 26 سالی از کرم دور چشم استفاده کنید و وقتی در بیرون زیر نور آفتاب قرار گرفتید ، حتما عینک آفتابی بزنید تا مانع از چین و چروک دور چشم خود شوید .

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید .

اشعه ماورا بنفش یکی از دلایل اصلی پیری پوست است . وقتی شما ضدآفتاب را استفاده نکرده باشید و زیر نور آفتاب قرار بگیرید اشعه های مضر وارد لایه های زیرین پوست می شود . در نتیجه طی مدت زمان کوتاه ، چین و چرک روی صورت ایجاد می شود . بهتر است از کرم ضدآفتاب با  SPF بالای 30 از برند معتبر استفاده نمایید . هر چند ساعت یک بار ضد آفتاب را تمدید نمایید . توجه داشته باشید که ضدآفتاب را روی پوست تمیز استفاده کنید تا سنگینی روی پوست احساس نشود .

کرم ضد آفتاب SPF50 ژایا

با آرایش نخوابید !

یکی از دلایل اصلی پیری زودرس پوست ، خوابیدن با آرایش است . سعی کنید قبل از خوابیدن آرایش خود را پاک نمایید . از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش استفاده نکنید چون آرایش را نمی تواند به خوبی از روی پوست پاک نماید . از مشکلات استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش این است که به علت عملکرد ضعیف ،  صبح که از خواب بیدار می شوید جوش های زیادی را روی پوست خود مشاهده می کنید . سعی کنید از ژل شستشو یا فوم شستشو برای پاک کردن آرایش استفاده کنید . بعد استفاده پاک کننده ، صورت بسیار خشک می شود پس از مرطوب کننده استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید