مراقبت مو

چگونه از موهای رنگ شده خود محافظت کنیم ؟

چگونه از مو های رنگ شده خود محافظت کنیم؟

خیلی از خانم ها به رنگ مو علاقه زیادی دارند چون در تغییر زیبایی چهره خیلی تاثیر گذار است . اما اگر موهای خود را بیش از حد و به طور مرتب رنگ کنید به مو هایتان آسیب وارد می شود . موهای سر بعد از رنگ کردن به مراقبت های بیشتری نیاز دارند . رنگ هایی همچون دکلره کردن، مو را بسیار خشک می کند در نتیجه باید روش های مراقبتی از مو را یاد بگیرید تا مانع از خشکی مو شوید و موهایی سالم و شاداب داشته باشید .

هیچ چیزی نمی تواند بدتر از این باشد که ساعت ها وقتتان را در سالن های زیبایی می گذرانید و هزینه های زیادی را متحمل می شوید و بعد از چند هفته این رنگ به علت مراقبت های نادرست ، کم رنگ یا کاملا پاک می شود . در ادامه با همراه باشید تا نکات مراقبتی را به شما بیاموزیم تا بتوانید از رنگ مو جدید خود محافظت کنید و بعد از رنگ ، موی سالم و زیبا داشته باشید .

15 نکته مهم مراقبت از مو بعد از رنگ شدن

آماده سازی مو قبل از رنگ شدن

اگر میخواهید مو هایتان بعد از رنگ شدن سالم و درخشان بمانند باید قبل از رنگ زدن از رطوبت مو مطمئن شوید . به طور مرتب مو ها را نوک گیری کنید و از وسایل گرمایشی همچون سشوار ، اتو مو و فرکننده کمتر استفاده کنید . اگر می خواهید مو های خود را دکلره نمایید قبل از دکلره روی مو های خود روغن نارگیل بزنید زیرا روغن نارگیل آسیب های جدی دکلره را به حداقل می رساند.

چگونه از مو های رنگ شده خود محافظت کنیم؟

بعد از رنگ تا 72 ساعت از شامپو استفاده نکنید .

وقتی که موهای خود را به رنگ آغشته می کنید لایه های کوتیکول مو  باز می شود در نتیجه رنگ به شکاف های مو راحتتر نفوذ می کند . اگر چند ساعت بعد از رنگ زدن موهایتان را با شامپو بشویید ، از این شکاف ها بیرون می آید و رنگ آن کمرنگ می شود . معمولا 3 روز طول می کشد تا لایه های کوتیکول بسته شود پس نباید در این مدت روی موهایتان از شامپو استفاده کنید .

از شامپو بدون سولفات استفاده کنید .

سولفات نوعی ماده شوینده آنیونی است که در بسیاری از مواد آرایشی استفاده می شود . سولفات را به عنوان کف استفاده می کنند که بیشتر استفاده آن را می توانید در شامپو ها و نرم کننده های مو ببینید . سولفات رطوبت را از مو می گیرد در نتیجه مو ها را بسیار خشک می کند . از شامپو بدون سولفات برای موهای رنگ شده استفاده نمایید تا رنگ مو برای مدت زمان طولانی روی موهایتان بماند و زیبایی خود را از دست ندهد .

شامپو سر و بدن مونوی ایوروشه بدون سولفات
شامپو سر و بدن فاقد سولفات

از آب ولرم برای شستن مو استفاده نمایید .

دوش گرفتن با آب گرم ممکن است احساس خوبی داشته باشد ولی مو های سر با آب گرم بسیار آسیب می بینند . هنگامی که از آب گرم برای شستن مو استفاده می کنید ، لایه های کوتیکول مو باز می شود در نتیجه رنگ از شکاف های آن بیرون می آید . آب ولرم و تا حدی خنک می تواند ، رطوبت مو ها را حفظ کند . سعی کنید برای جلوگیری از کمرنگ شدن رنگ موها ، از آب ولرم برای شستن مو استفاده کنید  . یک نکته بسیار مهم این است که مو هایتان را کمتر بشویید . شستن مو ها هر روز به طور مرتب می تواند رطوبت و روغن طبیعی را از مو بگیرد در نتیجه رنگ را از بین خواهد برد .

از اسپری محافظ قبل از سشوار استفاده کنید.

قبل از استفاده از هر گونه وسایل گرمایشی که به مو ها حالت می دهد حتما از اسپری محافظ مو استفاده کنید . اسپری محافظ مو ، موها را نرم تر می کند و مانع از دست رفتن رطوبت مو می شود . از مزیت دیگری که اسپری محافظ مو دارد این است که با حفظ رطوبت مو تا مدت زمان طولانی رنگ مو را ثابت نگه میدارد .

سرم مو صاف کننده و محافظ مو

از ماسک مو مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید.

از مضرات دیگر رنگ مو از بین رفتن پروتئین مو است . مو های سر زمانی که خیس است مانند حریر می شود و تنها راهی که می شود آن را درمان کرد استفاده از ماسک مو پروتئینی است . سعی کنید ماسک مو را جایگزین نرم کننده کنید . ماسک مو تقویتی با برند معتبر را می توانید از فروشگاه ها و  داروخانه ها تهیه کنید . ماسک مویی که خریداری می کنید باید مناسب مو های رنگ شده باشد . ماسک را باید هنگامی که مو هایتان خیس است استفاده کنید و اگر نیاز به شستشو دارد بعد از 15 الی 20 دقیقه ماسک را بشویید .

مو ها را روغن تراپی کنید .

از مهمترین کارهایی که می توانید برای حفاظت از موهای خود انجام دهید ، روتین تراپی مو است . روغن تراپی را باید در روتین روزانه خود قرار دهید . قبل از خواب سعی کنید با استفاده از روغن نارگیل مو هایتان را روغن تراپی نمایید . مقداری از روغن را روی کف دست بریزید با با مالیدن دستها روی هم روغن را گرم کنید سپس روی انتها و ساقه های مو بزنید و به آرامی روی ساقه های مو ماساژ دهید . روغن نارگیل می تواند پروتئین و رطوبت موهایتان را کاملا حفظ نماید و این کار هم یکی از مهمترین راهکار ها برای محافظت از رنگ مو می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید