عمومی

10 فایده مصرف آب برای زیبایی و سلامتی پوست

10 فایده مصرف آب برای زیبایی و سلامتی پوست

همه ما می دانیم که مصرف آب کافی یک امر کاملا ضروری است و می تواند عملکرد بدن را بهبود ببخشد . کمبود آب بدن باعث می شود ، که فعالیت های فیزیکی بدن به سختی انجام شود . کم شدن درصد کمی از آب بدن به فرد این  احساس را می دهد که در طول روز احساس خستگی و خواب آلودگی کند . سلول های پوست مانند سایر سلول های دیگر بدن از آب تشکیل شده اند و سلول های پوستی با داشتن رطوبت کافی می توانند عملکرد بهتری داشته باشند .

تا به حال به فواید مصرف آب برای پوست فکر کرده اید ؟ یا برایتان سوال پیش آمده است که آب چه تاثیراتی در سلامتی پوست ما دارد ؟ تا آخر مقاله با ما همراه باشید .

پزشکان معتقدند که روزانه مصرف یک و نیم لیتر آب برای سلامتی و زیبایی پوست بسیار ضروری است . مصرف مقدار مناسب آب در طول روز باعث دفع سموم از بدن می شود و مانع از ایجاد آکنه و چین و چروک خواهد شد . می توانید با مصرف آب کافی ، کلیه های خود را همیشه سالم نگه دارید و مانع از ایجاد التهابات و درد های معده خود شوید .

10 خاصیت مصرف آب برای پوست

+ نوشیدن آب کافی به حفظ رطوبت پوست بسیار کمک می کند . سلول های پوست برای عملکرد بهتر نیاز به آب کافی دارند ، پس بهتر است روزانه مقدار مناسب آب را مصرف نمایید .

+ مصرف آب کافی در طول روز باعث دفع مواد سمی موجود در بدن می شود و بدن را به طور کلی از سموم پاکسازی می نماید .

+ در طول روز 8 لیوان آب مصرف کنید . رطوبت کافی در بدن مانع از ایجاد بیماری یبوست ، آلرژی ، میگرن و آسم و سایر بیماری های دیگر می شود .

10 فایده مصرف آب برای زیبایی و سلامتی پوست

+ نوشیدن آب کافی باعث می شود ، عمل خون رسانی به سلول های پوست سریعتر انجام شود ، در نتیجه ایجاد خطوط های چین و چروک به مدت چند سال به تاخیر می افتد .

+ آب می تواند بسیاری از بیماری های پوستی را درمان کند . مصرف آب تصفیه شده که حاوی مواد معدنی است ، می تواند بیماری هایی همچون پسوریازیس ، اگزما و چروک های پوستی را درمان نماید و از ایجاد آنها جلوگیری خواهد کرد .

+ مصرف آب کافی نه تنها به سلامتی و شادابی پوست کمک می کند ، بلکه تاثیرات بسیاری را در شادابی و پرپشت شدن موها دارد . نوشیدن آب کافی تصفیه شده که حاوی مواد معدنی است ، می تواند از ریزش مو ، شوره سر و کم پشتی مو جلوگیری نماید . خون رسانی به سلول های پوست سر باعث می شود که سلول های مرده کاملا حذف شوند و سلول های جدیدی در پوست ایجاد خواهد شد . می توانید با مصرف آب کافی موهای خود را سالم ، پرپشت و درخشان نمایید . بهتر است مو های خود را با آب خنک آبکشی کنید ، زیرا آب خنک فولیکول مو را سفت  می کند و مانع از ایجاد شکاف و موخوره و شاخه شاخه شدن مو می شود .

10 فایده مصرف آب برای زیبایی و سلامتی پوست

+ یک حمام با آب خنک می توند تاثیرات بسیار مفیدی را برای پوست به همراه داشته باشد . کافی است 3 الی 4 دقیقه زیر آب خنک بمانید ، تا باعث جوانسازی سلول های پوست خود شوید .

+ بهبود التهابات و قرمزی پوست یکی دیگر از تاثیرات استفاده از آب است . اگر صورت و یا بدن شما بر اساس دلایلی همچون کم خوابی یا خستگی بیش از حد ، دچار التهابات و قرمزی شده است ، بهترین و سریعترین راه برای درمان این التهابات ، استفاده از کمپرس یخ است . روی قسمت هایی که التهاب به وجود آمده است را ، کمپرس یخ بگذارید . کمپرس یخ را به مدت 3 الی 5 دقیقه بگذارید روی التهابات بماند ، تا تاثیرات فوق العاده آن را برای درمان این مشکل مشاهده کنید .

+ دوش گرفتن با آب خنک می تواند اضطراب و استرس را بسیار کاهش دهد . استرس و اضطراب می تواند پوست را به شدت خسته نماید و باعث ایجاد خطوط ظریف چین و چروک شود . پیشنهاد ما به شما برای کاهش و درمان اضطراب ، دوش گرفتن با آب ولرم و نزدیک به خنک است . دوش آب خنک نه تنها باعث کاهش استرس می شود ، بلکه باعث شفافیت و روشن تر شدن پوست صورت و بدن نیز می شود .

+ درمان پوسته پوسته شدن پوست با مصرف آب معدنی و تصفیه شده امکان پذیر است . روزانه پوست صورت و بدن در برابر نور آفتاب شدید قرار می گیرد و گرما می تواند رطوبت پوست را کاهش دهد . با کاهش رطوبت بدن مشکلات پوستی همچون خشکی پوست و در نتیجه پوسته پوسته شدن پوست اتفاق می افتد . مصرف 8 لیوان آب کافی می تواند رطوبت از دست رفته را به بدن بازگرداند . می توانید روزانه با استفاده از کرم آبرسان نیز از خشکی و جمع شدگی بیش از حد پوست جلوگیری نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید